| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Tbag Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Mon Sep 10, 2007 11:07 am Post subject: HEMI??? |
|
|
| Skal kjøpe en hemi snart og lurer på om noen har noe tips til hvilken som er best og hvilken man kan få problemer med osv. Tenker veldig på å kjøpe 528 hemièn med 610 hk eller 472 med 525 hk. |
|
| Back to top |
|
 |
suntech Bigblock
|
Posted: Tue Sep 11, 2007 8:07 pm Post subject: |
|
|
Jeg ville holdt meg unna crate motorene! Det er mange som har hatt tull med dem, og det er jo ikke akkurat krem-biter som er i dem. Ville heller tatt en aluminium blokk fra World Castings, som er siste nytt, med StageV topper, og god kvalitet hydr. løftere. Da har du en skikkelig motor!!! Den blokka har også boltsirkelen til BB Chevy, slik at det er lettere å finne clutch hus, til f.eks. Tremec T 56 kassa. Cratemotorene er billige, men det er nå en gang slik at i de fleste tilfeller får du det du betaler for!! sjekk www.forhemisonly.com _________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
| Back to top |
|
 |
Norwegianmopar 426 HEMI - elephant

|
Posted: Wed Sep 12, 2007 12:27 am Post subject: |
|
|
Jeg er enig med suntech, cratemotorene er ofte dårlig sammensatt, og må settes sammen på nytt for å være sikker.
Da er det mye bedre å få kjøpt en custombygd motor, komplett med dynotest.
Dette kan jeg få bygget på bestilling, og har nå tilgjengelig 2 stk, en 426/465hp og en 572/800hp alumotor.
426'en er en komplett cratemotor, og alu 572'en er custombygd. _________________ 1964 Dodge Max Wedge Race Clone
1967 Chrysler Newport Custom
1979 Dodge Aspen Coupe 360 Hi-Po
www.rm-toybox.com |
|
| Back to top |
|
 |
mr.mopar Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Wed Sep 12, 2007 9:26 am Post subject: crate motorer |
|
|
mange har dårlig erfaringer med crate motorer.hadde en 528 selv som fungerte dårlig.solgte den kjapp etter hvert som problemene hopet seg opp.har en kompiss som monterte en ny 528 indy motor og det viste seg og va dårlige greier det og.har lest mye på nettet om crate motorer og div bygging i usa,ray barton er den som har best rykte på seg og bygge hemi motorer.litt dyrere men det er vel det beste i lengden _________________ 71 cuda 6.1 hemi
33 plymouth rod |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Wed Sep 12, 2007 12:30 pm Post subject: |
|
|
Min motorbygger tar $18-20.000 for en 528 Hemi avhengig av effekt og oppsett...og da får du en motor som fungerer som den skal.
Problemet ligger stort sett i å skaffe bra blokker å bygge på, etterspørselen er stor, og det er en del mindre bra kvalitet på markedet.
En får som regel det en betaler for... _________________ 1964 Dodge Max Wedge Race Clone
www.rm-toybox.com |
|
| Back to top |
|
 |
suntech Bigblock
|
Posted: Wed Sep 12, 2007 7:22 pm Post subject: |
|
|
Jeg skal innom Ray Barton i okt/nov når jeg skal over for å shippe bilen min. Han holder til bare 10 min, fra der bilen min står, hos en kompis av meg i Reading, PA. Litt surt å tenke på at jeg har kjørt forbi sjappa hans flere ganger, uten å være klar over det!!
Men jeg holder en knapp på forhemionly, fordi de bruker lengere råder, andre stempler, og veldig fine løftere. De fleste har Callies veiv, så det er ikke noe å bytte på, og alle vil jo ha World blokka fremfor KB nå. De er billigere også, tror jeg. Ikke mye, men Ray Barton har prisa navnet sitt høyt, og jeg har også hørt negativt om han, fra lokale folk der borte. (bl.a en 69 Charger eier i Reading) _________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
| Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Wed Sep 12, 2007 8:01 pm Post subject: |
|
|
| Norwegianmopar! De motorene du har er de i Norge nå?? Full garanti på de? Betale halvparten nå og halvparten når jeg får den? |
|
| Back to top |
|
 |
suntech Bigblock
|
Posted: Thu Sep 13, 2007 6:19 pm Post subject: |
|
|
Jeg er selv spent på svaret her! Men det naturlige svaret vil være nei på begge spørsmålene, og det er ikke noe å bli skuffet over. Det er slik ting er normalt. Det ville vært VELDIG spesiellt, om en Forhandler/ Trader sitter inne med en motor til over 20 tusen dollar, plus moms og frakt, i tilfelle en skulle trenge en i ei brennvinsfart. Full garanti på en spesialbygd motor på 6-800 hk er MINST like spesiellt.  _________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Thu Sep 13, 2007 7:28 pm Post subject: |
|
|
| Tbag wrote: | | Norwegianmopar! De motorene du har er de i Norge nå?? Full garanti på de? Betale halvparten nå og halvparten når jeg får den? |
Motorene står hos eier i USA, det er dessverre ikke mine...Det medflg. dynopapirer og dok. på oppbygging.
Ingen sender fra seg en motor uten at den er betalt, på lik linje med biler... _________________ 1964 Dodge Max Wedge Race Clone
www.rm-toybox.com |
|
| Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Thu Sep 13, 2007 9:51 pm Post subject: |
|
|
| Hvis jeg hadde kjøpt den ene motoren du har på siden din, hadde jeg ikke fått en slags garanti hvis motoren ikke hadde vært som beskrevet og sagt da? 13500, er det komplett med alt? Så det bare er å sette motoren nedi og starte? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Thu Sep 13, 2007 11:14 pm Post subject: |
|
|
426'en leveres med tenningsanlegg, det står i annonsen. Forgasser og aggregater kommer i tillegg. Den er en cratemotor, og leveres som en dersom ikke annet blir avtalt.
Den store Hemien leveres komplett.
Som nevnt får du med full beskrivelse av deler brukt + dynopapirer, og vanlig kontrakt blir skrevet.
Selger garanterer at motor er som beskrevet. _________________ 1964 Dodge Max Wedge Race Clone
www.rm-toybox.com |
|
| Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Fri Sep 14, 2007 12:23 am Post subject: |
|
|
| Hvem er det som selger den? Hvor mye mer trengs for at motoren er helt komplett? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: Fri Sep 14, 2007 12:25 am Post subject: |
|
|
Min leverandør i Michigan selger den...Som jeg skrev trenger den forgasser og aggregater, dvs dynamo, servopumpe o.l.... _________________ 1964 Dodge Max Wedge Race Clone
www.rm-toybox.com |
|
| Back to top |
|
 |
Janh Rekke-firer

|
Posted: Sun Sep 16, 2007 10:54 am Post subject: Re: crate motorer |
|
|
| mr.mopar wrote: | | har lest mye på nettet om crate motorer og div bygging i usa,ray barton er den som har best rykte på seg og bygge hemi motorer.litt dyrere men det er vel det beste i lengden |
Det har jo vært ganske mange saker i de siste åra hvor motorer fra velrenomerte firma har visst seg å være dårlig bygget. Speed-O-Motive er vel ett av disse. Jeg antar det avhenger av mange ting, men til syvende og sist personen som setter sammen motoren. Har man masse oppdrag og dermed må fire på krava og ta inn folk som kanskje ikke er like nøye med alt, så kan det fort gå galt. Mao, stort og kjent firma er ikke nødvendigvis det samme som kvalitet !
Jeg har avtale med en bygger i USA som har drevet innen Mopar bransjen i mange år. Han jobber alene og tar ikke inn flere oppdrag enn han klarer. Det garanterer kontroll på jobben fra A->Å _________________ </Jan> |
|
| Back to top |
|
 |
suntech Bigblock
|
Posted: Sun Sep 16, 2007 12:31 pm Post subject: |
|
|
Helt enig!! Det er mange som, etter å ha fått et navn, vokser allt for fort, og det går utover kvaliteten. Hvorfor ikke bygge her hjemme?? Da har en mye bedre kontroll på hva som skjer!! Det går an å bygge like rå greier her, som i USA. Volumet der borte gjør det lett å få samlebånd standard på bygget, og det er vel ikke det vi er ute etter. Jeg vil bygge her, hos Widmer Motor. Det er 20 min oppe i veien, og gode venner av meg. Helt rått verksted, og veldig flinke!! _________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
| Back to top |
|
 |
|