| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
chlangum V6
|
Posted: Fri Jul 09, 2010 5:03 pm Post subject: Hjelp! Drivkrysset røket og er redd kassen har tatt støytet! |
|
|
Hei godtfolk!
Er ny her på forumet og nyeier av mopar.
4 uker etter kjøp har jeg allerede støtt på problemer.
Først var det radiatoren som røk men skal kjøpe ny aluradiator så det er ikke så farlig!
Men for noen dager siden røk krysset mellom bakakslingen og mellomakslingen og jeg er litt redd for at girkassen har fått seg en støyt! Når jeg trakk ut mellomakslingen fra girkassen kom det masse girolje ut. Og det siver skakte men sikkert ut mer. Det kan vel umulig være riktig! Så ut som det var litt girolje rundt om også så tror det har lekket en stund. Og det kommer en forferdlig skrikelyd når jeg trykker inn klutchen. Kassen er en Keisler TKO-600 og ble kjøpt inn i 2008 kjøpt hos KS Auto Parts. Han er selfølgelig reist til america og blir der til den 20. Ikke noe hjelp å få der
Bilen er en Barracuda med oppskremt 340
MVH Christer Langum. |
|
| Back to top |
|
 |
val833 Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Fri Jul 09, 2010 5:56 pm Post subject: |
|
|
Hola.
Det er helt normalt at det kommer oljeut fra kassen når du tar ut mellomakselen, samme på automat. La bilen stå på forhjul og hev bilen opp i bakkant, høyest mulig.
Hvis du skal ha et nytt kryss , ta av det gamle og ta turen ned til Riple auto i Nygårdsgaten , de har sikkert et nytt på lager. Pass på at du får det rette krysset.
Husk å bruke grease rundt akselen som går inn i gearkassen , det tetter simmerringen.
Og det skal brukes spesiell olje på Tremec kassen. Vet ikke hvor viktig det er , men jeg har brukt det på min.
Gearkassen er neppe skadet , den skal tåle en god del.
Du har vel hydraulisk clutch? Sjekk at det er nok olje på og ta en lufting på systemet.
Jeg regner med at det er du med den gule 71 Cudaen?
Paal  _________________ The Bud |
|
| Back to top |
|
 |
chlangum V6
|
Posted: Fri Jul 09, 2010 11:18 pm Post subject: |
|
|
Hehe, ja det er meg, ja!
Ble visst litt hardkjør på Os sist helg.
Jaggu var ikke hydrolikk olje beholderen til clutchen skåla tom.
Snakket med forige eier og han mente simmerringen kunne være skadet.
Eller er det sånn at mellomakslingen presser inn mot simmerringen og det foresaker lekkasje?
Vet ikke helt med det krysset.
Det kom sammen med settet som var levert med kassen. differensial klokken er også ny. |
|
| Back to top |
|
 |
val833 Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Sun Jul 11, 2010 4:29 pm Post subject: |
|
|
Hola.
Husk at det er 2 oljer vi snakker om. Clutchen bruker bremsevæske i et lukket system som trykker på lamellen. Du må finne ut hvor bremsevæsken tar veien.
I kassen er det en egen "tremec olje" den vil lekke ut i bakkant hvis simmerringen er dårlig. Her må du huske grease rundt akselen ved montering. Å bytte en simmerring i bakkant kan ikke koste mange kroner.
På siden av kassen er det en plugg så du kan sjekke nivået.
|
| Back to top |
|
 |
chlangum V6
|
Posted: Sun Jul 11, 2010 6:02 pm Post subject: |
|
|
Hehe
Neida, jeg har ikke tenkt å fylle girolje på clutchen.
Tipper jeg bare skal smøre meg med litt tolmodighet og vente til sjefen på KS Auto kommer tilbake fra Amerika.
Reiser på jobb til bahamas og blir vekke i 5 uker på søndag (nei så dumt c",) Plenty med tid til å bestille deler!
Får kikke litt etter lekkasjer på clutch-systemet, tenker jeg.
Må sikkert ettefylle litt girolje da jeg har mistet litt!
Slå meg hvis jeg tar feil men jeg tipper det er bare til å fylle olje inn hvor denne pluggen står til det ikke går mer olje inn mens bilen står i level.
Takk for hjelp Paal
Utrolig hva man lærer på disse forumene
Mvh Christer |
|
| Back to top |
|
 |
val833 Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Mon Jul 12, 2010 3:09 pm Post subject: |
|
|
Hola.
Det går bra med den etterfyllingen , bare bruk pluggen som "full"
Kontakt Steen som holder til i bygget til Nordland Transport, tlf.56342688 / 92246646 for avtale om henting av olje. Han kjører nemlig også lastebil, og er ikke alltid inne. De holder til på Smålona Industrifelt ved Sartor Senter (samme bygg som Tess) Se kart her.
Denne står på Askøy klubben sin side. Hvis du skal kjøpe "tremec olje"
God tur til Bahamas , selv om det er jobb.
|
| Back to top |
|
 |
|