| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
68NewYorker V6

|
Posted: Thu Feb 22, 2007 12:14 am Post subject: Finns det olika original plåtfälgar till c-body 67-68? |
|
|
Jag har en 68 New Yorker med standardkapslar och 14 x 6" fälgar från fabrik. Eftersom fälgarna med största säkerhet är de som bilen en gång levererades med har jag nu råkat ut för ett oväntat problem: Jag har köpt s k "deep dish" lyxkapslar till min bil (givetvis 14"....!) som fanns som option till 67-68 c-body. Mitt problem är att dessa kapslar inte passar på fälgarna. De är helt enkelt något för stora. Till saken hör att jag provade att montera dem på en väns 61 New Yorker, och då passade de perfekt! I min parts manual finns bara en 14 x 6" fälg nämnd till 68. Fanns det speciella "deep-dishfälgar" 14 x 6" som användes ihop med dessa lyxkapslar då de monterades på fabrik? Kanske var det rent av så att man använde sig av 14 x 5,5? Jag har hört om två fälgtillverkare, Budd och Motor Wheel. Är det något sådant som spökar? Någon som vet?
/Peter |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Thu Feb 22, 2007 12:54 am Post subject: |
|
|
Noen av disse?
 _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
68NewYorker V6

|
Posted: Thu Feb 22, 2007 12:58 am Post subject: |
|
|
Hej!
Jag har köpt den första. På min bil sitter nu den andra. Båda fanns 67-68 med liten skillnad i centercap insert. |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Thu Feb 22, 2007 1:06 am Post subject: |
|
|
Det var litt interessant. Skal prøve å sjekke litt rundt om det der.
Velkommen til forumet, forresten  _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
68NewYorker V6

|
Posted: Thu Feb 22, 2007 1:08 am Post subject: |
|
|
| Tack så mycket! Jag blev imponerad av att någon svarar så fort. Sitter ni här och lurar hela natten? Vet du någon bra hemsida för identifikation av fälgar? |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Thu Feb 22, 2007 1:12 am Post subject: |
|
|
Hehe
Husker ikkje i farten, men har vært innom eit par fullsize-sider tidlegere. Skal sjå om eg klarer navigere tilbake dit
Bildene av kapslene er fra www.hubcaps.com og er linka fra WPC-sida.  _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
68NewYorker V6

|
Posted: Thu Feb 22, 2007 1:20 am Post subject: |
|
|
Jag har inte bråttom, men du får gärna höra av dig om du finner något. Min bil är vinterförvarad 80 km härifrån, så nästa gång jag åker dit skall jag läsa av koderna på fälgarna.
Keep on Moparing!
PS. Hur tar man bort "slant six" under mitt ID???!!! |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Thu Feb 22, 2007 1:25 am Post subject: |
|
|
| 68NewYorker wrote: | Jag har inte bråttom, men du får gärna höra av dig om du finner något. Min bil är vinterförvarad 80 km härifrån, så nästa gång jag åker dit skall jag läsa av koderna på fälgarna.
Keep on Moparing!
PS. Hur tar man bort "slant six" under mitt ID???!!! |
Eg fann option-liste med pristillegget for ulike kapsler, men der stod det ingenting om det blir brukt ulike felger for disse.
Slant-six eller rekkefirer som du er nå, endrer seg etter kor mange innlegg du skriver  _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Thu Feb 22, 2007 1:15 pm Post subject: |
|
|
Har surfa litt rundt uten å finna noke svar til deg. Men har lært mykje anna i formiddag
Kan det tenkes at felgene dine er bytta i løpet av disse 40 årene? Håper du får sjekka nummera på felgene, kanskje det også er prega inn bredde der. Trur det  _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
68NewYorker V6

|
Posted: Thu Feb 22, 2007 3:13 pm Post subject: |
|
|
| Jag hör av mig med information av kodningen på fälgarna framöver! Skall också kolla om reservhjulet och de som sitter på bilen har samma kod. Om fälgarna på bilen är bytta borde ju i alla fall reserven vara original tycker jag. |
|
| Back to top |
|
 |
|