Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Få mer power i Slant sixen..

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
aspenole
Hemisfærisk aktiv


Joined: 20 May 2011
Posts: 231
Location: Nordland

PostPosted: Sun May 06, 2012 10:03 pm    Post subject: Få mer power i Slant sixen.. Reply with quote

Har kjøpt meg en Aspen 1978, med sekser. Men synes ikke den er alt for sprek.. Noen som har triks for å få litt mer guffe i den? Henter vel noen ekstra hester ved å ta bort radiatorviffta som snurrer hele tiden..
_________________
Mopar or no car.
Plymouth Valiant 1969
Plymouth Valiant Brougham 1975
Dodge Aspen SE Coupe sun roof 1977
Dodge Aspen SE 1976
Chrysler Cordoba 1976
Back to top
View user's profile Send private message
Kim
Hemisfærisk aktiv


Joined: 06 Feb 2007
Posts: 940
Location: Kongsvinger

PostPosted: Mon May 07, 2012 7:58 pm    Post subject: Reply with quote

Hvis du skal trimme så tror jeg du bør begynne andre plasser enn vifta di. Etter min mening er det bare tull å bruke penger på en 6er da det finnes plenti med sb motorer å få tak i. Hadde heller brukt bilen og motoren som den er,aspen blir aldri noen racer bil uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
65 Valiant
Hemisfærisk aktiv


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 341
Location: Sande i Vestfold

PostPosted: Mon May 07, 2012 9:22 pm    Post subject: Reply with quote

En Aspen stasjonsvogn er ganske tung og blir aldri noen rakett med 225, men det er noen enkle grep å ta for å få litt mer krefter i den uten å koste på mye penger.
1: Fjern EGR og resten av forurensningsopplegget. Motoren har lyst på kald luft, ikke varm eksos Shocked
2: Litt grovere eksosanlegg hjelper en Super Six å puste bedre, faktisk ganske merkbar forskjell
3: Helt korrekt tenning (maks fortenning uten tenningsbank), riktig justert forgasser, friske tenningsdeler osv kan til sammen gjøre underverker..
4: 225 Super Six forgasseren er nesten lik en 318 gasser fra samme tiden, men ikke helt. Bla litt andre dyser og overføring til choken. De går bedre med 318 gasser, men vil egentlig ikke anbefale det om du har en velfungerende forgasser fra før. Det er vanskelig å få tomgangen lav nok og chokeoverføringen må bygges om.

_________________
1955 Desoto Diplomat 2d.sdn
1956 Plymouth Savoy 2d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V100 4d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V200 Wagon
1967 Dodge Dart GT 2d.ht.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
xl
cruiser


Joined: 16 Jan 2011
Posts: 31
Location: Akershus

PostPosted: Tue May 08, 2012 8:06 pm    Post subject: Reply with quote

turbo
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group