View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
oddis Hemisfærisk aktiv
Joined: 23 Sep 2008 Posts: 188
|
Posted: Mon Mar 29, 2010 3:24 pm Post subject: tips og triks ang. godkjenning av big block i A-body ? |
|
|
hei, lurer på om det er noen som har tips og triks ang. godkjenning av big block i mopar A-body nyere enn 70` _________________ av skade blir man klok, ikkje rik.....
1971/68 dart gt
1952 Plymouth Concorde
1969 Dodge Dart Custom |
|
Back to top |
|
|
Iserunner Hemisfærisk aktiv
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 221 Location: Ise
|
Posted: Fri May 21, 2010 9:02 am Post subject: Big Block A-body |
|
|
En jeg kjenner fikk nylig godkjent 1970 Dart med 440. Det må være korrekt fjæring og bremser.
Guttorm |
|
Back to top |
|
|
383Scamp Hemisfærisk aktiv
Joined: 01 Mar 2007 Posts: 208 Location: Rogaland
|
Posted: Fri May 21, 2010 4:41 pm Post subject: Godkjenning , ikke problem . |
|
|
Du kan ta kontakt med importør og hans representant kan skrive ut papir på godkjenning .
Fikk papir til pickupen min for 2 mnd siden , hadde ingen problemer med biltilsynet . _________________
|
|
Back to top |
|
|
oddis Hemisfærisk aktiv
Joined: 23 Sep 2008 Posts: 188
|
Posted: Mon May 24, 2010 11:25 pm Post subject: |
|
|
hørest bra ut... bilen min er en 71 som er solgt ny i norge, men det står for tiden en 500cid i den... er originalt 318 _________________ av skade blir man klok, ikkje rik.....
1971/68 dart gt
1952 Plymouth Concorde
1969 Dodge Dart Custom |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Tue May 25, 2010 9:13 pm Post subject: |
|
|
odd arne kvalsvik wrote: | hørest bra ut... bilen min er en 71 som er solgt ny i norge, men det står for tiden en 500cid i den... er originalt 318 |
haha skulle ikke tilfeldigvis være en rød Dart med Cadillac? |
|
Back to top |
|
|
oddis Hemisfærisk aktiv
Joined: 23 Sep 2008 Posts: 188
|
Posted: Wed May 26, 2010 1:15 am Post subject: |
|
|
hmmmm.... kan nok stemme det...
har sjekka med vekt pr. aksel osv. og dette skal gå fint iht. vektgrensene, men det eg tror kan bli problemet er at den er "litt" stor i volum og effekt i forhold til dei forskjellige motoralternativa som du fekk i 71mod.
rekner med at bremser, spindler, foringer bladfjærer osv. osv må byttes ut for at det skal vere håp om å få det til ( en god del er allerede skiftet, eller under bestilling)...., men eg er på ingen måte noko ekspert på dette , so alle tips mottas med stor takk...
_________________ av skade blir man klok, ikkje rik.....
1971/68 dart gt
1952 Plymouth Concorde
1969 Dodge Dart Custom |
|
Back to top |
|
|
Iserunner Hemisfærisk aktiv
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 221 Location: Ise
|
Posted: Wed May 26, 2010 2:04 pm Post subject: Big Block A-body |
|
|
Ettersom jeg forstår kan du sette 440 i alle A-body fra 1967-75 pga. at alle disse er av samme konstruksjon og at 440 fantes som alternativ i 1969. Men Cadillac motor, er det forhjulstrekk også???? |
|
Back to top |
|
|
oddis Hemisfærisk aktiv
Joined: 23 Sep 2008 Posts: 188
|
Posted: Wed May 26, 2010 9:24 pm Post subject: |
|
|
he,he,...... går vell mot eit motorbytte med tider og stunder ja... , med 500 fungerer greit den..... er ivertfall en fin fin glide-motor.. så det hadde vore heilt topp om ein fikk den godkjendt.... _________________ av skade blir man klok, ikkje rik.....
1971/68 dart gt
1952 Plymouth Concorde
1969 Dodge Dart Custom |
|
Back to top |
|
|
Iserunner Hemisfærisk aktiv
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 221 Location: Ise
|
Posted: Wed May 26, 2010 10:36 pm Post subject: Big Block A-body |
|
|
Jeg aner ikke om det er mulig, men det handler vel om vekt og krefter. Vidar Jansen heter han som fikk godkjent en 70 modell med 440. Du kan treffe han på mobil 91650200. |
|
Back to top |
|
|
oddis Hemisfærisk aktiv
Joined: 23 Sep 2008 Posts: 188
|
Posted: Sun Jun 13, 2010 1:30 am Post subject: |
|
|
takker , men er det ikkje fra 71, det er krav om korekt motortype... ? eller er det 70 ? _________________ av skade blir man klok, ikkje rik.....
1971/68 dart gt
1952 Plymouth Concorde
1969 Dodge Dart Custom |
|
Back to top |
|
|
Zigma Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Oct 2008 Posts: 255 Location: Norway->Trondheim->Buvika
|
Posted: Sun Jun 13, 2010 2:42 pm Post subject: |
|
|
oddis wrote: | he,he,...... går vell mot eit motorbytte med tider og stunder ja... , med 500 fungerer greit den..... er ivertfall en fin fin glide-motor.. så det hadde vore heilt topp om ein fikk den godkjendt.... |
Tidligere eier kjørte 8.61 med den på Lade i fjor, jeg kjørte ved siden av han på tja det trenger vi ikke snakke om her da -hehe |
|
Back to top |
|
|
oddis Hemisfærisk aktiv
Joined: 23 Sep 2008 Posts: 188
|
Posted: Thu Jul 22, 2010 12:37 pm Post subject: |
|
|
he,he.... er ikkje akkurat brutal nei.. men eg såg at den gjekk ganske jevnt mellom 8,4-8,6 so til lokal gliding til og frå skole og butikk så duger den... har gått over toppene og litt div. småtteri siden eg kjøpte den, so no er den litt friskere enn den var..
drøymer no om manuell, he,he.... _________________ av skade blir man klok, ikkje rik.....
1971/68 dart gt
1952 Plymouth Concorde
1969 Dodge Dart Custom |
|
Back to top |
|
|
|