View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Tiedomi28 Slant Six
Joined: 08 Apr 2013 Posts: 2
|
Posted: Mon Apr 08, 2013 1:50 pm Post subject: Grand Voyager 3.3 SE 97 mod |
|
|
Hei. Tenkte jeg skulle titte innom dette forumet og grave etter litt info. Jeg skal være ærlig å si at alt motorisert i fra US er totalt uintressant for meg, men jeg har ett sterkt behov for en extra bil som kan brukes til litt kjøring av barn til og fra treninger med store hockeybager osv. Kort sagt en bil som kan fylles opp med skrot uten at en behøver å tenke på at det slites ned .
Jeg har funnet en Voyager på finn som ser intressant ut , men som mange andre har jeg hørt at om velger en slik bil til hverdags så kan man begynne å abonere på automatkasser først som sist. Var dette fortsatt ett problem utover 90 tallet eller gjorde Chrysler noe med dette viruset etterhvert ? er det andre alvorlige " bugs " på disse bilene man bør titte etter ?
På forfånd takk for evt svar og forklaringer |
|
Back to top |
|
|
challenger 340 SixPack
Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Tue Apr 09, 2013 8:44 pm Post subject: |
|
|
Gearkassene var ikkje så dårlige som ryktet vil ha det til. Brukerfeil har nok æren for mange havari. Det er som å lese i avisa at en bil kresja på grunn av det glatte føret. Glatt veibane har aldri ført til ein kresj, det er alltid føraren som ikkje har avpassa farta etter forholdene. I Norge har vi fordumma trafikanter i lang tid med å uskyldiggjøre den ansvarlige for et uhell. Med Chrysler Grand Voyager var det mange nordmenn som fekk tilgang til ein romslig bil -rimelig - som slukte ein bråte passasjerer og bagasje. Det betyr tung vekt. Den nye kjøpergruppa til desse bilene var ofte familiefolk som ikkje var vant med automatgear. Det har nemlig ikkje vært tradisjon for å kjøre automatgear her i landet, det har vært betegna som luksusutstyr som staten igjen har satt skatt på. Altså når alle desse Per og Pålene begynte å skjønne at Voyager dekka behovet for bil og meir til, ja så var det bare tut og kjør. Med sju voksne i bilen over fjelloverganger på vestlandet eller med campingvogna hekta på i vekesvis om sommaren. Heilt til det ein dag havarerer. At det er automatgear betyr ikkje at alt går automatisk. Du må fortsatt tenke litt sjøl. Og veit du ikkje kordan ein kjører med automat så må du lese litt i instruksjonsboka. Der står det forklart kva situasjoner både overdrive skal kobles ut og når ein skal geare kassa manuelt ned i lavere gear. Og det står forklart hyppigheten av å peile oljenivået i kassa. Hadde disse ferske automatgear-sjåførene satt seg inn i dette så hadde mange havari vært unngått. Trur eg...
Det kommer sikkert litt tips og råd fra folk som har erfaring med modellen. _________________ A beer is 5 short of a six-pack |
|
Back to top |
|
|
Tiedomi28 Slant Six
Joined: 08 Apr 2013 Posts: 2
|
Posted: Thu Apr 11, 2013 6:12 pm Post subject: |
|
|
Ok Så dette med gearkassene er litt overdrevet ? er det spesielle tegn man skal se etter ? Eller er dette noe som bare skjer helt uten advarsler ? |
|
Back to top |
|
|
MoparNilsen sunglasses on
Joined: 09 Jul 2012 Posts: 38 Location: 7252 Dolmøy
|
Posted: Sat May 04, 2013 2:40 pm Post subject: |
|
|
Sjekk om det er montert ekstra oljekjøler på automaten. Dette hjelper til med att automaten ikke går varm så lett med litt ekstra last...... ellers er det som tidligere nevnt,følg oljeskift og sørvis så har du bil lenge...... |
|
Back to top |
|
|
Krysslepp 426 HEMI - elephant
Joined: 10 Aug 2011 Posts: 101 Location: Spydeberg, Østfold
|
Posted: Sun May 12, 2013 1:03 pm Post subject: |
|
|
Jeg har en 99 Grand Voyager med 2.4 bensiner som skal selges billig. Har kjøpt ny bil så denne trengs ikke. Har hatt den i snart 2 år uten problemer.. _________________ Skal jeg liksom skryte av noe på den linja her ?? Chrysler Voyager er jo ikke noe å skryte av:) |
|
Back to top |
|
|
|