Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

1975 Dodge Dart Swinger
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Din egen Mopar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nippon81
426 HEMI - elephant


Joined: 10 Feb 2008
Posts: 143
Location: Frøya, Sør-Trøndelag

PostPosted: Thu Sep 01, 2011 12:16 pm    Post subject: Reply with quote

Da er fender taggen decodet.

The vin codes as follows:
Vin code: LH23C5F186841
Model year: 1975
Car line and model: Dodge-Dart Swinger
Price class: High
Body type: 2 door hardtop
Engine: 225 CID 1-1 bbl 6 cyl
Assembly plant: Newark. DE
Sequence number: 186841

The fender tag decodes as follows:
M21 Drip Through Mouldings
M25 Body Sill Mouldings
M38 Deck Lid Finish Panel mouldings
N65 Torque Drive Fan
22 22” Diameter Radiator
END End Of Codes
VX1 The Provided code/year combo is currently
Undocumented
U Build to specifications for U.S.A order
G52 Left hand outside mirror – remote/chrome/con
J52 Hood release – instrument panel mounted
L31 Turn signal light – Hood/fender
L73 seatbelts unfastened lamp
E24 225 cid 6-cyl 1-1bbl 105 hp
D34 Standard duty automatic transmission
813 Production date – 13.08-1974
KY5 Paint code – yellow blaze
000 Upper door frame – full door panel
E2X9 Trim grade – E Class
Trim style – Vinyl Bench
Trim color - Black
327378 Order number
186841 Serial number
C5F Engine, Year, Production site (VIN)
LH23 – Car Line Dodge – Dart Swinger 2 door hardtop

Hvis det er noen som ta på seg og forklare på norsk er jeg evig takknemlig.
Rolling Eyes

_________________
Dont drink and drive, you may spill your drink!

MOPAR FOR LIFE!!!!!
_____________________________________
1975 DODGEE DART SWINGER 318 ci
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Dart sport 75
Go wing


Joined: 05 Feb 2010
Posts: 65
Location: Horten

PostPosted: Tue Sep 06, 2011 12:17 am    Post subject: Reply with quote

gratulerer med bilen

sel har jeg en 1975 dart sport

jeg kan forklare hva vin koden står for
Vin code: LH23C5F186841
L-dart
H-high (prisklase)
23-2dr hardtop
C-225 rekke 6 (orginalmotor)
5-1975 (år)
F- Newark (assembly plant)

resten er jeg ikke sikker på

_________________
Biler er ikke til pynt men skal brukes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nippon81
426 HEMI - elephant


Joined: 10 Feb 2008
Posts: 143
Location: Frøya, Sør-Trøndelag

PostPosted: Tue Sep 06, 2011 4:51 pm    Post subject: Reply with quote

hehe. Ja da er vi like langt. Jeg vet hva det meste betyr, men enkelte begrep er litt vanskelige å oversette. men men, jeg får bare kose meg med det videre. Foresten takk for svaret. Wink
_________________
Dont drink and drive, you may spill your drink!

MOPAR FOR LIFE!!!!!
_____________________________________
1975 DODGEE DART SWINGER 318 ci
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Wed Sep 07, 2011 1:17 am    Post subject: Reply with quote

Hva lurer du egentlig på da? Resten av lista?
Det står bare hvilket utstyr som er levert på bilen.


M21 Drip Through Mouldings = Denne får noen andre ta på norsk. Wink
M25 Body Sill Mouldings = Denne også.
M38 Deck Lid Finish Panel mouldings = Denne også.
N65 Torque Drive Fan = Dette betyr vel kjølevifte uten "clutsh".
22 22” Diameter Radiator = 22" Stor radiator.
END End Of Codes
VX1 The Provided code/year combo is currently
Undocumented
U Build to specifications for U.S.A order
G52 Left hand outside mirror – remote/chrome/con = Venstre side utvendig speil, med innejustering. Wire.
J52 Hood release – instrument panel mounted = Innvendig panseråpner.
L31 Turn signal light – Hood/fender "Små blanke blinklys "indikatorer" oppå framskjermene.
L73 seatbelts unfastened lamp = Varsellampe på setebelte.
E24 225 cid 6-cyl 1-1bbl 105 hp = 225 Cid 6 sylindere, 1 ports forgasser 105 hk
D34 Standard duty automatic transmission = Standard gearkasse.
813 Production date – 13.08-1974 = Produksjonsdato på bilen.
KY5 Paint code – yellow blaze = Fargenavn. "yellow blaze"
000 Upper door frame – full door panel = Usikker på denne.
E2X9 Trim grade – E Class = Denne også.
Trim style – Vinyl Bench
Trim color - Black
327378 Order number
186841 Serial number
C5F Engine, Year, Production site (VIN)
LH23 – Car Line Dodge – Dart Swinger 2 door hardtop

Det var hvertfall litt i farten. Smile

_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mopar
426 HEMI - elephant


Joined: 26 May 2007
Posts: 107
Location: Nedstrand

PostPosted: Wed Sep 07, 2011 10:02 am    Post subject: Reply with quote

M21 Drip Through Mouldings= lister som er på"takrenna"
M25 Body Sill Mouldings= lister på kanalen
M38 Deck Lid Finish Panel mouldings0 list på koffertluka
000 Upper door frame – full door panel =dørpanel innside(panelet går helt opp til ruta??)

_________________
1957 Plymouth Belvedere Conv.
1968 Imperial Crown 4dht
Back to top
View user's profile Send private message
odd arve
Bigblock


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 94
Location: sirevåg rogaland

PostPosted: Wed Sep 07, 2011 12:26 pm    Post subject: Reply with quote

Mopar wrote:
M21 Drip Through Mouldings= lister som er på"takrenna"
M25 Body Sill Mouldings= lister på kanalen
M38 Deck Lid Finish Panel mouldings0 list på koffertluka
000 Upper door frame – full door panel =dørpanel innside(panelet går helt opp til ruta??)




M38 Deck Lid Finish Panel mouldings0 list på koffertluka . lista mellom baklysa
Back to top
View user's profile Send private message
Mopar
426 HEMI - elephant


Joined: 26 May 2007
Posts: 107
Location: Nedstrand

PostPosted: Wed Sep 07, 2011 12:36 pm    Post subject: Reply with quote

odd arve wrote:
Mopar wrote:
M21 Drip Through Mouldings= lister som er på"takrenna"
M25 Body Sill Mouldings= lister på kanalen
M38 Deck Lid Finish Panel mouldings0 list på koffertluka
000 Upper door frame – full door panel =dørpanel innside(panelet går helt opp til ruta??)




M38 Deck Lid Finish Panel mouldings0 list på koffertluka . lista mellom baklysa
Very Happy
_________________
1957 Plymouth Belvedere Conv.
1968 Imperial Crown 4dht
Back to top
View user's profile Send private message
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Wed Sep 07, 2011 1:47 pm    Post subject: Reply with quote

Mopar wrote:

000 Upper door frame – full door panel =dørpanel innside(panelet går helt opp til ruta??)


Jeg stusset også litt på denne. Har aldri sett noe sånt på noen dart??


Edit: Ser jo på bildene nå, at dørtrekket går helt opp. Det var nytt for meg på en Dart. Smile

_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
odd arve
Bigblock


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 94
Location: sirevåg rogaland

PostPosted: Wed Sep 07, 2011 1:56 pm    Post subject: Reply with quote

Vidar-Alexander wrote:
Mopar wrote:

000 Upper door frame – full door panel =dørpanel innside(panelet går helt opp til ruta??)


Jeg stusset også litt på denne. Har aldri sett noe sånt på noen dart??


Edit: Ser jo på bildene nå, at dørtrekket går helt opp. Det var nytt for meg på en Dart. Smile



finaste modellen dette
Back to top
View user's profile Send private message
Dart sport 75
Go wing


Joined: 05 Feb 2010
Posts: 65
Location: Horten

PostPosted: Wed Sep 07, 2011 2:43 pm    Post subject: Reply with quote

på min 75 dart sport går også dørpanele opp til ruta
_________________
Biler er ikke til pynt men skal brukes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nippon81
426 HEMI - elephant


Joined: 10 Feb 2008
Posts: 143
Location: Frøya, Sør-Trøndelag

PostPosted: Sun Oct 09, 2011 9:10 am    Post subject: Reply with quote

Jeg har noen oppdrag i vinter, bla å pusse/polere støtfangerne mine. Er det noen som kan gi meg noen tips? Jeg har aldri gjort dette før. Vil jo at min Dart skal fremstå som en juvel til Mai. Cool
_________________
Dont drink and drive, you may spill your drink!

MOPAR FOR LIFE!!!!!
_____________________________________
1975 DODGEE DART SWINGER 318 ci
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Sun Oct 09, 2011 11:23 am    Post subject: Reply with quote

Sånn som eg ville gjort det, generell fremgangsmåte (ikkje nødvendigvis fasit!) med dei produktene eg har tilgjengelig. Du må gjerne velge andre merker ut frå det du finn i nær- eller nettbutikken din.

1. Legg på Prickbort eller Tardis avfetting og la det virke 5-10 minutt (les på pakningen), viktig at det ikkje tørker inn.
2. Spyl grundig med høyttrykk (gjerne lunkent/varmt vatn om tigjengelig)
3. Viss det fortsatt sitter bøss/rusk/flekker i krommen: legg på avfetting igjen (best effekt på tørt underlag, så tørk gjerne over med klut/håndkle eller trykkluft først). La det virke nokre minutt og børst laus skitten med ein kost som fra oppvaskkummen eller mjukere bust. Er det fortsatt gjenstridig skitt så kan du bruke limfjerner, sitrussrens eller white spirit og bløte/gni med klut.
4. Spyl med høyttrykk (gjerne lunkent/varmt vatn om tigjengelig)
5. Synes du ikkje det ble heilt reint etter forrige steg, eller det sitt igjen produktrester eller hinne, så vask lett over med vaskevott eller mikrofiberklut og godt varmt Meguiars NXT såpevatn. Skyll bort med vatn fra slange eller høyttrykk.
6. Tørk med mikrofiberklut eller -håndkle, alternativt trykkluft, løvblåser eller det du har for hånda. Lufttørking går også fint, det tar bare litt lenger tid.
7. Maskèr gummiputene på fangerne med blå eller grønn 3M maskeringstape for bil(lakk). Masker nærliggenede områder av grill og skjermer. Dette hindrer misfarging der du risikerer å søle med poleringsprodukter og/eller poleringsmaskinen kommer borti og skader lakken. Tapen koster 25 kroner rullen og du bruker tape for max 4 kroner her. Det er det verdt. NB: Better safe than sorry!
8. Bruk ei DA-poleringsmaskin (oscillerende) med grove poleringsputer fra Scholl, 3M eller Meguiars. Clas Olsson selger Sonax puter som sikkert gjer jobben til ein rimelig pris. Krompolering griser til putene så mykje at du uansett ikkje vil bruke dei på lakken igjen. Legg eit par erter med Autosol krompolish på putene, sett maskina inntil fangeren og slå den på. Autosol kan du kjøre lenge før det blir tørt så dette er ikkje vanskelig. Ikkje ha på for mykje produkt, Autosol er drøy i bruk og du risikerer bare å "fylle" puta slik at du mister effekten/cuttet i denne. Test gjerne på "eit lite synlig" sted først, at utstyret og fremgangsmetoden fungerer. Du kan kjøre maskina i 10-20 sekunder eller opp til fleire minutter, avhengig av kor dårlig utgangspunktet er - og kor bra du vil ha resultatet. Begynn gjerne med 20x20 cm eller 30x30 cm område å jobbe på og når du blir komfortabel med maskina kan du ta så store deler av fangeren du er happy med å jobbe på samtidig. Tørk/buff bort overskuddsprodukt med ein mikrofiberklut kvar gong du stopper maskina. Billig og egna mikrofiber til dette finner du på Europris, Clas Olsson eller eBay (har du ein utstillingsbil må du gjerne bruke finare mikrofiber), men gløm twistdotter og poleringspapir. Har du først prøvd mikrofiber vil du aldri plage deg sjøl med twist lenger. Repeter poleringa til du er fornøyd og har kommet rundt heile fangeren. DA-maskina simulerer håndbevegelsen med både sideveis og roterende bevegelse, og har den fordelen at den ikkje utvikler varme som ved bruk av roterende ("vinkelslipertype") maskin. Det er minimal risiko for at du kan ødelegge krommen med slik maskin, men samtidig gjør du jobben noen hundre ganger meir effektivt enn for hånd. Beveg gjerne maskina sakte over flaten, men det er ingen fare om du holder den stille på samme sted ei tid. Da må du være forsiktig med å holde for mykje press på samme sted over tid.
9. For enda høyere glans/resultat kan du gå over med ein finere polish som Meguiars NXT eller Swissvax Metal Polysh. Bruk reine puter på maskina til dette, og ikkje nødvendigvis like grovt cut. Men har du noken gamle, grove, puter du har polert bilen med tidligere og vil avskrive, så bruk det du har for hånda. Cuttet på puta er mykje viktigere å tenke på ved polering av lakk enn krom.
10. Autosol har ein viss beskyttelse i seg, men eg legg likevel ein voks til sist både for bedre finish og varighet på jobben. Dette er gull på sommaren med tanke på insektlik på frontfangeren. Du spyler/vasker bugs'ene bort som ein leik etterpå. Bruk samme voks som på billakken ellers og buff den bort med mikrofiber etter tørketid (les på pakningen).

Har du ingen poleringsmaskin tilgjengelig kan du polere for hånd, men da har du ikkje krefter igjen i handa til å skrive med oss på forumet før uti februar. Laughing

_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
nippon81
426 HEMI - elephant


Joined: 10 Feb 2008
Posts: 143
Location: Frøya, Sør-Trøndelag

PostPosted: Sun Oct 09, 2011 12:26 pm    Post subject: Reply with quote

Tusen takk for et meget utfyllende svar. Jeg skal nok skaffe en maskin for å skrive med dere, er et behov som ligger godt plassert i hjerte mitt. Jeg skal ta av fangerne for å gjøre jobben. Blir enklere å komme til og får et bedre sluttresultat.
_________________
Dont drink and drive, you may spill your drink!

MOPAR FOR LIFE!!!!!
_____________________________________
1975 DODGEE DART SWINGER 318 ci
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Sun Oct 09, 2011 12:29 pm    Post subject: Reply with quote

hmm, med mindre du får spent fast fangerne i høvelbenken så ville eg gjort jobben med dei montert på bilen. Da kan du bruke litt press på maskina om nødvendig uten at fangerne slenger rundt på gulvet eller bordet ditt. Min tanke Wink
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
nippon81
426 HEMI - elephant


Joined: 10 Feb 2008
Posts: 143
Location: Frøya, Sør-Trøndelag

PostPosted: Sun Oct 09, 2011 8:30 pm    Post subject: Reply with quote

Ja du sier noe der. Jeg skal gjøre utføre jobben på stedet. temparaturen der bilen er lagret er på +5' - +10' vet ikke om det har noen betydning?
_________________
Dont drink and drive, you may spill your drink!

MOPAR FOR LIFE!!!!!
_____________________________________
1975 DODGEE DART SWINGER 318 ci
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Din egen Mopar All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 3 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group