Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

'69 Dart Street Race prosjekt
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Tue Aug 31, 2010 6:06 pm    Post subject: Reply with quote

Spennende, fint om noen kunne filme litt, hadde vert gøy å se.
_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
Dart_R5P7
426 HEMI - elephant


Joined: 25 Dec 2008
Posts: 103
Location: Espa

PostPosted: Sun Nov 14, 2010 12:08 pm    Post subject: Reply with quote

En liten kjapp oppsumering:
Vi rakk å få bilen klar til Gardermoen, med god hjelp fra SAFE Motorsport , GKN Driveline og alle delelevrandører.....
Vi fikk så vidt testet litt på veien forbi her før vi reiste og fikk ikke feste i det hele tatt, men tenkte at track bite sikkert fixa biffen. Det gjorde det ikke!! Bilen gikk sideveis på alle 5 og hadde som beste 11.27 og da kjørt den minst 600 meter, med andre ord helt umulig å kjøre. Den gikk faktisk sideveis hele tiden. Siste dragret endte med katastrofe for bak akslingen.... Faktisk røk hele hust, pinion og hele dritten... (Vi var ikke så overasket da.....)



IMG_86_small.jpg
 Description:
Broken housing, result of a wide open throttle R5P7. Pure NASCAR power.
 Filesize:  65.71 KB
 Viewed:  25526 Time(s)

IMG_86_small.jpg

Klick here to see the Image in full size.




IMG_84_small.jpg
 Description:
Broken pinion, result of a wide open throttle R5P7. Pure NASCAR power.
 Filesize:  68.55 KB
 Viewed:  25526 Time(s)

IMG_84_small.jpg

Klick here to see the Image in full size.




_________________
'06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Smallblock Power E-body
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Jan 2008
Posts: 705
Location: Stadlandet,,Norway

PostPosted: Sun Nov 14, 2010 1:24 pm    Post subject: Reply with quote

Hehe.... Laughing

Simply too much power.....

Får sette på Dana bakende og høge slicks Twisted Evil

_________________
1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340
Back to top
View user's profile Send private message
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1250
Location: porsgrunn

PostPosted: Sun Nov 14, 2010 5:24 pm    Post subject: Reply with quote

Hadde jo håpet og se noen drag da Smile
Men da var det jo skjedd alt før jeg kom Crying or Very sad Crying or Very sad
Lykke til vidre. Håper og få se neste år Rolling Eyes Rolling Eyes



013.JPG
 Description:
 Filesize:  111.36 KB
 Viewed:  25502 Time(s)

013.JPG

Klick here to see the Image in full size.




_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Dart_R5P7
426 HEMI - elephant


Joined: 25 Dec 2008
Posts: 103
Location: Espa

PostPosted: Sun Nov 14, 2010 8:03 pm    Post subject: Reply with quote

Neste år blir det ny 8 3/4, med nytt oppheng. Fått et lager med nye motordeler nå også, så hvis noen trenger deler så er garasjen full. Bytter også innsug og gjør noen små modifikasjoner ellers blir det samme Joe Gibbs olje og Sunoco Fuel. Se mer på www.frostmann.no
_________________
'06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Sun Nov 14, 2010 11:04 pm    Post subject: Reply with quote

He he, høres ut som det under "huven" funker hvertfall. Laughing Laughing
_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Dart_R5P7
426 HEMI - elephant


Joined: 25 Dec 2008
Posts: 103
Location: Espa

PostPosted: Sun Nov 14, 2010 11:55 pm    Post subject: Reply with quote

Under huven finnes det ikke problemer nei... Noen som har peiling på hjuloppheng her inne da?
_________________
'06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Øyvind Mopar
Go wing


Joined: 02 Nov 2008
Posts: 68
Location: Østlandet

PostPosted: Mon Nov 15, 2010 1:27 pm    Post subject: Reply with quote

Tror jeg ville ha satset på Dana 60 med en gang. Kanskje du trenger litt mer vekt i rævva? Eller, en spolevariant av 8 3/4" med 35 splines aksler. Kan du gjøre noe med vektfordelingen?
Lykke til videre!
Very Happy

_________________
Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Dart_R5P7
426 HEMI - elephant


Joined: 25 Dec 2008
Posts: 103
Location: Espa

PostPosted: Mon Nov 15, 2010 5:03 pm    Post subject: Reply with quote

Øyvind Mopar wrote:
Tror jeg ville ha satset på Dana 60 med en gang. Kanskje du trenger litt mer vekt i rævva? Eller, en spolevariant av 8 3/4" med 35 splines aksler. Kan du gjøre noe med vektfordelingen?
Lykke til videre!
Very Happy


Dette var en variant med lettvektspole, 35 splines aksler osv.... problemet er at hylsene ble vridd så mye at dem knakk. Høyre hylse er også helt oval og har bare så vidt plass til stikkaksel. Vektfordelingen er 51% vekt bak ( tørr bil) så næremere 50/50 er nesten umulig.... Jeg trenger noen til å bygge 4-Link med watt link, bladfjærene har også fått en knekk, selv om jeg hadde "tight clearance" på tractionbarsene som også er blitt bøyd.

_________________
'06 Durango 5,7HEMI-RIP
'07 Dodge RAM 1500
'65 Dodge D100 440/727
'69 Dart GT R5P7(358cui), 5speed tremec(dogbox)
'63 Dodge 330 440/727
It takes a MOPAR to catch a MOPAR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
jvike
burner


Joined: 29 Sep 2007
Posts: 48
Location: Mosjøen

PostPosted: Fri Feb 25, 2011 5:57 pm    Post subject: Reply with quote

Vel, den raskeste gatebilen i Canada.. var iallefall det for noen år siden er en 1970 Cuda med 500++ cid HEMI, den har har en 8-3/4. Så de burde jo holde både power, torque og slicks. Svakheten til 8-3/4 er hvis bilen er tung, de med vekt kjører som regel Ford 9". Men en A-body har ikke mye vekt og burde holde fint. Hvis du trenger sterkere husing så er det vel fabrikert husing som gjelder Moser har sin MO857 http://www.moserengineering.com/housings/mo875-fabricated-housings/875m-housing-axle-package-inch-part-number.html.

Hvis du har dollars og skal ha det beste er det vel Mark Williams som gjelder.
Hvis du skal kjøre drag er det vel greit med 4-link eller K-link. Wattslink er vel unødvendig dyrt for å bare kjøre rett fram, ville bare satsa på en panhardbar der.

_________________
Member of The Rapid Transit System
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dartsport-74
Go wing


Joined: 06 Apr 2007
Posts: 69
Location: nedstrand

PostPosted: Wed Jul 03, 2013 5:35 pm    Post subject: Reply with quote

skjer det noe med denne bilen fortiden ???
_________________
JO GALLNARE JO BERE
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sbhemi
Hemisfærisk aktiv


Joined: 15 Apr 2007
Posts: 258
Location: Kongsberg

PostPosted: Wed Jul 24, 2013 5:33 pm    Post subject: Reply with quote

dartsport-74 wrote:
skjer det noe med denne bilen fortiden ???


Ser ut som den står tilsalgs i grannelandet...


http://www.nitroz.se/NitrozAnnonsNY/viewad.aspx?adid=82623#toppen

_________________
8 barrel is more fun
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group