Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Chrysler Voyager '96 3.3 LE - vil ikke gear'e opp
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Øvrige modeller
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Amundw99
V6


Joined: 06 Dec 2012
Posts: 12
Location: Norge

PostPosted: Wed Oct 30, 2013 9:35 pm    Post subject: Reply with quote

Fikk skifta speed sensor idag, men ingen bedring.

Verkstedet mente at kretskort bak speedometer burde skiftes. Men de fant ikke denne delen hos importør (RSA?) og anbefalte meg å søke selv.

Jeg tok ut speedometeter idag og skjekka printkortet. Det var en del dårlige loddinger på den store konnektoren der kabelene kommer inn. Gikk over med loddebolt og tinn. Satte inn og starta, men forsatt satte trøbbel.

Dette skjer:
Starter bilen i P, intet liv i panelet med speedometer, turteller, trippteller, gear indikator --- setter den i D og da våkner alt til live, gear indikator har firkant rundt alle girene. Kan da begynne å kjøre men kjører i 2.gir tipper jeg. Etter 5 til 40 minutter veksler den over til normalt gear

Begynner å søke etter alternativ kretskort
Back to top
View user's profile Send private message
Amundw99
V6


Joined: 06 Dec 2012
Posts: 12
Location: Norge

PostPosted: Thu Oct 31, 2013 3:13 pm    Post subject: Reply with quote

Sjekka alle loddinger på kretskort bak speedometer ... noen loddinger så litt skumle ut så jeg gikk over med loddebolt og tinn. Satt alt på plass, men fortsatt ingen bedring.

Kanskje jeg bør åpne TCM og se etter dårlige loddinger, forbindelser der .. kanskej dårlig jordforbindelse?

Men hvorfom begynner indikatorene på instrumentpanel å virke etter at jeg går ut av Park og inn i R eller D?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Øvrige modeller All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group