Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

bilder

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Nettsidene våre
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sunnmøring
Hemisfærisk aktiv


Joined: 14 Jun 2008
Posts: 226
Location: stranda

PostPosted: Fri Feb 27, 2015 11:00 pm    Post subject: bilder Reply with quote

er det bare eg som synest at det er tungvint å legge ut bilder på dette forumet. må driv å minske bildene, tar lang tid. er redd for å slette orginalen etter redigerin.. som dere skjønner databehandling er ikke mi sterke side. derfor blir fb brukt. der er det bare å legge ut uten redigering av bilde.. skulle brukt forumet meir, men blir dessverre ikke pga dette...
_________________
Dodge super bee 69
Plymouth Road Runner 71
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
69daytona
super_coupe


Joined: 28 May 2007
Posts: 534
Location: Goathouse, Modum

PostPosted: Sat Feb 28, 2015 8:17 am    Post subject: Reply with quote

Må vel si meg enig i at det er tungvint. ( for oss som ikke kan det)

Vet ikke helt hva vi kan gjøre med det.

Er selv totalt anti FB. Så det her må duge.

K-E
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sunnmøring
Hemisfærisk aktiv


Joined: 14 Jun 2008
Posts: 226
Location: stranda

PostPosted: Sat Feb 28, 2015 9:35 am    Post subject: Reply with quote

mange av oss tar oxo bilder med telefonen. hadde håpt på ein lettvint måte å legge ut foto fra tlf`n hadde vore ønskelig. (kanskje det er bare e som ikke har oppdaget det) ønske for min del er å kunne bruke forumet meir, og gjøre det meir lettvindt. da hadde det vore lettare å følge opp trådene vi har starta oxo. som du sier, ikke alle er på fb, og flerier og flerire er lei av fb.. da hadde det fore flott om vi kunne komme tilbake til forumet, og kanskje fått opp aktiviteten her igjen.. Smile
_________________
Dodge super bee 69
Plymouth Road Runner 71
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mr.mopar
Hemisfærisk aktiv


Joined: 24 Feb 2007
Posts: 449
Location: mosjøen

PostPosted: Mon Mar 02, 2015 6:24 pm    Post subject: Reply with quote

jeg har slutta og legg ut bilder her da det er for tungvint
_________________
71 cuda 6.1 hemi

33 plymouth rod
Back to top
View user's profile Send private message
webmaster
Site Admin


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 491
Location: Hvam

PostPosted: Thu Mar 05, 2015 10:01 am    Post subject: Reply with quote

Jeg har hatt ansvaret for websidene siden vi oppgraderte de i 2005 og samtidig lanserte dette forumet. Mye har skjedd i teknologiens verden siden den gang og jeg skal være den første til å innrømme at jeg (og vi i klubben) ikke har fulgt opp utviklingen i samme grad. Dette forumet var up-to-date i 2005, men oppleves nok ikke like kult å bruke i dag. For å legge frem to fakta som har ligget til grunne fra dag èn for klubbens eksistens på nett, så har vi budsjettert lite eller ingenting til websider. Vi har valgt å prioritere å løfte medlemsbladet som kommer alle våre medlemmer til nytte. Bladet mener vi å ha lykkes godt med. Websidene og forumet har vi ingen utgifter på i dag. Det driftes på dugnadsbasis av et styremedlem og vi har tilgang til gratis, dog begrenset, lagringsplass. I 2005 var lagringsplass på web en betydelig kostnad, mens i dag utgjør det små summer for romslig serverplass. Slik sett kan det være åpent for diskusjon rundt videre drift. Jeg ser flere mulige scenarier, men igjen beklager jeg at jeg ikke har kunnet sette meg ned og utrede alle muligheter som finnes. Hovedinteressen min er bil og bilhistorie, min interesse for teknologi og gadgets er dessverre på samme nivå som i 2005.

Noen muligheter jeg ser:
1. Oppgradere til nyere versjon eller type forum som har enklere funksjoner for eksempel til bildeopplasting. (Link meg gjerne eksempler).
2. La folk laste opp uredigerte bilder, uansett størrelse, og aktivere en automatisk slettefunksjon etter ett visst antall måneder. Ulempen blir at når man går inn i eldre tråder så mangler bildene.
3. Be om donasjoner fra forummedlemmene til å kjøpe oss større lagringsplass. Ulempen blir at dette er høyst usikre summer vi kan regne med å få inn. Vil folk betale for noe som har vært gratis, eller som de kan få gratis andre steder?
4. Innføre medlemsavgift på forumet og lukke hele eller deler av forumet for øvrige.
5. Lukke forumet for andre enn medlemmer av WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region. La klubbenes styre avsette midler til drift. Ulempen blir at potensielle medlemmer ikke blir kjent med klubben uten først å melde seg inn. Å lukke forumet kan slå ut begge veier, enten dør forumet ut, eller aktiviteten kan ta seg opp fordi medlemmene kjenner seg mer dus i ett lukket rom.

Kom gjerne med innspill til løsninger som vil gjøre det enklere å laste opp bilder. Gjerne uten store komplikasjoner for meg som webmaster Wink Og selvsagt, å være webmaster er ikke en "vernet stilling", er det noen der ute som ønsker å bidra med dette så meld inn din interesse til hovedstyret. Dette kan utføres fra en datamaskin på nett hvor som helst i verden. Vi setter pris på fornying selv om vi til tider er trege å sparke i gang. Very Happy

_________________
Moderator
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
sunnmøring
Hemisfærisk aktiv


Joined: 14 Jun 2008
Posts: 226
Location: stranda

PostPosted: Thu Mar 05, 2015 11:03 pm    Post subject: Reply with quote

kan nå bare svare for meg sjølv. forumet og måten det er legt opp på synest eg er enkelt og oversiktelig. så det synest eg godt kan vere som det er. eg er nesten kvar dag innpå for å sjå om det er noe nytt, og leser alle nye oppdateringer. dessverrre er eg dårlig til å gi respons. det som er fint med dette forumet er at vi slipper alt tullet vi unngår på facebook. tenker da på reklamen og alt anna dill. det som gjør fb så genialt er at det er så lett å bruke, men det er det som oxo gjør det at ein begynner å bli lei oxo. det blir for mye av det gode.(og dårlige) håper dere som er på fb forstår meg..? har bare eit ønske på dette forumet. det er at det skulle være bare å legge inn bilder så vart det omgjort til ønska pix automatisk. den tekniske biten har eg ikke peiling på.. som du skriver Webmasrer, bruker tida på bil og ikke data. men forhåpentlig vis er det noen der ut som kan hjelpe oss. for har virkelig trua på dette forumet Smile
_________________
Dodge super bee 69
Plymouth Road Runner 71


Last edited by sunnmøring on Fri Mar 06, 2015 10:42 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Fri Mar 06, 2015 10:33 pm    Post subject: Reply with quote

Hei, jeg må si meg enig, hovedproblemet for meg er at etter det gamle kameraet mitt tok kvelden så får jeg ikke lagt inn bilder lengre med det nye.
Filene er alt for store. Jeg hadde satt stor pris på om det hadde blitt gjort noe med dette Very Happy

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Nettsidene våre All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group