View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Fri Jul 12, 2013 4:22 pm Post subject: |
|
|
pappa wolf wrote: | har ikke skruet converteren fast i flexplata enda, da jeg ikke finner det merket jeg lagde for at få dem montert sammen igjen korrekt!
|
Du får kun alle 4 boltene i når den står i riktig posisjon så da er det bare å begynne å prøve. Rett blir det til slutt. _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Sat Jul 13, 2013 12:02 am Post subject: |
|
|
Ahh, så lærte jeg noe nytt i dag, takker.
Da blir det tur under bilen i morgen! hehehe _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Fri Jul 19, 2013 10:46 am Post subject: |
|
|
Da er det på tide med en oppdatering, med bilder igjen.
Fikk god hjelp av sønnen min med å sette inn motoren.
Mye jekking og dytting frem og tilbake, og motoren ble lirket ned på plass! (Takk til T.H. som hjalp med det tunge løftet!)
Motormonteringen måtte feires! hehehe
den måtte opp og ned et par ganger, for at komme på plass! Hadde litt problemer med motorfestene, men løste det ved å løsne de på motoren, og en jekkestropp på girkassen, så jeg kunne trekke hele dritten sammen og få det på plass.
Ledningsnettet er et kapittel for sig selv, jeg prøver at gjemme det bort, så så lite av det som mulig, vises.
vil også ha fjerne de fusible links, liker ikke tanken om ikke å kunne se når sikringen er gåen!
Så etterhvert, som jeg identifiserer en ledning, og hvor stor sikringen skal være, blir det markert!
Slik ser det ut i motorrummet nå!
I går kom det en liten pakke i posten, som jeg har ventet lenge på!
En fin ny HEI fordeler, med seperat coil, eneste feilen med den, er cappen, den skulle ha vært svart, men det fikser vi senere!
Dette er kinavare, og den var billig!!! vi snakker 45$ for fordeleren og 55$ i frakt (og 280 i tollbehandlinsgebyr). og jeg er fult klar over at det er mulig, at den ikke funker!
Heldigvis, har jeg Skip White's nummer og epost, og han er heldigvis smart nok til å vite at ikke alle hans solgte fordelere fungerer etter hensikten, så han sender gjerne nye deler i posten, om noe skulle slå sig vrang!
Så dette blir spendende! _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Wed Sep 04, 2013 7:29 am Post subject: |
|
|
Har du gått i hi ???????
Lite med oppdateringer her. _________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Thu Sep 05, 2013 10:45 am Post subject: |
|
|
Ikke gått i hi, men jobber på Masteren i stedet!
Har en djevelsk masse småting å ta mig av på Miradaen, som ikke egner sig for oppdateringer herinne. hehehe
Hvem pokker gidder å se på mig, lage nye stikk på ledningsnettet hele tiden, eller stå å slipe lakk? hehehe _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Fri Sep 13, 2013 8:45 pm Post subject: |
|
|
Kan godt komme og se du sliper lakk jeg
Mye bedre det en og slipe på Streetfighter _________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Sun Apr 20, 2014 12:10 pm Post subject: |
|
|
Påsken er her, og med den fornyet arbeidskraft og lyst på lyden av V8.
Så nå har jeg spendert tre dager under panseret på Miradaen i et forsøk på å sparke liv i motoren.
Men det er null gnist på pluggene, og jeg begynner å mistenke både HEI modulen og coilen!
Never mind, er en del av fornøyelsen ved å eie en amcar! hehehe _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Sun Jul 20, 2014 3:00 pm Post subject: |
|
|
og man skruer fortsatt! _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
challenger 340 SixPack
Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Sun Jul 20, 2014 5:21 pm Post subject: |
|
|
Så du har bilen fortsatt? -ikkje solgt? _________________ A beer is 5 short of a six-pack |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Sun Jul 20, 2014 7:57 pm Post subject: |
|
|
Nei, hun står her fortsatt og jeg jobber fortsatt på henne!
Mange timer har gått med feilsøking, og retting av feil, både mine egne og andres! hehehe
Akkurat nå sliter jeg med tenningen, coilen skal ha start og run, på henholdsvis + og -. men jeg har jo eliminert spark controlleren, så jeg mangler signal på drive siden av coilen. hvilket jeg jobber med at lokalisere nå. har plukket selve startkontakten av på rattstammen, og driver å søker på den for at finne signal derfra. ser også ut til at jeg må ta kontakt med Skip White og få litt hjelp derfra.
Kan jo og spørre her. tåler coilen å få + på begge sider av terminalene, eller skal den jordes? _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Wed Jul 30, 2014 7:56 pm Post subject: |
|
|
Sitter å leter mig gjennom verksteds håndboken, og forsøker å finne frem til de rette kabler. men det er ne hel del å komme sig igjennom.
Sitter å vurderer å bygge om til et tidligere org system! (så jeg slipper den forbaskete "brainbox") _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Sun Oct 05, 2014 5:16 pm Post subject: |
|
|
Har så smått bestemt mig, til å bygge om til originalt, og har et par spørsmål i den sammenhengen.
Hvor viktig er ballast resistor?
Kan det betale sig å oppgradere den originale fordeleren? _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Sat Oct 11, 2014 7:10 pm Post subject: |
|
|
Bestilt fra usa, ny pickup til fordeleren, kabler, ballast resistor, og litt annet snadder. satse på at hun går for egen maskin innen frosten kommer. _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
pappa wolf 426 HEMI - elephant
Joined: 30 Nov 2011 Posts: 111 Location: Nakkerud/buskerud
|
Posted: Sat Jan 10, 2015 11:25 pm Post subject: |
|
|
Da har hun fått ny eier, en ung gutt på 17. _________________ Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|