Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Chassinummer på Dodge Coronet 1953?

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> 61-modell og eldre
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hepcat65
Slant Six


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 2
Location: Södra sverige

PostPosted: Wed Nov 30, 2011 4:30 pm    Post subject: Chassinummer på Dodge Coronet 1953? Reply with quote

Hej,
Jag har haft en 1953 Dodge Coronet 241 V8 4-d sedan i nästan 20 år. Jag körde en hel del de första åren, men nu har den tyvärr stått sen barnen började komma för 11 år sen..

Jag funderar på att börja köra igen - men en del saker har försvunnit i flytt mm, bland annat chassinummerskylten som ska sitta skruvad i A-stolpen på förarsidan.
Finns den typen av chassinummerbricka reproducerad någonstans, så man själv kan slå in rätt nr? Har för mig att den hade rundade hörn, c:a 25 mm i kvadrat, gjord i rostfritt?
Jag vet vilket nummer den ska ha - står i regbevis och på skylten.

Kanske finns numret på ramen någonstans, eller så kan man kanske slå in det själv och övertyga besiktningsmannen om att det var så på den årsmodellen?

(läste iofs nånstans att motornumret ska finnas nånstans bak på ramen, men har aldrig hittat det - bortrostat?)
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Wed Nov 30, 2011 7:15 pm    Post subject: Reply with quote

Tror MoStuff har Dem.

K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hepcat65
Slant Six


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 2
Location: Södra sverige

PostPosted: Thu Dec 01, 2011 8:59 am    Post subject: Reply with quote

Tack för svar. Menar du de 60-talsintresserade stockholmarna: http://web.mac.com/mostuffsthlm/Mostuffsthlm/Produkter.html ?

Jag hittade en intressant länk på WPC USA: http://datatags.com/ Får se vad dom säger..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> 61-modell og eldre All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group