View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Newport69 Rekke-firer
Joined: 03 Jun 2007 Posts: 8
|
Posted: Wed May 19, 2010 10:53 pm Post subject: Starter som "henger" |
|
|
Hallo der folkens. Har fulgt litt med på forumet her og fått mange nyttige tips . Nå trenger jeg liit hjelp til newporten min. Når jeg vrir på nøkkelen for å starte vil ikke starteren slitte å "kinne". Dette skjer selv om jeg vrir nøkkelen tilbake. Må koble fra en batteripol for å få få den til å slutte. Kobler jeg til batteriet igjen er den helt "fin" til jeg vrir på nøkkelen igjen. Selve låsesylinderen begynner å bli litt slitt. Er det størst sjans for at det er her det kan ligge en feil? (Starteren er en overhalt starter som ble montert for ett par år siden). Håper noen har noen gode tips (heldigvis begynte dette dagen ETTER bilen kjørte i 17mai-toget ). Bilen er forresten 69modell og motoren 383 |
|
Back to top |
|
|
Bippe Hemisfærisk aktiv
Joined: 09 Feb 2005 Posts: 357 Location: Horten
|
Posted: Thu May 20, 2010 12:28 am Post subject: |
|
|
Det kan være startreleet på torpedoveggen som lever sitt eget liv. _________________ Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL |
|
Back to top |
|
|
jon erik Hemisfærisk aktiv
Joined: 02 Aug 2008 Posts: 245
|
Posted: Thu May 20, 2010 12:21 pm Post subject: |
|
|
høres ut som at start relet henger. |
|
Back to top |
|
|
Newport69 Rekke-firer
Joined: 03 Jun 2007 Posts: 8
|
Posted: Thu May 20, 2010 11:38 pm Post subject: |
|
|
Takker så mye for tips . Når begge to svarte det samme, så fort tar jeg sjansen på at det er der feilen ligger (releet kostet ikke mange kronene hos Aarnes). Nå er det bare å krysse fingerene for at det skal komme før pinsa |
|
Back to top |
|
|
Newport69 Rekke-firer
Joined: 03 Jun 2007 Posts: 8
|
Posted: Mon May 24, 2010 4:39 pm Post subject: |
|
|
Hmm. Har prøvd å skifte releet på torpedoen nå, uten hell . Har også prøvd å sette på tenningen og starte den ved å "tjuvkople" mellom "bat" og "sol" bak på releet. Den starter, men når motoren sviver fortsetter starteren like forbasket å gå rundt......... |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Mon May 24, 2010 5:48 pm Post subject: |
|
|
Hadde samme problem med min 73 challenger med 318. Tok å bytta heile starteren,og da fungerte det fint. _________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
Newport69 Rekke-firer
Joined: 03 Jun 2007 Posts: 8
|
Posted: Mon May 24, 2010 7:34 pm Post subject: |
|
|
Hmmm. Var det første jeg også tenkte. Men jeg kjøpte starteren for ca 3 pr siden og har nesten ikke brukt bilen siden. Har kjørt noe med den i vår og det er alt. Men begynner å gå tom for alternativer nå. Kan jo være starteren som er "feilvare"? |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Mon May 24, 2010 8:05 pm Post subject: |
|
|
Veit om en kjenning som spraya litt 5-56 eller wd-40 på akslingen til starteren. Der var en del korrodering eller lignande på den han hadde. Da også hadde startaren gjort omtrent det samme før,men blei bedre etter litt tynnolje-spray. _________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
CaptainFrekkeF Slant Six
Joined: 02 Apr 2010 Posts: 3
|
Posted: Fri May 28, 2010 10:27 pm Post subject: |
|
|
Pussig, jeg også hadde akkurat samma problemet på min gamle moparferge. Så bytta jeg bil og problemet forsvant. Nå kjører vi FORD |
|
Back to top |
|
|
|