Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Stratus 1996. Motor kaputt eller ikke..

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Forhjulsdrift
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Damasin
Slant Six


Joined: 03 Jun 2014
Posts: 2
Location: Norge

PostPosted: Tue Jun 03, 2014 9:28 pm    Post subject: Stratus 1996. Motor kaputt eller ikke.. Reply with quote

Fruen har en Stratus som hun er veldig glad i. Har prøvd å overbevise henne at hun skal bytte til noe med billigere forbruk og letter tilgang på deler, men dengang ei.
Nå har det derimot oppstått et problem som jeg ikke er helt sikker på hva jeg skal gjøre. Jeg kjører bilen veldig sjelden så jeg visste ikke hvordan det stod til før hun fortalte meg at den dro dårlig.
Jeg sjekket bilen og for meg så hørtes det umiddelbart ut som om den ikke gikk på alle sylindrene(Jeg har skrudd litt bil før). Jeg testet meg fram til at alt fungerte inn til motoren(innsprøyting, tenning + en del deler). Dermed kjøpte jeg en kompresjonstester. Den viste fra venstre: 9, 9, 7.1, 10. Pluggene var da ganske greie, men den med minst komp var litt fuktig og svart. Jeg sa til henne igjen at det er på tide å bytte bil. Men nei. Hun fant et vidundermiddel på nett som kunne fikse alt, unntatt defekte stempelringer og ventiltettinger. Javel. Vi gjorde så. Etter fullført vidundermiddelprosjekt(inkl. byttet olje) viste den: 10.2, 10.2, 9, 10.2. Så jeg var faktisk imponert over resultatet. Men motoren hørtes enda ut som før.
Har etterfylt olje i lang tid.
Så da er spørsmålet: Er det noe jeg kan gjøre med dette eller...?
Back to top
View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Thu Jun 05, 2014 4:28 pm    Post subject: Reply with quote

Vet du hvor olja blir av?

Det har vel vært ganske mange som har hatt topppakning bytte?

Og den gangen jeg hadde sånn måte jeg bytte oljetrykk føler, da den lakk olje?

K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Damasin
Slant Six


Joined: 03 Jun 2014
Posts: 2
Location: Norge

PostPosted: Thu Jun 05, 2014 8:33 pm    Post subject: Reply with quote

Det er minimalt med drypp på bakken der bilen står, om noe i det hele tatt. Har derfor en mistanke om at oljen går i sylinderen i den som viser minst og hvor pluggen er svart og oljete. Ellers aner jeg ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Forhjulsdrift All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group