Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Mopar Performance 360 short-block.

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Carburetor
Bigblock


Joined: 20 Aug 2007
Posts: 95
Location: Østfold

PostPosted: Tue Sep 18, 2007 8:52 pm    Post subject: Mopar Performance 360 short-block. Reply with quote

Tenkte at det var dette jeg skulle tilbringe vinteren med.. Men dette er enda i planleggings fasen, noen som har noen erfaringer med disse ferdig monterte blokkene? (Veiv, råder, og stempel) Evt. noen gode forslag på innsug, forgasser, topper, kam?

Tenkte jeg skulle satse på rundt en 350 hesters motor som resultat, Usikker på om jeg vil ha en motor som er sterk fra bunn eller en som turtalls villig... Tenkte på og bruke en 727 A kasse på den... Men Holder en 8-3/4 bakaksel med sperre? Eller burde jeg vurdere en annen?

Alle forslag, tanker rundt dette motas med STORT takk!

Link til blokka:
http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_10001_10002_750392_-1_10763

_________________
"As the sweet words of virgin Mary... Come again?"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Tue Sep 18, 2007 9:55 pm    Post subject: Reply with quote

8 3/4 holder i massevis.. Smile
Effekt fra bunn eller litt opp på "turtallsrangen" kommer vel ann på hva du skal bruke motoren til. Til en gatebil, så ville jeg gått for effekt fra bunn av.
Hadde selv en rimelig "oppskremt" 360 i en Dart jeg hadde tidligere. der var det ikke mye "liv" før etter 2500-3000 rpm. Det ble litt slitsomt på "gatekjøring"....

Ellers har jeg ikke noe kjennskap til "oppsettet" på linken.

_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Carburetor
Bigblock


Joined: 20 Aug 2007
Posts: 95
Location: Østfold

PostPosted: Wed Sep 19, 2007 4:57 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg burde kanskje vurdere det da, med tanke på at bilen stort sett skal gå på veien Smile effekt fra bunn av.... Har utvekslet et par e-poster med en kar i dette firma, de var dessverre utsolgt for de blokkene akkurat nå men måtte ikke vente lenge, de hadde en ny bestilling underveis fra Mopar:)
_________________
"As the sweet words of virgin Mary... Come again?"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
69GTS
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Feb 2007
Posts: 1138
Location: Bergen

PostPosted: Wed Sep 19, 2007 6:21 pm    Post subject: Reply with quote

Ser du bor i Østfold, jeg har kjøpt 2 stk sb motorer av en som heter Thomas i Udevalla, disse har vert overhalt og utrolig gode.

Siste kjøpte jeg nå i sommer, en 1979 360cui til min 1987 B350, denne hadde smidd veiv, interbalansert og yter garantert over 300hk, betalte 15.000Skr for den. Her i Norge får du nesten ikke et objekt for samme prisen.

Jeg aner ikke om han har flere men om du vil ha telefon nummert kan du sende meg en PM.

_________________
72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499
Back to top
View user's profile Send private message
Carburetor
Bigblock


Joined: 20 Aug 2007
Posts: 95
Location: Østfold

PostPosted: Wed Sep 19, 2007 11:00 pm    Post subject: Reply with quote

Det høres jo bra ut det også.. Grunnen til at jeg har fremskyndet dette litt er p.g.a ganske lav dollar kurs, med moms havner jeg ikke på så veldig mye mer enn 11-12 blås.. Og med tanke på frakt så er jo ikke det så alt for mye nå om dagen heller... Har en egen addresse i NJ som jeg bruker, som er registert hos et shipping firma...

Men! Som sagt er jeg enda litt usikker på hva jeg vil gjøre...

_________________
"As the sweet words of virgin Mary... Come again?"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group