Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

300 68 mod

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> C, D, F og M-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gekko
Rekke-firer


Joined: 23 Apr 2009
Posts: 6

PostPosted: Sat Sep 12, 2009 3:32 pm    Post subject: 300 68 mod Reply with quote

hei har kjøpt en 300 68 mod med 440 motor , jeg var ute å kjørte noen mil idag , men plutselig begynte girkassa å fuske .. ville ikke i gir .. men hvis jeg stopper bilen og starte den igjen med en gang kommer den i gir for noen sekunder og og ikke noe gir ... reversen kommer etter noe rusing ... det er bra med væske på kassa og det er skiftet clutch for 2 år siden ... ikke kjørt på 1 år ... kjørte rund 10-15 mil før dette skjedde ...
det lekker litt fra kassa men ikke mye

hva kan det være ..???
Back to top
View user's profile Send private message
Mopar
426 HEMI - elephant


Joined: 26 May 2007
Posts: 107
Location: Nedstrand

PostPosted: Sat Sep 12, 2009 3:37 pm    Post subject: Reply with quote

gratulerer med ny bil,vet ikkje hva som kan var problemet men kan kansje var noe med "rusk" i sentralen i kassa???????
_________________
1957 Plymouth Belvedere Conv.
1968 Imperial Crown 4dht
Back to top
View user's profile Send private message
gekko
Rekke-firer


Joined: 23 Apr 2009
Posts: 6

PostPosted: Sat Sep 12, 2009 3:51 pm    Post subject: Reply with quote

takk for raskt svar Very Happy

hvor sitter "sentralen" til kasse ?

*edit*

så du hadde samme bil Surprised fett regnr også =) men da har jeg noen fler spørsmål - hva er den vippe bryteren nede ved siden av brake realesen ?



0867_12.jpg
 Description:
 Filesize:  33.38 KB
 Viewed:  14766 Time(s)

0867_12.jpg

Klick here to see the Image in full size.



Back to top
View user's profile Send private message
Mopar
426 HEMI - elephant


Joined: 26 May 2007
Posts: 107
Location: Nedstrand

PostPosted: Sat Sep 12, 2009 4:48 pm    Post subject: Reply with quote

den ligger inni kassen,skru av bunnpanna så ligger den der,ikkje sikkert det er det som er problemet men kan var det,dårilge o ringer??
er ingen vippebryter der i min bil,men nullstilleren til tripptelleren er der,men det er skrubryter.

_________________
1957 Plymouth Belvedere Conv.
1968 Imperial Crown 4dht
Back to top
View user's profile Send private message
Bippe
Hemisfærisk aktiv


Joined: 09 Feb 2005
Posts: 357
Location: Horten

PostPosted: Sat Sep 12, 2009 11:10 pm    Post subject: Reply with quote

Høres veldig ut som lite olje. Har du vert innom alle girene og peilet olja i nøytral med motoren i gang?
_________________
Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Øyvind Mopar
Go wing


Joined: 02 Nov 2008
Posts: 68
Location: Østlandet

PostPosted: Sun Sep 13, 2009 5:25 pm    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror også det er oljemangel. Peile oljen med motoren igang, i nøytral eller park. Problemet med lite olje er at det kan gi sluring som sliter ut clutchene dine ganske raskt. Lukt på oljen, den skal ikke lukte brent. Lukten av ristet loff er egentlig brente lameller, og da er det lamellskift neste....
Normale lekkasjesteder er:
- Peilepinnerøret mot kasse (O-ringen dårlig eller O-ringsporet er urundt)
- Tetningen mot skifterakselen
- bunnpanne pakningen
- speedomterdrevet
- bakre simmerring
- fremre simmerring

Min '67 300 lakk ut mot skifterakselen etter å ha stått lenge, og den måtte åpnes og byttes lameller på!!

mvh
Øyvind Mostad

_________________
Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
gekko
Rekke-firer


Joined: 23 Apr 2009
Posts: 6

PostPosted: Sat Nov 14, 2009 6:41 pm    Post subject: Reply with quote

ja liten update .. bilen er lakkert og skiftet farge til svart ... nå skal bilen bare shines til våren =)





Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Sun Nov 15, 2009 4:06 pm    Post subject: Reply with quote

Grattis med bil og ny lakkjobb! Kom du i land med gearkassa?
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
gekko
Rekke-firer


Joined: 23 Apr 2009
Posts: 6

PostPosted: Sun Nov 15, 2009 4:45 pm    Post subject: Reply with quote

nå ble den akkurat som jeg ville ha den =)

ehh ikke hatt tid til å kikke på kassa , men finni ut at den lekker ja .. skal kikke på det nå siden jeg endelig har fått den igjen fra lakkering ... nå skal ting monteres og fikses , håper det bare er bunnpanne pakning .. skal jo skifte den og filter .

men bilen hadde blitt robba for selve AC uniten ... har kun to plugga rør inn i torpedo veggen ..
noen som vet pris på en sånn ac kit og hvor det kan ordnes.

denne ser da veldig riktig ut ?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180291995235&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> C, D, F og M-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group