View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Aryyno Slant Six
|
Posted: Fri Oct 04, 2024 3:13 pm Post subject: |
|
|
Använder ni matpåsar? Jag har funderat lite på det eftersom jag försöker minska mitt plastanvändande. Jag ser att många fortfarande använder engångspåsar för att förvara mat, men jag vet att det finns alternativ som ska vara bättre för miljön, som återanvändbara påsar eller påsar i tyg. Vad tycker ni? Använder ni matpåsar, och om ni gör det, vilka typer använder ni? Finns det några fördelar eller nackdelar som ni har märkt? Jag funderar på om det är värt att byta till något mer hållbart. |
|
Back to top |
|
|
Glan Slant Six
|
Posted: Fri Oct 04, 2024 3:38 pm Post subject: |
|
|
Jag har också gått över till att använda återanvändbara matpåsar, och jag håller helt med dig. En stor fördel med dem är att de oftast är gjorda av mer hållbara material, som silikon eller tyg, och de går att använda väldigt länge. Dessutom kan jag använda dem till så mycket mer än bara att förvara mat i frysen. Till exempel tar jag med dem till butiken när jag handlar frukt och grönsaker, istället för att använda de där tunna plastpåsarna som man ofta får gratis. Det känns verkligen som ett enkelt sätt att göra en liten insats för miljön |
|
Back to top |
|
|
Dinno Rekke-firer
|
Posted: Fri Oct 04, 2024 4:16 pm Post subject: |
|
|
a, jag använder faktiskt matpåsar https://matkasselistan.se/ , men jag har försökt tänka mer på att använda återanvändbara alternativ de senaste åren. Tidigare brukade jag alltid använda engångspåsar i plast för att frysa in matrester eller för att förvara saker i kylen. Men nu har jag gått över till återanvändbara påsar som går att tvätta och använda om och om igen. Det känns bra att kunna bidra till att minska mängden plastavfall. Dessutom har de återanvändbara påsarna visat sig vara riktigt praktiska, speciellt när jag fryser in soppor eller grytor, eftersom de kan stå upp och är mer hållbara |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|