View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kim Hemisfærisk aktiv
Joined: 06 Feb 2007 Posts: 940 Location: Kongsvinger
|
Posted: Thu Jan 13, 2011 10:26 pm Post subject: |
|
|
Hvordan går det med prosjektet? |
|
Back to top |
|
|
ted Go wing
Joined: 01 Feb 2009 Posts: 65
|
Posted: Fri Jan 14, 2011 1:09 pm Post subject: 78' Volare |
|
|
Hei!!
Største motoralternativ i Volare og Aspen var V8 på 360cid.
Så du kan få et vist problem når bilen skal vises.
MVH
TOR E DANIELSEN |
|
Back to top |
|
|
oddis Hemisfærisk aktiv
Joined: 23 Sep 2008 Posts: 188
|
Posted: Sat Jan 15, 2011 2:17 pm Post subject: |
|
|
har du fått vist papira til bt. ? _________________ av skade blir man klok, ikkje rik.....
1971/68 dart gt
1952 Plymouth Concorde
1969 Dodge Dart Custom |
|
Back to top |
|
|
Goldenlion 426 HEMI - elephant
Joined: 22 Apr 2005 Posts: 112 Location: Fiskum
|
Posted: Sun Feb 13, 2011 11:42 am Post subject: |
|
|
Mulig vi er flere som vil prøve 383 i Volare..
|
|
Back to top |
|
|
duster383bb Bigblock
Joined: 19 Jun 2007 Posts: 98 Location: HOF
|
Posted: Thu Mar 10, 2011 11:52 pm Post subject: Plymouth Volare Road Runner 78 med 383 |
|
|
Hei har ikke vært her på en stund nå men nå er søknaden om motorbytte levert biltilsynet i tønsberg så nå er det bare å vente på svar |
|
Back to top |
|
|
challenger 340 SixPack
Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Thu Mar 17, 2011 5:49 pm Post subject: |
|
|
det blir spennende å følge med på, og Trafikkstasjonens krav videre _________________ A beer is 5 short of a six-pack |
|
Back to top |
|
|
65 Valiant Hemisfærisk aktiv
Joined: 06 Mar 2007 Posts: 341 Location: Sande i Vestfold
|
Posted: Thu Mar 17, 2011 11:21 pm Post subject: |
|
|
Det er ikke teknisk sett noe problem å montere bigblock i en Aspen/Volare på en fornuftig måte og opprettholde kjøreegenskaper, bremser osv. Men i og med at det aldri ble levert originalt er jeg litt skeptisk til hva biltilsynet har å si.
Det godkjennes større motor enn originalt hvis den er av samme motortype og uten drastisk effektøkning, som feks 360 i en '67 Dart. Men her snakker vi om noe som ikke ble levert og dermed ikke kan dokumenteres så da er det opp til gutta på teknisk å bruke skjønn. Dermed avhenger det veldig av hvem som behandler søknaden din. Mange finner det desverre lettere å si nei enn å ta ansvar.. _________________ 1955 Desoto Diplomat 2d.sdn
1956 Plymouth Savoy 2d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V100 4d.sdn.
1965 Plymouth Valiant V200 Wagon
1967 Dodge Dart GT 2d.ht. |
|
Back to top |
|
|
duster383bb Bigblock
Joined: 19 Jun 2007 Posts: 98 Location: HOF
|
Posted: Wed Oct 03, 2012 10:00 pm Post subject: |
|
|
Trafikkstasjonens krav til papir er nå ok hehe |
|
Back to top |
|
|
|