Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Norwegian MoPar Nats
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Treff
View previous topic :: View next topic  
Author Message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Fri Aug 24, 2012 8:46 am    Post subject: Norwegian MoPar Nats Reply with quote

Hei MoPar venner!

Ønsker litt tilbakemelding på hva dere syns om MoPar Nats?

Både om du er/har vært deltager eller ikke?

Ånde dere ønsker andeledes?
(Været er et problem men der har vi ingen gode kontakter)

Noe dere syns er bra?

Mvh K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moparstuff
426 HEMI - elephant


Joined: 11 Mar 2007
Posts: 131

PostPosted: Sun Aug 26, 2012 2:12 pm    Post subject: mopar treffet. Reply with quote

Det er helt feil å ha treffet der oppe da det nesten ikke er noen i Elverums området som kommer dit med mopar.
Alle som skal må kjøre langt, og hvor er det størst tetthet av bilene.
Det må skje mere en bare parkere bilen for så å vente på å dra hjem.

Desuten virker det for meg at dette treffet e kun for voksne siden barn på 4 år må betale full pris for å komme inn.
Hvis leien for en plass inne i skogen er så høy bør det finnes en plass som er bedre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Sun Aug 26, 2012 5:12 pm    Post subject: Reply with quote

Har du vært der?

Det er mye mulig at det ikke er mange fra "elverums område" som er der,

Men vi er en "landsklubb". Men det betyr ikke at jeg er uenig med deg i at treffet kanskje skule vært et annet sted.

Når det gjelder hva man gjør på treffet. Vi har bedøming, vi har servering, vi har et par stands med salg av div ting. Men igjen ikke uenig med deg det burde kanskje være mer.
Men hva? Mange som sier noe om det, men ikke hva.......

Jeg syns vel også at barn kan gå gratis på treff. Men hva er barn?

Vet du om en plass? Bare si i fra, så skal vi vurdere det om det er noe interessant.

Kjører selv i 3 timer for og komme meg ditt.

Mvh K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moparstuff
426 HEMI - elephant


Joined: 11 Mar 2007
Posts: 131

PostPosted: Sun Aug 26, 2012 6:12 pm    Post subject: treff Reply with quote

Ja ,jeg var der.

kanskje grensa burde være 12 år.
Hva med å bytte på treff sted vært år.
Hva med å ha treff på halden festning dagen før grense treffet.
prøv dette neste år.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
earlyfish
Bigblock


Joined: 21 Nov 2007
Posts: 70
Location: Elverum

PostPosted: Sun Aug 26, 2012 10:21 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke medlem i klubben (har vært), men jeg synes ikke dette kan stå uimotsagt. At det "ikke er mange fra Elverums-området" blir litt feil. Det er vanligvis ganske mange fra nærområdet som kommer (ikke bare fra Elverum) og det er en aktiv avdeling av WPC som holder til i Elverum/Løten.
_________________
1988 LeBaron conv.
70 Duster
65 Barracuda
47 Plymouth Special DeLuxe
Rust never sleeps
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
panther pink
Hemisfærisk aktiv


Joined: 05 Feb 2011
Posts: 260
Location: Skedsmokorset

PostPosted: Sun Aug 26, 2012 10:47 pm    Post subject: Reply with quote

For mitt vedkommende så var dette første moparnatset mitt.
Jeg likte heller ikke været for det er ganske avgjørende for hvor mange som kommer. Det er alltid ting som kan gjøres annerledes og det er alltid noen som har meninger om det. Jeg mener det er dem som har ansvaret for å gjennomføre som må bestemme hvordan. Når det gjelder inngangspenger så syntes jeg det er feil å ta betalt for unger. Det er ikke alltid dem bare kan "parkeres" hjemme også er det vår plikt å få hobbyinteressen til å smitte litt over på neste generasjon Very Happy
For noen kan det bli dyrt å betale full pris for alle ungene som er med.
Jeg hadde med meg 3 unger og dem koste seg Very Happy Jeg slapp å betale for dem Wink
Hvor treffet arrangeres er nok avgjørende for hvem som kommer. Det blir alltid for langt for noen uansett. Elverum er passende avstand for meg og jeg kommer gjerne igjen neste år også Very Happy
Jeg kunne tenkt meg flere stands med deler og effekter om jeg skulle ønske meg noe mer.

_________________
04 PT Cruiser Limited Edition
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Wed Aug 29, 2012 11:04 pm    Post subject: Reply with quote

Takk for tilbakemeldinger Smile

Men tar gjerne flere..

K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
V8POWER
426 HEMI - elephant


Joined: 17 Dec 2007
Posts: 146

PostPosted: Thu Aug 30, 2012 12:08 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg kan anbefale Pers hotell på Gol. Midt i landet og eieren er en bilentusiast som VELDIG gjerne vil ha bil treff der. Veldig serviceinnstillt!

Vil skal opp der til helgen med Corvette klubben. Hotelleieren har til og med ordnet med flystripe til oss som vi kan kjøre drag og slalom på gratis!

Mye aktiviteter i nærheten for barn, bla stort badeland på hotellet.

Helegaten foran hotellet blir sperret av og brukt som utstillingsområde.

Veldig hyggelige priser også. For to personer i dobbeltrom skal jeg betale 3600 for hele helgen. Det innbefatter frokost, lunch to middagsbuffeter, adgang til badelandet og banekjøringen. HAn har booket inn band som skal spille utenfor hotellet lørdagskvelden også.
Både Corvetteklubben, Mercedes, Porsche klubben++ er veldig fornøyde.

PS, selv om det er Corvette klubben som står som arrangør denne helgen er også andre velkommen til å delta. Er noen får rom igjen. http://www.corvettebergen.com/vestlandstreff_2012/index.shtml

Her er reportasje fra Corvetteklubben hadde sitt landstreff der for et par år siden: http://corvettebergen.com/artikkel2009_landstreff.shtml

Det er 4,5 timers kjøring fra Bergen og jeg hadde gjerne dratt på Mopar nats hvis det hadde blitt på Gol. Spesielt hvis dere får til banekjøring og litt slikt.

_________________
1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick.
Back to top
View user's profile Send private message
70fullsize
cruiser


Joined: 15 Sep 2011
Posts: 30

PostPosted: Fri Aug 31, 2012 6:05 pm    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder å ta betalt for barn er det flere treff hvor det er gratis for barn under 16 år I FØLGE med betalende voksen.

Det kommer selvfølgelig flere selgere etc hvis været er bra. Snakket med flere som hadde deler liggende i bilen, men som ikke orket å stå i regnværet og selge. Ikke bestandig fint med søkkvåte originale MoPar pappesker.....

Hvor treffet eventuelt skal arrangeres er nok ett evig diskusjons tema. Svenske WPC klubben flytter det rundt hvert år, og er da avhengige av at regioner / personer rundt i landet kan arrangere. Selv så synes jeg at treffet eventuelt bør holdes ett sted på Østlandet, grunnen til det er når man ser hvor mange som kommer til de andre treffene her, og hvor Norge er tettest befolket. Påskecruisingen i Sarp har hatt 250 (!!) biler på en godværs dag (vi snakker om mars / begynnelsen av april måned) og det eneste "som skjer" er en cruisingtur som avsluttes på ett spisested, Østfoldmønstringen ligger på ca. 550 biler og både Power i Fredrikstad og Grensetreffet i Halden på søndag ligger vel på 700-800 biler. Alle de tre siste stedene er det faktisk treffområdet som setter begrensningen for antall biler........ Også treffet til Askim klubben var godt besøkt, uten at jeg har noen tall derfra.

Hva som skal skal skje på treff? Hvis vi tar Østfoldmønstringen så er det offroad kjøring i gropa, bilbedømning og live musikk på scenen. I Strømstad var "Rädningsverket" på plass og viste/demonstrerte redning til sjøs samt band på scenen. I Halden er det "Fun Run" på lørdag. Kanskje det kan være en liten "cruising" midt på dagen med start / mål på treffplassen? Kanskje noen enkle poster underveis både for små og store og en "premieutdeling" etter ankomst tilbake på treffplassen? Viking Rod & Fun kjører "race" på Kalabanen på ideal tid (2 x 2 runder), noe som trekker mye folk. Det skal komme en reportasje i neste Amcar fra det treffet.....

Cars on the Farm har som regel en liten kjøretur på små veier over til Sverige og "Polet" i Strømstad, mange syntes at det er en ypperlig tur Smile
Men, det er selvfølgelig tidsbegrensninger så lenge treffet arrangeres over kun noen få timer. Kanskje utvide til ett helge treff på ett sted med gode overnattingsmuligheter og gjøre "noe" både på lørdag og søndag?
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Fri Aug 31, 2012 6:38 pm    Post subject: Reply with quote

Siden jeg egentlig bare ber om litt tilbakemelding skal jeg prøve og ikke blande meg så mye.

Men det er ganske mange av de tingene som blir nevnt som faktisk har "vært" måten og ha wpc treff på i mange år. Dvs. Helge treff,cruising,flytte treffet rundt og aktiviteter.

Men faktumet er at det i de årene jeg selv har vært aktiv har deltagelsen dalt.

Det var først da MoPar Muscle meet var i gang at det var "mange" på treff
Selvfølgelig med noen unntak.

Og noe av de vi har prøvd på med Nats er og ta det beste fra begge deler.

Men igjen det her er min mening.
Og vi er alle forskjellige.

K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Tue Sep 04, 2012 6:17 pm    Post subject: Reply with quote

Tilbakemeldingen om betaling for barn, og kor grensa skal gå, bør vi ta med oss og avklare. Det er ein "filleting" som kan slå uheldig ut for enkelte. Idea

Ketil: Opplegget Corvetteklubben har på Gol var interessant lesing og såg trivelig ut. Eg klikka innom begge linkene. Har dere opplining/utstilling også i forbindelse med turen til flystripa?

_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Wed Sep 05, 2012 2:02 pm    Post subject: Reply with quote

Etter og ha sett litt i gamle papirer så har vi faktisk vært enige om at barn under 12 ikke skal betale.
Så her har det skjedd en glip.

Det eneste Gol er midt i lande for er vel strengt talt Oslo-Bergen.
Personlig hadde det vært en fint for meg, men tror det blir dårlig med folk fra både Østfold og nord.

K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RTBOSS
Slant Six


Joined: 04 Dec 2006
Posts: 1
Location: LØTEN

PostPosted: Thu Sep 06, 2012 7:10 am    Post subject: Re: mopar treffet. Reply with quote

moparstuff wrote:
Det er helt feil å ha treffet der oppe da det nesten ikke er noen i Elverums området som kommer dit med mopar.
Alle som skal må kjøre langt, og hvor er det størst tetthet av bilene.
Det må skje mere en bare parkere bilen for så å vente på å dra hjem.

Desuten virker det for meg at dette treffet e kun for voksne siden barn på 4 år må betale full pris for å komme inn.
Hvis leien for en plass inne i skogen er så høy bør det finnes en plass som er bedre.


Dette er bare tullprat. Det er INGEN som har måtte betale billett for barn. selv barn på 16 år har gått gratis på våre treff.
Back to top
View user's profile Send private message
moparstuff
426 HEMI - elephant


Joined: 11 Mar 2007
Posts: 131

PostPosted: Fri Sep 07, 2012 9:57 am    Post subject: mopar treffet. Reply with quote

sitter du å mener jeg lyger at jeg betalte for å komme inn med min datter på 4 år.
da skal jeg garantere at jeg ALDRiG skal komme på noe Jævla treff.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Fri Sep 07, 2012 12:49 pm    Post subject: Reply with quote

Det her blir litt i overkant......

Jeg ba om tilbakemelding på treffet og ikke "Krig"

Vist moparstuff sier han har betalt for bran velger jeg og tro på det.

Rett og slett fordi "kunden" har alltid rett.

Vist det her ikke kan handle om treffet stenger vi topic'n

PERSON ANGREP ER IKKE GREIT.
det kan ordnes på bakrommet.

K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Treff All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group