View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
raggare burner
Joined: 13 May 2011 Posts: 47 Location: fredrikstad, Norway
|
Posted: Sun May 15, 2011 11:07 am Post subject: 81 diplomat wagon |
|
|
Hællæ.
var i bergen og kjøpte meg en dodge diplomat stasjonsvogn her om dagen. Nå ønsker jeg å vite litt om hvor mange av disse (og sedan) det er i landet. Veit ikke hvorfor men har en følelse av at de ikke er så mange. _________________ Strøkent er pent, risig er vakkert:) |
|
Back to top |
|
 |
crusing layback Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Mon May 16, 2011 9:30 am Post subject: |
|
|
Gratulerer med grombil ,er ikke mange av disse jeg ser på veiene nå til dags ,gleder meg til å se noen bilder  _________________ Det er i motgang og motbakker ,det går oppover .
Dodge Aspen SE 1978
Plymouth Valiant 1976
Chrysler Fifth Avenue 1986 |
|
Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Mon May 16, 2011 11:57 am Post subject: |
|
|
Det er i hvert fall ikkje mange å sjå på veiene lenger, gratulerer med godbil Trafikkstasjonen kan hjelpe deg med statistikk, men eg trur det er ein litt omfattende jobb. Og uregistrerte vogner framkommer ikkje.  _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
Back to top |
|
 |
safari Slant Six
|
Posted: Fri Jan 18, 2013 11:05 am Post subject: |
|
|
challenger wrote: | Det er i hvert fall ikkje mange å sjå på veiene lenger, gratulerer med godbil Trafikkstasjonen kan hjelpe deg med statistikk, men eg trur det er ein litt omfattende jobb. Og uregistrerte vogner framkommer ikkje.  |
Har en 79 diplomat wagon her i Tromsø. Men den er blitt "omdøpt" av den Norske stat når den kom til Norge (solgt ny i Norge) Så den heter noe så fint som Dodge LeBaron
Så om du skal lete etter historikk om hvor mange biler, kan det være flere som er utsatt for dette  |
|
Back to top |
|
 |
64imperial Blyfot

|
Posted: Tue Jan 22, 2013 1:39 am Post subject: |
|
|
safari wrote: | challenger wrote: | Det er i hvert fall ikkje mange å sjå på veiene lenger, gratulerer med godbil Trafikkstasjonen kan hjelpe deg med statistikk, men eg trur det er ein litt omfattende jobb. Og uregistrerte vogner framkommer ikkje.  |
Har en 79 diplomat wagon her i Tromsø. Men den er blitt "omdøpt" av den Norske stat når den kom til Norge (solgt ny i Norge) Så den heter noe så fint som Dodge LeBaron
Så om du skal lete etter historikk om hvor mange biler, kan det være flere som er utsatt for dette  |
_________________ Det koster alltid litt ekstra å kjøre første klasse |
|
Back to top |
|
 |
64imperial Blyfot

|
Posted: Tue Jan 22, 2013 1:47 am Post subject: |
|
|
Nei, denne gangen er det faktisk ikke den Norske stat som har ansvaret for "omdøpingen". Opel hadde beskyttet navnet Diplomat (som de produserte frem til 1977) i Europa, og derfor måtte Dodge endre navnet på sin bil. Hvor lenge Opel hadde eierettighetene til navnet er jeg ikke sikker på, men Dodge solgte sine biler som Diplomat igjen ganske tidlig på 80-tallet. Jeg vil tippe ca. 82 eller 83. _________________ Det koster alltid litt ekstra å kjøre første klasse |
|
Back to top |
|
 |
safari Slant Six
|
Posted: Tue Jan 22, 2013 10:13 pm Post subject: |
|
|
64imperial wrote: | Nei, denne gangen er det faktisk ikke den Norske stat som har ansvaret for "omdøpingen". Opel hadde beskyttet navnet Diplomat (som de produserte frem til 1977) i Europa, og derfor måtte Dodge endre navnet på sin bil. Hvor lenge Opel hadde eierettighetene til navnet er jeg ikke sikker på, men Dodge solgte sine biler som Diplomat igjen ganske tidlig på 80-tallet. Jeg vil tippe ca. 82 eller 83. |
Ah. Kult. Det var nytt for meg. Takk  _________________ Alex
Dodge Diplomat stw
Pontiac Safari (solgt)
Ford Gran Torino (Solgt)
Chervrolet Suburban (Solgt)
Chevrolet Malibu (Solgt) |
|
Back to top |
|
 |
Øyvind Mopar Go wing

|
Posted: Thu Feb 07, 2013 9:04 pm Post subject: Re: 81 diplomat wagon |
|
|
raggare wrote: | Hællæ.
var i bergen og kjøpte meg en dodge diplomat stasjonsvogn her om dagen. Nå ønsker jeg å vite litt om hvor mange av disse (og sedan) det er i landet. Veit ikke hvorfor men har en følelse av at de ikke er så mange. |
Jeg har en delebil stående hos meg. Har også en Le Baron stasjonsvogn. Begge er fine 360 biler! _________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
Back to top |
|
 |
safari Slant Six
|
Posted: Tue Feb 12, 2013 11:57 am Post subject: Re: 81 diplomat wagon |
|
|
Øyvind Mopar wrote: | raggare wrote: | Hællæ.
var i bergen og kjøpte meg en dodge diplomat stasjonsvogn her om dagen. Nå ønsker jeg å vite litt om hvor mange av disse (og sedan) det er i landet. Veit ikke hvorfor men har en følelse av at de ikke er så mange. |
Jeg har en delebil stående hos meg. Har også en Le Baron stasjonsvogn. Begge er fine 360 biler! |
Kult. Tar kontakt om jeg trenger noe. Har ikke helt oversikt enda.  _________________ Alex
Dodge Diplomat stw
Pontiac Safari (solgt)
Ford Gran Torino (Solgt)
Chervrolet Suburban (Solgt)
Chevrolet Malibu (Solgt) |
|
Back to top |
|
 |
|