Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Tips, råd og veiledning, ang kjøp av volare

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> C, D, F og M-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 110
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Thu Jan 26, 2012 1:23 pm    Post subject: Tips, råd og veiledning, ang kjøp av volare Reply with quote

Sitter å savner min gamle aspen, men trur den har et godt liv i Oslo.
var dumt av mig å selge den, men desværre nødvendigt på daværende tidspunkt.
nå sitter jeg og vurderer å kjøpe mig en 81 volare, men kunne godt bruke lidt mere forhåndsviten, innen jeg begir mig ut på en 5 timers kjøretur.
hva bør jeg holde øye med, og hva er dessidert umuligt å bytte, medmindre man er millionær!
jeg klarer å fixe det meste selv, men siden den er tenkt som bruksbil, vil det være bra, om jeg kunne slippe en totalrestaurering av bilen.
alt av tips, triks og gode ideer modtaes med takk!
kommer sikkert flere spørgsmål fra mig, blandt annet, hvorfor starteren på veltesekseren har så kort levetid?

Jan

_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
65 Valiant
Hemisfærisk aktiv


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 341
Location: Sande i Vestfold

PostPosted: Thu Jan 26, 2012 4:11 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg vil si at rust er den absolutt største fienden. Spes torpedovegg (sjekk under luftinntaket), gulv, fremre subframe osv. Prøv ellers å finne en bil som trenger minst mulig jobb. De ligger lavt i pris selv i god stand så å kjøpe en sliten en som trenger masse påkost for å bli presentabel er dårlig butikk..
Bilen er nok en '80 modell, det var siste året de ble produsert. Mange av disse ble solgt her som overliggere og står dermed oppført som '81 i vognkortet.
En original starter til slant six har på ingen måte lav levetid hvis alt annet er som det skal.

Lykke til, skal godt gjøres å slå disse bilene når det gjelder kjøreglede pr krone.

_________________
1955 Desoto Diplomat 2d.sdn
1956 Plymouth Savoy 2d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V100 4d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V200 Wagon
1967 Dodge Dart GT 2d.ht.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Thu Jan 26, 2012 5:00 pm    Post subject: Reply with quote

Samme starter på slant six og v8 og ingen av disse har kort levetid.
Dette er relativt enkle biler å skru på, og delene er heller ikke av de dyreste. Finn en bil med minimalt med rust, så har du et bra utgangspunkt. Som allerede er nevnt. Smile

_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> C, D, F og M-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group