Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Tips om Street legal dart??

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robars
smallblock-poster


Joined: 12 May 2005
Posts: 16
Location: Ørsta

PostPosted: Thu May 12, 2005 9:58 pm    Post subject: Tips om Street legal dart?? Reply with quote

Hei.
Driver å skal gjøre min 67 dart gt klar til å kjøre street legal.
Lurer på om det er noen som har noen tips anngående dette.

Det som sitter i er en noe trimma 383 med tilhørende preppa 727 kasse uten motorbrems, med manuelt reversert ventilhus.

Har endelig fått godkjent motorbytte, og nå står kun en liten mangellapp igjen før skiltene kommer på...

Sliter litt med bunndraget, og burning da det er ganske kvasse kammer og lav stallspeed. Er det noe enkelt jeg kan gjøre med dette uten å skifte konverter?

Noen som har en delebil stående for salg forresten?
Bilen trenger diverse deler for at alt skal fungere bra.

Mottar alle tips og ideer med takk!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Dart270
Bigblock


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 93
Location: Akershus

PostPosted: Fri May 13, 2005 12:32 am    Post subject: Reply with quote

Hvis du forskyver kamakselingen et par grader forover i forhold til veivakselingen blir motoren sterkere på lavt turtall, men du mister effekt på høyere turtall. Klaringen mellom stempel og innsugventiler blir mindre.

http://www.co.jyu.fi/~rax/lobe.htm


Hvis motoren er optimalt satt opp/justert er nok det beste og bytte converter.

_________________
1968 Dart 270 2 drht
Back to top
View user's profile Send private message
robars
smallblock-poster


Joined: 12 May 2005
Posts: 16
Location: Ørsta

PostPosted: Tue May 17, 2005 8:06 am    Post subject: Reply with quote

Mener motoren er ganske bra oppjustert, men tenningen har jeg et problem med. Litt ulyd når jeg botner bilen. Men et annet problem er at det kjennes som bilen druknes når jeg gir full gass. Er tilfeldigvis ikke noen i ørsta-området som har peiling på forgasserinnstillinger????????
Tusen takk!!!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Dart270
Bigblock


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 93
Location: Akershus

PostPosted: Thu May 19, 2005 12:20 pm    Post subject: Reply with quote

robars wrote:
, men tenningen har jeg et problem med. Litt ulyd når jeg botner bilen.


Du bør justere ned tenningen et par grader (eller mer) his ikke ulyden forsvinner. Ellers risikerer du å ødelegge motoreren.

Hva slags forgasser er du har ?

_________________
1968 Dart 270 2 drht
Back to top
View user's profile Send private message
robars
smallblock-poster


Joined: 12 May 2005
Posts: 16
Location: Ørsta

PostPosted: Fri May 20, 2005 1:55 pm    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke direkte fæl lyd, men en antydning av tenningsbank.
Forgasseren som står på for tiden er en Holley 650 Double pumper.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Dart270
Bigblock


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 93
Location: Akershus

PostPosted: Fri May 20, 2005 9:11 pm    Post subject: Reply with quote

Bare litt tenningsbank er heller ikke bra for stemplene (pluss at bilen går dårligere) så det er nok best å justere slik at ulyden forsvinner.
_________________
1968 Dart 270 2 drht
Back to top
View user's profile Send private message
jones
Guest





PostPosted: Wed Sep 21, 2005 11:56 pm    Post subject: street legal dart Reply with quote

bruk det originale mopar støpjernsinsuget (hvis du enda har det) de orginale innsugene er definnitivt MYE sterkere enn de ny fra bunnen av, men ulempen er jo selvsagt mindre fres på høyere turtall da..
Back to top
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1249
Location: porsgrunn

PostPosted: Sun Sep 25, 2005 11:34 am    Post subject: dart Reply with quote

HEI DU KAN IKKE FÅ BEGGE DELER. BÅDE EN BIL SOM GÅR BRA FRA BUNN AV OG TOPPEN. TIL VASSERE KAM DU HAR TIL DÅRLIGERE GÅR DEN PÅ BUNN. HVA STÅR AV CONVØRTER I BILEN ????
EN ORGINAL CONVØRTER TIL 383 HAR CA 2300 I TURTAL FØR DEN TAR MEN EN CONVØRTER TIL 440 HAR CA 1600 FØR DEN TAR.
DI FLESTE SOM BYTTER CONVØRTER NÅR KASSA RYKER SETTER I 440 CONVØRTER. HVIS DET ER 440 CONVØRTER I BILEN DIN KAN DU BARE GLEME VAS KAM. Rolling Eyes Rolling Eyes

_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Guest






PostPosted: Sun Jul 09, 2006 3:30 pm    Post subject: Reply with quote

ser at du har en dobbelpumper da kan du få et lite "tomrom" i mellomregisteret. bytt forgasser til en med vacum sekunderspjeld så får du et helere spekter på motoren. Laughing
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group