View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Krysslepp 426 HEMI - elephant
Joined: 10 Aug 2011 Posts: 101 Location: Spydeberg, Østfold
|
Posted: Mon Dec 19, 2011 1:42 pm Post subject: Tilhengervekter Voyager, kokooooo |
|
|
På min 99 2.4 er det oppgitt følgende vekter
Uten brems 400 kg
Med brems 1450 kg
Det siste er greit, men hvorfor 400kg uten brems ? De fleste varehengere er jo 750 totalvekt. Hvis man ser bort i fra sånne dustesmå tilhengere da. Som rommer mindre enn bilen liksom !!
Det er jo nesten ikke mulig å kjøre lovlig med denne bilen da. Møkkabil _________________ Skal jeg liksom skryte av noe på den linja her ?? Chrysler Voyager er jo ikke noe å skryte av:) |
|
Back to top |
|
|
Fiftyseven 426 HEMI - elephant
Joined: 11 Mar 2007 Posts: 111 Location: Kongsberg
|
Posted: Mon Dec 19, 2011 8:12 pm Post subject: Tilhengervekt |
|
|
Er vel mer presist med møkkamyndigheter _________________ Chrysler Saratoga 2dHT 1957
Chrysler Grand Voyager SE 2005 |
|
Back to top |
|
|
Krysslepp 426 HEMI - elephant
Joined: 10 Aug 2011 Posts: 101 Location: Spydeberg, Østfold
|
Posted: Mon Dec 19, 2011 8:30 pm Post subject: |
|
|
hehe, ja det også
Greit nok at det har med sikkerhet å gjøre og bilens egenskaper og alt mulig snålt. Men hvor mye veier en Voyager da liksom. Den har jo en tomvekt på over 1700kg.
Yarisen til kjerringa kan trekke 400kg uten bremser, og 1000kg med bremser, en YARIS........
Og så blir man avspist med 400kg på en bil som veier nesten det dobbelte!!
Er ikke helt til å bli klok på. _________________ Skal jeg liksom skryte av noe på den linja her ?? Chrysler Voyager er jo ikke noe å skryte av:) |
|
Back to top |
|
|
V8POWER 426 HEMI - elephant
Joined: 17 Dec 2007 Posts: 146
|
Posted: Thu Dec 29, 2011 1:11 am Post subject: |
|
|
Uten bremser er grensen stort sett 400 kilo uansett størelse på trekkbilen.I Norge vel og merke. _________________ 1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick. |
|
Back to top |
|
|
Krysslepp 426 HEMI - elephant
Joined: 10 Aug 2011 Posts: 101 Location: Spydeberg, Østfold
|
Posted: Thu Dec 29, 2011 1:39 am Post subject: |
|
|
Merkelig at båthengeren min har totalvekt på 750, og den har ikke bremser. Og de fleste tilhengerene opp til 750 er jo uten bremser.
Hva er poenget da liksom. _________________ Skal jeg liksom skryte av noe på den linja her ?? Chrysler Voyager er jo ikke noe å skryte av:) |
|
Back to top |
|
|
Krysslepp 426 HEMI - elephant
Joined: 10 Aug 2011 Posts: 101 Location: Spydeberg, Østfold
|
Posted: Tue Jan 03, 2012 9:32 pm Post subject: |
|
|
Jeg har sniffa litt rundt ang det å få meg en E i førerkortet. Jeg har C1 også, men tror jeg driter i C1E, men går for BE. Men ser enkelte trafikkskoler opererer med obligatorisk lastesikringskurs på BE. Trodde det kun gjaldt C1E jeg. Hm, noe nytt detta eller ? _________________ Skal jeg liksom skryte av noe på den linja her ?? Chrysler Voyager er jo ikke noe å skryte av:) |
|
Back to top |
|
|
69charger Virgil Exner is the name
Joined: 01 Jan 2009 Posts: 57 Location: Minnesund
|
Posted: Sat Apr 21, 2012 1:22 pm Post subject: |
|
|
har du c1 så trenger du ikke lastsikkringskurs |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Sun Apr 22, 2012 8:54 pm Post subject: |
|
|
Vist du har automat tror jeg jeg hadde droppa den henger kjøringa i allefall.
De blir jæ... Varme og til slutt bare søppel.
Så selv om en "ny" bare koster 1000$ så er det ikke vert det i mine øyne. |
|
Back to top |
|
|
|