View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Larsern95 Slant Six
Joined: 17 Feb 2014 Posts: 3
|
Posted: Mon Feb 17, 2014 1:51 am Post subject: Elektrisk, blinkende lys |
|
|
Har en 1964 Plymotuh Savoy B body
har noe problemer med lys, da det blinker konstant. Blinker ikke fort bare i en jevn tempo, kan det være voltregulatoren fra dynamo?
Men det er også veldig dårlig lys på bilen, Noen som vet hva som kan hjelpe for å forbedre lysene?. Tenkte å sette på en rele etter lysbryteren for å se om det kanskje hjelper.
Takker for svar _________________ Plymouth Savoy 1964 B body |
|
Back to top |
|
 |
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Mon Feb 17, 2014 8:48 am Post subject: |
|
|
Jeg fikk et kjempe tips av en kompis for noen dager siden.
Prøv og strekk en ledning fra jord på lampa til jord på batteri....
Blir det borte da har du en jordings jobb foran deg.
Hjelper det ikke er det bare og begynne på alle kontakt punkter, rense og smøre.
Er det H4 pærer? Det kan også være grunnen. De drar mer strøm en de originale sealedbeam lampene. Og vist ja så kan det både være fot bryter og dash bryter.
K-E |
|
Back to top |
|
 |
Larsern95 Slant Six
Joined: 17 Feb 2014 Posts: 3
|
Posted: Mon Feb 17, 2014 1:47 pm Post subject: |
|
|
Ja det er sealedbeam lampene ja, men skal prøve det med jordinga.
Men tror det beste er å få ut hele ledningsnettet, å få det rensa. pluss at det er ganske mye rot i ledningsnettet, så tenker det er best ja. _________________ Plymouth Savoy 1964 B body |
|
Back to top |
|
 |
GTX 426 HEMI - elephant
Joined: 02 Sep 2008 Posts: 149 Location: Kongsberg
|
Posted: Thu Feb 20, 2014 11:28 pm Post subject: |
|
|
Sealed beam er ikke kjent for å være best i klassen, 45w er ikke all verden.
Samt at disse bilene er notorisk angående spenningfall/jording.
Siden du har planer å fikse ledningsnettet, så kan det være smart å sette inn et relè til hver lampe .
1,5 kvadrat rett fra Batteri/+Dynamo til relè ene med sikring.
Da kan du bruke ledningen fra dimbryter/ kabel til lampene som styrespenning til relè ene. Husk god jording på relè
Legge ledning fra relè til lampene. Dette gjør at du kan montere H4 seinere uten å brenne opp lysbryter/koblingen i torpedoveggen.
All strøm til alle lysene går igjen lysbryteren ,der er det beskyttelse som slår ut når det blir for varmt/høy motstand.
En annen ting er at all ladestrøm går gjennom amp.meter. Disse tåler ikke stort mer enn 40-45 amp.før dem blir opphetet.
Ved å ta strøm rett fra f.eks-dynamo går den ikke om amp.meter. _________________ There`s no replacement for displacement....... |
|
Back to top |
|
 |
Larsern95 Slant Six
Joined: 17 Feb 2014 Posts: 3
|
Posted: Wed Feb 26, 2014 1:49 am Post subject: |
|
|
Har reparert hele ledningsnettet. Så der er alt klart nå. Skal montere reléer nå etter at motor rommet er ferdig lakkert. Ja tenkte ikke på H4 lys, men da blir det det
Takker for svar _________________ Plymouth Savoy 1964 B body |
|
Back to top |
|
 |
GTX 426 HEMI - elephant
Joined: 02 Sep 2008 Posts: 149 Location: Kongsberg
|
Posted: Thu Feb 27, 2014 1:39 am Post subject: |
|
|
Hyggelig. La det bli lys.......  _________________ There`s no replacement for displacement....... |
|
Back to top |
|
 |
|