Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Registerreim bytte på Chrysler Stratus '96 2.0

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Forhjulsdrift
View previous topic :: View next topic  
Author Message
th3-1nonly
Rekke-firer


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 7

PostPosted: Sat Jan 28, 2012 11:56 pm    Post subject: Registerreim bytte på Chrysler Stratus '96 2.0 Reply with quote

Hei.

Her nettopp kjøpt meg en stratus fra 1996, og slik jeg fikk inntrykk av er bilen i meget god stand, og har fulgt servicer med jevne mellomrom. Bilen går godt, og det er ingenting jeg kan sette en finger på. MEN jeg har aldri hatt en Chrysler før, in fact, jeg har nettopp fått bil for første gang.

Så jeg fikk beskjed om at jeg burde overveie å bytte reg. reim, jeg lurer dog på hvor mye dette bruker å koste hos verksted. Prisene varierer nok, men sånn ca. Jeg har også vurdert å få byttet sim. ringen i samme slengen siden jeg har hørt den har en tendens til å gjøre at bilen lekker litt olje.

Jeg hører litt surkling fra bilen når jeg tråkker pedalen fra turtall rundt 1000 til 2000. Hva kan dette komme av tror dere ? Skal sjekke under bilen imårra, og mistenker at det er eksosanlegget, dere får gi meg en pekepinn i riktig rettning om dette om dere har mulighet Smile

Sensoren til førerdøren må også byttes, for under kjøring begynner den å gi beskjed om at døren ikke er lukket. Easy fix, just mentioning.

Denne modellen har ikke ABS, men gir god respons på bremsene, og håndbrekket fungerer utmerket!

Batteriet var dødt når jeg kjøpte den, men skal bytte det imårra. Starter fint med litt starthjelp, ingen ulyder fra motor heller, og bilens dynamo ser ut til å fungere godt. Andre ting jeg kommer på er at antennens motor ikke fungerer, så den går ikke opp eller ned.

Noen små kosmetiske skader, og minimalt med overflaterust på bilen, uten å ha sjekkt understellet. Tenker på å tektylere understellet bare for å verne den for rust i fremtiden.

Vedsiden av dette, ingen problemer, god respons på rattet, fun clutch, god girkasse, og tilsynelatende god gassrespons.

For 9000 syntes jeg dette var en god deal, men hører det er en del problemer med denne modellen, har dere også noen tips til hva jeg burde se etter i fremtiden, evt. bytte av slitedeler ? Hva som helst, vil ha denne bilen en stund, den er stilig, går bra, og er god å sitte i.

Takk på forhånd!
Back to top
View user's profile Send private message
cheng
V6


Joined: 08 Feb 2012
Posts: 13
Location: Trøndelag

PostPosted: Wed Feb 08, 2012 7:36 pm    Post subject: Reply with quote

Grattis med Stratusen.
Prisen for å skifte reg.reim får du ved å spørre på verkstedet, men med 1000,- kr.timen blir det fort penger av det. Tipper det koster 10.000,- om ikke mer.
Du kan jo gjøre det selv da, om du har peiling.
Simmiring for camaksel må også skiftes i samme slengen, og den må limes fast. Mange har hatt oljelekasje her. Samme med simmiring på veivaksel i begge ender. Simmiringene må limes fast.
Sjekk også at avluftinga fra veivrommet fungerer. Kan lett tettes til,noe som kan føre til overtrykk og bidra til utpressing av simmiringene.

Når det gjelder eksosanlegget, så har innmaten i katalysatoren en tendens til å løsne, noe som gir skranglelyder. Da må katalysatoren skiftes.
Min Stratus har rullet 285000 km og går som ei kule. (Etter at pluggene ble skiftet)

_________________
Chrysler Stratus 2.0 LE 1996
Back to top
View user's profile Send private message
th3-1nonly
Rekke-firer


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 7

PostPosted: Thu Feb 09, 2012 9:33 am    Post subject: Reply with quote

Se der du, er vel katalysatoren som er problemet da, høres ut som skrangling når jeg først fikk høre lyden mer! Jeg skal kikke rundt etter en slik også da, men har du noen ca pris på de ?

Har bestillt fullt sett fra E-Bay til reg reim, og har også funnet en som kan bytte det for meg, så skal bli greit å få overhalt den litt Wink

Takk for tilbakemelding!
Back to top
View user's profile Send private message
cheng
V6


Joined: 08 Feb 2012
Posts: 13
Location: Trøndelag

PostPosted: Thu Feb 09, 2012 10:47 am    Post subject: Reply with quote

Da e du i gang da...sjekk paa finndel.no, der kan du finne stratusdeler.
Kjoper der selv, og har faatt bare gode deler.
Fant en Katalysator der, men vet ikke om den passer til 2.0 ,denne linken er til en 6 syl motor.
http://finndel.no/del/visdeler.aspx?type=091823&del=0432&firma=Alle%20firma&tablewidth=

Ny koster de ca.3500,-
Gaar an aa sprette opp potta aa ta ut innmaten aa da, men da sliter du paa EU, aa miljoet......

_________________
Chrysler Stratus 2.0 LE 1996
Back to top
View user's profile Send private message
th3-1nonly
Rekke-firer


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 7

PostPosted: Thu Feb 09, 2012 8:37 pm    Post subject: Reply with quote

Takk skal du ha! Jeg prøver og helst ha den i meget god funksjonell stand, så skal nok helst bytte ut delene etterhvert som de går i stykker Wink Skal også sette sportsluftfilter på den for å få en mer distinkt lyd, og må bytte ut stereoen siden den er kaputt.
Trodde på et tidspunkt at toppakningen var gåen siden det var olje i kjølevæsken. Ifølge serviceheftet skal dette ha vært byttet, så vi renset ekspansjontanken, og voilla, kjølevæsken var klar-blå igjen. Skal rense hele systemet til helgen bare for å ha det så rent og godt som mulig.
Reg. reim skal som sagt byttes, og da bytter jeg i samme slengen sim ringer, og vannpumpen. Har også vurdert å bytte cylinder toppen m/ ventiler, kamaxel og toppakning, fant dette veldig billig på Ebay. Med andre ord renovere hele motoren.
Skal også bytte lyktene når jeg kan, bruke større kabler til lyktene, og kjøpe nightbreaker pærer. Har lyst til å oppgradere til Xenon, men må først finne lykter som er godkjent for dette. En annen ting jeg også sitter å tenker på er å bytte alle bremsene, føles litt som om bilen ikke helt bremser skikkelig...
Så var det stereoen da Razz
Back to top
View user's profile Send private message
cheng
V6


Joined: 08 Feb 2012
Posts: 13
Location: Trøndelag

PostPosted: Fri Feb 10, 2012 2:38 pm    Post subject: Reply with quote

Ka? Virker ikke radioen? Det var ikke særlig da, men du har vel koden for å starte radioen ?
Original radio finner du på finndel.no, men da må du få med koden. Har de ikke den, kan den sikkert spores via reg.nr.hos importør/chrysler dealer...

_________________
Chrysler Stratus 2.0 LE 1996
Back to top
View user's profile Send private message
th3-1nonly
Rekke-firer


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 7

PostPosted: Fri Feb 10, 2012 2:44 pm    Post subject: Reply with quote

Har koden til Radioen, men hver gang jeg prøver å få lyd i den får jeg beskjeden "AMP CLIP" og deretter kan du ikke stille volum eller noe.
Back to top
View user's profile Send private message
Hemidog
Hemisfærisk aktiv


Joined: 09 Apr 2007
Posts: 261
Location: Buskerud

PostPosted: Fri Feb 10, 2012 6:12 pm    Post subject: Reply with quote

Har non deler til salgs FYI:
http://chryslerklubben.org/forum/viewtopic.php?t=4351&highlight=
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Sun Feb 19, 2012 8:46 pm    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med førstebil!
Noterte meg at du vurderer understellsbehandling. Dette er ei utgift i prisklasse kr. 3.- 5.000,- for den størrelsen bil. Eg ville vore bra sikker på at bilen overlever neste EU-kontroll og gjerne ein eller to etter det igjen også, før eg la ut dei pengane. Sjølvsagt kan ein 9.000 kroners bil ha mange år igjen på vegane, men ... tja ... jo Confused

_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
th3-1nonly
Rekke-firer


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 7

PostPosted: Mon Feb 20, 2012 1:58 am    Post subject: Reply with quote

Tror det blir mer at jeg bruker billig tektyl bare for å holde rusten unna. Selvsagt, blir jo arbeid iogmed at den forsvinner fort, og er langt på nær like effektivt, men det er da noe Wink

Takk forresten! Jeg er utrolig glad i denne bilen på lik linje med mopeden, det blir liksom klenodium jeg tviler på jeg kommer til å kvitte meg med, så jeg vil at de skal holde lenge, og bilen er jo i meget god stand!

Men en ting jeg lurer på, som jeg merket. For jeg trodde ikke at sentrallåsen fungerte da den bare låste opp fører døren. Men når jeg vridde to ganger virket den! Skal det være slik som dette for dere som gjerne er mer kjent med Stratus, eller er det noe galt? Kan ærlig talt ikke si at det plager meg, men jeg som vil ha bilen i god stand hadde sikkert fikset på det dersom det var en "defekt" Razz
Back to top
View user's profile Send private message
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Mon Feb 20, 2012 12:14 pm    Post subject: Reply with quote

Har du muligheten for å sprøyte antirustguffe sjøl, så er det ingenting som er bedre enn det Smile
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
69three hundred
smallblock-poster


Joined: 21 Jan 2010
Posts: 18

PostPosted: Sun Apr 22, 2012 4:39 pm    Post subject: Reply with quote

Hmmmm kan ikke se særlig med deler til disse motorene på eBay ettersom
ingen av disse bilene leveres i usa med 2,0 liter mitsubishi motor.

_________________
69 three hundred cab
57 imperial 2dht
01 grand cherokee
04 sebring
Back to top
View user's profile Send private message
anmol77
Guest





PostPosted: Tue May 10, 2016 9:47 am    Post subject: Reply with quote

Men en ting jeg lurer på, som jeg merket. For jeg trodde ikke at sentrallåsen fungerte da den bare låste opp fører døren. Men når jeg vridde to ganger virket den! Skal det være slik som dette for dere som gjerne er mer kjent med Stratus, eller er det noe galt?????



How Tall is Kevin Hart? Kevin Hart Height and Early Life


Last edited by anmol77 on Tue Dec 21, 2021 11:34 am; edited 2 times in total
Back to top
panther pink
Hemisfærisk aktiv


Joined: 05 Feb 2011
Posts: 260
Location: Skedsmokorset

PostPosted: Mon May 23, 2016 10:28 pm    Post subject: Reply with quote

Det er riktig at den skal være sånn.
Er sånn på min PT Cruiser også.

_________________
04 PT Cruiser Limited Edition
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Forhjulsdrift All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group