| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
siaenko burner
|
Posted: Mon Dec 23, 2024 10:36 pm Post subject: |
|
|
| Jag har verkligen haft svårt att hitta rätt balans mellan att driva mitt projekt och samtidigt hålla koll på allt annat i livet. Jag vill skapa något som kan göra verklig skillnad för samhället, men jag känner att jag inte räcker till. Det känns som om alla i min omgivning har mer erfarenhet och bättre förutsättningar än jag. Hur hittar man egentligen motivationen när det känns som om det går åt fel håll hela tiden? Jag är helt utmattad. |
|
| Back to top |
|
 |
madina burner
|
Posted: Thu Dec 26, 2024 2:19 pm Post subject: |
|
|
| Jag förstår dig helt, det där är något jag också har brottats med. För mig var det ett steg i taget, och att inse att det är okej att inte vara perfekt från början. Ingen börjar på topp, och att jämföra sig med andra är bara kontraproduktivt. När jag kände mig överväldigad, började jag fokusera på små delmål istället för att tänka på allt på en gång. Det hjälpte mig också att gå in på sajten samhällsentreprenörskap, där jag hittade tips och artiklar om hur man organiserar och prioriterar sitt arbete effektivt. Det är en process, och det är okej att ta pauser. |
|
| Back to top |
|
 |
stevelon burner
|
Posted: Thu Dec 26, 2024 4:25 pm Post subject: |
|
|
| Personligen tycker jag att en stor del av samhällsentreprenörskap handlar om att vara flexibel och anpassa sig till förändringar. Det är lätt att bli frustrerad när saker inte går som planerat, men det är också en del av lärandet. Jag tror att det är viktigt att komma ihåg att misslyckanden inte är slutet — de är bara lärdomar. För mig handlar det också om att ta sig tid att reflektera och tänka långsiktigt, snarare än att fastna i vardagens problem. |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|