Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Spørsmål ang eksosbolter på 440

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pirate4x4
Forward Look


Joined: 24 Jul 2012
Posts: 54
Location: Froland

PostPosted: Sun May 26, 2013 8:42 am    Post subject: Spørsmål ang eksosbolter på 440 Reply with quote

På min så er det brukt uorginale bolter såvidt jeg kan skjønne, det er ikke pinnbolter men vanlige bolter, to av disse (bakerste på høyre side) er for lange og derfor klemmer de ikke inn manifolden, der har jeg selvsagt fått en eksoslekkasje... har skjønt at disse står inn i vannkanalene, som en fiks for sommeren tenkte jeg å ta ut boltene og få på muttere som kan stramme manifolden inntil, eventuelt skifte de to boltene det gjelder med kortere bolter... hvilke lengde ?? kan disse blir skrudd for lite inn eller for langt inn... tenkte da generelt på eventuelle vannkanaler!!

Ble litt klønete forklart men håper det er forståelig


Tommy

_________________
Tommy Olsen
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
charger440
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jun 2012
Posts: 148

PostPosted: Sun May 26, 2013 9:14 am    Post subject: Re: Spørsmål ang eksosbolter på 440 Reply with quote

Pirate4x4 wrote:
På min så er det brukt uorginale bolter såvidt jeg kan skjønne, det er ikke pinnbolter men vanlige bolter, to av disse (bakerste på høyre side) er for lange og derfor klemmer de ikke inn manifolden, der har jeg selvsagt fått en eksoslekkasje... har skjønt at disse står inn i vannkanalene, som en fiks for sommeren tenkte jeg å ta ut boltene og få på muttere som kan stramme manifolden inntil, eventuelt skifte de to boltene det gjelder med kortere bolter... hvilke lengde ?? kan disse blir skrudd for lite inn eller for langt inn... tenkte da generelt på eventuelle vannkanaler!!

Ble litt klønete forklart men håper det er forståelig

Dette er et kjent problem på 440 (spesielt med headers). Har slitt med dette lenge selv inn til jeg fant løsningen. Du sier manifolds, da jeg regner jeg med at du ikke har headers (bare får være sikker). Med headers er et en bolt eller to om må kortes inn for å å tredd den inn. Jeg hadde headers og har nå lagt dem lengst inn i hylla. Nå sitter det HP manifolds med de riktige boltene (3 av dem er lengre og sylindriske pga godsstørrelse på manifoldene. Den lengste bakerst på sjåførsiden. Nok om det. Tok ut alle boltene og satt inn pinnebolter. Disse er satt inn med high temp silikon. Kobberpasta kan også brukes. De er skrudd til så langt det går (festet 2 muttere på dem og dro dem helt inn til det punktet hvor pinneboltene har en forhøyning). Har låseringer mellom mutter (9/16" muttere). I boka står det at det skal ha 30 lbs moment. Det er ikke så lett å sjekke pga dårlig plass til momentnøkkel. Skru brukbart til og etterskru når du har kjørt dem varme noen ganger (husk det er støpejern og er noe skjørt.) Jeg har testet dette nå på min bil og det ser ut at det funker svært bra. Håper dette var til hjelp


Tommy
Back to top
View user's profile Send private message
Pirate4x4
Forward Look


Joined: 24 Jul 2012
Posts: 54
Location: Froland

PostPosted: Sun May 26, 2013 11:13 am    Post subject: Reply with quote

Jeg har HP manifolder
_________________
Tommy Olsen
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bippe
Hemisfærisk aktiv


Joined: 09 Feb 2005
Posts: 357
Location: Horten

PostPosted: Sat Jun 15, 2013 10:42 am    Post subject: Reply with quote

Mål hvor mye som gjenstår før skruehuet treffer anlegget på manifoilen. Finn en skrue som er tilsvarende kortere + litt til en den du har.
_________________
Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mr.brudevoll
Go wing


Joined: 24 Sep 2009
Posts: 67
Location: Ulsteinvik

PostPosted: Sun Jun 30, 2013 11:51 pm    Post subject: Reply with quote

Det vil vere tryggare å bruke studs,...risk for å ødelegge gjengane i toppen.... Reknar med Summit racing har det du treng ?? Stud og mutter...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group