| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
jvike burner
|
Posted: Wed Apr 28, 2010 11:50 pm Post subject: XV Level II Front |
|
|
Ja da er våren her og jeg er ikke ferdig!!
Men det er da skjedd noe, ferdig med sveising nå, så nå skal motoren i og så blir det vel lakkering og montering etterhvert.
Det som var der må vekk, ut med motoren.
Gammel forstilling, nermest solgt på dagen!
Disse bildene har jeg tatt i dag, travers på plass, ser også avstiving under radiator.
Motorrommet må lakkeres på nytt, som dere ser av sveisen har jeg valgt å helsveise tårna.
Her er kassetten som øvere bærearmer og dempere monteres i.
Det er 6 ekstra festepunkter på den nye taversen, boltene står i hylser for at ikke ramma skal kolapse når de strammes til.
Her er tannstanga på plass, den er fra 05 Mustang. _________________ Member of The Rapid Transit System |
|
| Back to top |
|
 |
71Fisk Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Thu Apr 29, 2010 11:10 am Post subject: |
|
|
| Tøft! |
|
| Back to top |
|
 |
Hemidog Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Thu Apr 29, 2010 3:53 pm Post subject: |
|
|
| Dette ser bra ut! Når "regner" du med å være på veien? |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Fri Apr 30, 2010 12:26 am Post subject: |
|
|
Må jo bli deilig å kjøre etterhvert, denne  _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
jvike burner
|
Posted: Fri Apr 30, 2010 2:59 pm Post subject: |
|
|
Jo jeg gleder meg stort til å prøve dette, spesielt på bane. Har lyst å være på veien så jeg rekker Sommertreff på ACR 12 juni, men realistisk så blir det vel litt lengre utpå sommeren. Det er ikke jobben det står på, det er penga, har ikke kjøpt bremser og hjul enda!  _________________ Member of The Rapid Transit System |
|
| Back to top |
|
 |
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv

Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Fri Apr 30, 2010 6:55 pm Post subject: |
|
|
Ser bra ut detta. Eg skal snart til å montere dei gamle delane dine på en av bilane mine. Ka slags bremser vil du gå for når du kjøper nytt? _________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
| Back to top |
|
 |
jvike burner
|
Posted: Mon May 10, 2010 12:32 am Post subject: |
|
|
Blir vel XV bremser. TTI smallblock headers passa ikke, til salgs. _________________ Member of The Rapid Transit System |
|
| Back to top |
|
 |
jvike burner
|
Posted: Thu May 20, 2010 11:17 pm Post subject: |
|
|
Her kommer en oppdatering, har begynt å montere for å få trilla bilen til lakkering av motorrom.
Gikk rimelig greit å montere forstillinga.
Satser på at dette letter bilen noen kilo!
Blir mye bredere sporvidde med XV understellet.
Var også innom biltilsynet i dag, og fikk tilbakemelding om at det burde la seg gjøre å få dette godkjent! Skulle prates nermere en senere dag. _________________ Member of The Rapid Transit System |
|
| Back to top |
|
 |
jvike burner
|
Posted: Mon Oct 18, 2010 10:17 pm Post subject: |
|
|
Lengesiden oppdatering, bilen er ferdig nå, og parkert for vinterlagring og utbedringer. legger ut bilder hvordan det ble!
Ble XV Level II Bremser. 14" skiver 6 stempla kalipper. Bremsene leveres til XV av StopTech.
Kjøpte felger fra Forgeline. Modellen heter WC3, 3-delte felger, gunmetal powdercoat senter,satin black powdercoat innerfelg, polished leppe, skrudd ihop med titanium bolter. De veier ca 12kg pr stk. 18x9,5" front og 18x12" bak.
Hydratech hydraulisk bremsekraftforsterker, drives av servopumpa. Jeg kjøpte pumpe fra KRC.
Fler bilder av bremsene, klosser fra Hawk følger med i kittet, sammen med stålombundne slanger fra Earl's.
Monterte kulelager nederst i rattstammen. Nylonforinga er vel neppe bra nok for tannstangstyring.
Tester felg, 6,5" backspace. Tannstanga måtte skimses for at felgen ikke skal ta i rammevange eller bærearm.
Har jo lakkert motorrom igjen. La sort i fronten fordi det grønne skein gjennom grilla så mye. _________________ Member of The Rapid Transit System |
|
| Back to top |
|
 |
jvike burner
|
Posted: Mon Oct 18, 2010 11:31 pm Post subject: |
|
|
Motorrommet, hydraulikkslangene er for bremsene og tannstang.
Getting there!
Meg, begynner å bli ferdig. Dekkene er Toyo R888. 275/35-18.
Blir bremser bak i vinter.
Lys må man ha!
Fronten er montert, liker at frontspoileren skjuler aluminiumstraversen, fordi den stikker ganske langt ned og skinner veldig.
FERDIG og på tur ut!
Her er det klart for å trille en prøvetur, som vi ser på bildet er det masse lekasje fra kjølerrøret til automaten. Stresskruing er aldri bra.. det var banekjøring på ACR neste dag...
Rett på bensinstasjonen, her ble den andre lekkasjen oppdaget, bensin, men det var bare justeringa på flotørnivået.
Må vel senke litt..
Presterte å pakken inn 335/30-18 på 12" felg i orginale hjulhus!
Veldig fornøyd men utrykket til bilen!
Mean Green Machine! Fikk ordna lekkasjen på automaten, men når jeg hadde kommet hit hadde jeg veldig lang pedal, Viste seg at den ene fordelingsblokka er lek, Skal bytte den i vinter, skifter nok ut hardlinjene også, slik at alt i bremsesystemet er nytt! Traversen vises bra her, ser også krengingshemmer.
335 dekka ser bare helt rett ut! Ser ikke ut som det er sikkelig breie dekk på bilen når man ser den, det ser bare riktig ut! Justerte panhard bar, så den var i vater.
Så bar det på vekta. Veide 1530 KG med litt 25 liter bensin, så forstillinga har letta bilen med 25-30 KG. Veldig fornøyd med det.
Så kunne jeg parkere Cuda'n min, som jeg endelig kan si er en Fullblods Pro-Touring bil! Og den eneste i Europa med XV understell! Så får vi se på ACR til neste år om jeg kan kalle den en G-Machine (greie over 1 G i aks, brems og sideveis).
Sammen med brodern! Bilen føltes moderne å kjøre, og chassiset føltes veldig bra, merka at det kun var understell som jobba, ikke noe fleksing. Det ble bare med den lille kjøreturen den kvelden i år. Siden det var problemer med bremsene, kjørte jeg ikke noe fort, men pressa jo litt på i noen svinger. Så ble det også kaldt og faktsik snø, så da er bilen vinterparkert. Skal bruke vinteren på å fikse opp bremsesystemet og sette på skiver bak og samtidig bytte akslingene siden jeg tror at grepet de bakdekka kan gi vil gjøre kort prosess av akslingene. _________________ Member of The Rapid Transit System |
|
| Back to top |
|
 |
MLcuda 426 HEMI - elephant

|
Posted: Tue Oct 19, 2010 8:47 am Post subject: |
|
|
gratulerer med ferdig bil. Dette ble knallbra.
Bare å bøye seg i støvet . _________________ 1971 Plymouth Barracuda Gran coupe 383 |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Tue Oct 19, 2010 3:22 pm Post subject: |
|
|
Ja, gratulerer med ferdig bygge! Kjempeinteressant lesning og bilder du har tatt deg tid til å dele!
Håper å sjå bilen din live ein dag, den er rånydelig på bilder!  _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
sbhemi Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Tue Oct 19, 2010 4:10 pm Post subject: |
|
|
Gratulerer med vel utført jobb på understell Blir topp å få prøvd litt rundt ACR til våren denne.Meget flott vogn du har der. _________________ 8 barrel is more fun |
|
| Back to top |
|
 |
69GTS Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Tue Oct 19, 2010 9:08 pm Post subject: |
|
|
Henger meg på gratulasjonene, ser veldig flott ut. _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
| Back to top |
|
 |
jvike burner
|
Posted: Tue Oct 19, 2010 9:12 pm Post subject: |
|
|
Takk takk Hvis det er noe dere lurer på om dette understellet er det bare å spørre! Har veldig lyst til å komme meg til Elverum på WPC treff til neste sommer! Den gjør seg bra på bilder, men når du kommer innpå er der ting som viser at den blir brukt. Er ikke noe showbil i den forstand, men i fin resturert stand. _________________ Member of The Rapid Transit System |
|
| Back to top |
|
 |
|