Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

1980 Dodge Mirada
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Din egen Mopar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Fri Jul 12, 2013 4:22 pm    Post subject: Reply with quote

pappa wolf wrote:
har ikke skruet converteren fast i flexplata enda, da jeg ikke finner det merket jeg lagde for at få dem montert sammen igjen korrekt!

Du får kun alle 4 boltene i når den står i riktig posisjon så da er det bare å begynne å prøve. Rett blir det til slutt.

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Sat Jul 13, 2013 12:02 am    Post subject: Reply with quote

Ahh, så lærte jeg noe nytt i dag, takker.
Da blir det tur under bilen i morgen! hehehe

_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Fri Jul 19, 2013 10:46 am    Post subject: Reply with quote

Da er det på tide med en oppdatering, med bilder igjen.

Fikk god hjelp av sønnen min med å sette inn motoren.



Mye jekking og dytting frem og tilbake, og motoren ble lirket ned på plass! (Takk til T.H. som hjalp med det tunge løftet!)





Motormonteringen måtte feires! hehehe






den måtte opp og ned et par ganger, for at komme på plass! Hadde litt problemer med motorfestene, men løste det ved å løsne de på motoren, og en jekkestropp på girkassen, så jeg kunne trekke hele dritten sammen og få det på plass.



Ledningsnettet er et kapittel for sig selv, jeg prøver at gjemme det bort, så så lite av det som mulig, vises.
vil også ha fjerne de fusible links, liker ikke tanken om ikke å kunne se når sikringen er gåen!



Så etterhvert, som jeg identifiserer en ledning, og hvor stor sikringen skal være, blir det markert!



Slik ser det ut i motorrummet nå!





I går kom det en liten pakke i posten, som jeg har ventet lenge på!




En fin ny HEI fordeler, med seperat coil, eneste feilen med den, er cappen, den skulle ha vært svart, men det fikser vi senere!




Dette er kinavare, og den var billig!!! vi snakker 45$ for fordeleren og 55$ i frakt (og 280 i tollbehandlinsgebyr). og jeg er fult klar over at det er mulig, at den ikke funker!
Heldigvis, har jeg Skip White's nummer og epost, og han er heldigvis smart nok til å vite at ikke alle hans solgte fordelere fungerer etter hensikten, så han sender gjerne nye deler i posten, om noe skulle slå sig vrang!

Så dette blir spendende! Very Happy Very Happy Very Happy

_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1250
Location: porsgrunn

PostPosted: Wed Sep 04, 2013 7:29 am    Post subject: Reply with quote

Har du gått i hi ???????
Lite med oppdateringer her.

_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Thu Sep 05, 2013 10:45 am    Post subject: Reply with quote

Ikke gått i hi, men jobber på Masteren i stedet!

Har en djevelsk masse småting å ta mig av på Miradaen, som ikke egner sig for oppdateringer herinne. hehehe
Hvem pokker gidder å se på mig, lage nye stikk på ledningsnettet hele tiden, eller stå å slipe lakk? hehehe

_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1250
Location: porsgrunn

PostPosted: Fri Sep 13, 2013 8:45 pm    Post subject: Reply with quote

Kan godt komme og se du sliper lakk jeg Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Mye bedre det en og slipe på Streetfighter Wink Wink

_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Sun Apr 20, 2014 12:10 pm    Post subject: Reply with quote

Påsken er her, og med den fornyet arbeidskraft og lyst på lyden av V8.
Så nå har jeg spendert tre dager under panseret på Miradaen i et forsøk på å sparke liv i motoren.
Men det er null gnist på pluggene, og jeg begynner å mistenke både HEI modulen og coilen!
Never mind, er en del av fornøyelsen ved å eie en amcar! hehehe

_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Sun Jul 20, 2014 3:00 pm    Post subject: Reply with quote

og man skruer fortsatt!
_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Sun Jul 20, 2014 5:21 pm    Post subject: Reply with quote

Så du har bilen fortsatt? -ikkje solgt? Very Happy
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Sun Jul 20, 2014 7:57 pm    Post subject: Reply with quote

Nei, hun står her fortsatt og jeg jobber fortsatt på henne!
Mange timer har gått med feilsøking, og retting av feil, både mine egne og andres! hehehe

Akkurat nå sliter jeg med tenningen, coilen skal ha start og run, på henholdsvis + og -. men jeg har jo eliminert spark controlleren, så jeg mangler signal på drive siden av coilen. hvilket jeg jobber med at lokalisere nå. har plukket selve startkontakten av på rattstammen, og driver å søker på den for at finne signal derfra. ser også ut til at jeg må ta kontakt med Skip White og få litt hjelp derfra.

Kan jo og spørre her. tåler coilen å få + på begge sider av terminalene, eller skal den jordes?

_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Wed Jul 30, 2014 7:56 pm    Post subject: Reply with quote

Sitter å leter mig gjennom verksteds håndboken, og forsøker å finne frem til de rette kabler. men det er ne hel del å komme sig igjennom.
Sitter å vurderer å bygge om til et tidligere org system! (så jeg slipper den forbaskete "brainbox")

_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Sun Oct 05, 2014 5:16 pm    Post subject: Reply with quote

Har så smått bestemt mig, til å bygge om til originalt, og har et par spørsmål i den sammenhengen.

Hvor viktig er ballast resistor?
Kan det betale sig å oppgradere den originale fordeleren?

_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Sat Oct 11, 2014 7:10 pm    Post subject: Reply with quote

Bestilt fra usa, ny pickup til fordeleren, kabler, ballast resistor, og litt annet snadder. satse på at hun går for egen maskin innen frosten kommer.
_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
pappa wolf
426 HEMI - elephant


Joined: 30 Nov 2011
Posts: 111
Location: Nakkerud/buskerud

PostPosted: Sat Jan 10, 2015 11:25 pm    Post subject: Reply with quote

Da har hun fått ny eier, en ung gutt på 17.
_________________
Better to drive an old slow V8, than a brand new ricer!
May all my old cars, rust in pieces
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Din egen Mopar All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Page 9 of 9

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group