Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Oljetrykk

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bjopau
Forward Look


Joined: 19 May 2009
Posts: 51

PostPosted: Wed Jul 07, 2010 12:10 am    Post subject: Oljetrykk Reply with quote

jeg har en litt trimmet 360 som mister oljetrykket når den blir varm.
blir ingen stygge lyder, men trykker er så å si borte. og det kan jo ikke være bra Very Happy
skiftet pick up på pumpa når jeg skiftet bunnpanne. kan det være at den er litt utett?
skifta olje etter en testtur. da lukta oljen bensin og var veldig svart. da trodde jeg at jeg hadde funnet feilen, men ved neste oppstart var den ganske lik. bra trykk på kald motor og trykket forsvant når den ble varm.
jeg bruker 20/50 olje.

er det noe annet som bør sjekkes i samme vaset som jeg tar ned panna og eventuelt bytter oljepumpe?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bippe
Hemisfærisk aktiv


Joined: 09 Feb 2005
Posts: 357
Location: Horten

PostPosted: Thu Jul 08, 2010 12:34 am    Post subject: Reply with quote

Lokter det bensin av olja så muligheten stor for at du har en leksje i bensinpumpa. Men jeg tviler på at den er så stor at olja tynnes ut med en gang.

Du kan kjøre motoren varm og så tappe ut litt olje for å se hvor tyntflytene den er. Har vert borti syntetisk 50 olje som blei veldig tynn når den blei varm.

Men jeg heller mest til at du har litt stor lagerklaring på ramme og råde lagerene. Så har du av bunnpanna kan du jo ta av noen lagerbukker og kontrolere lagrene.

_________________
Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group