View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Dart Laffen 426 HEMI - elephant
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 136 Location: Larvik
|
Posted: Wed Sep 12, 2007 9:56 pm Post subject: Imperial 1957 |
|
|
Her er prosjekt Imperial, hadde tenkt at den skulle være et rullende prosjekt.
Det har vært vanskelig å få tak i senter opphenget til mellomakselen, så dette har tatt tid, men det ser ut til å løse seg nå. (håper jeg).
Har finni en som kan vulke delene sammen igjen.
|
|
Back to top |
|
|
Dart Laffen 426 HEMI - elephant
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 136 Location: Larvik
|
Posted: Wed Sep 12, 2007 10:17 pm Post subject: Imperial 1957 |
|
|
Her er problemet, vi får se om vulke mannen kan fikse den.
Og et bilde av sjef's plassen.
|
|
Back to top |
|
|
Wizard Exner - the finned years
Joined: 11 Mar 2007 Posts: 249 Location: Sturkö, Blekinge, Sweden
|
Posted: Thu Sep 13, 2007 7:56 am Post subject: |
|
|
Hej Dart Laffen - "long time no hear" - jag ser att du varit produktiv i garaget. Det är mycket intressant att se bilddokumentation från renoveringar och problemlösningar. Låt oss veta hur det gick med vulkaniseringen av mellanlagringen.
_________________ "Jo, det var bättre förr - till och med framtiden var bättre förr" |
|
Back to top |
|
|
Dart Laffen 426 HEMI - elephant
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 136 Location: Larvik
|
Posted: Thu Sep 13, 2007 11:43 am Post subject: Imperial 1957 |
|
|
Hallo!
Joda ting skjer, men jeg har ikke jobbet så mye på bilen.
Det er Thomas (Been's Garage) som gjør jobben, traff han via Chryslerklubben.
Motor var rivi ut av bilen når jeg fikk den, så jeg fant ut at det var lurt å
få hjelp til å få tingene på riktig plass.
Motoren har ikke vært startet på en stund, så det er mulig at det blir mer
å gjøre på den.
Har snakket med han som skal vulke opphenget i dag, han hadde reist til Sverige for noen dager.
Så da er det bare å vente, blir spennende å se hva han kan.
|
|
Back to top |
|
|
Wizard Exner - the finned years
Joined: 11 Mar 2007 Posts: 249 Location: Sturkö, Blekinge, Sweden
|
Posted: Thu Sep 13, 2007 2:00 pm Post subject: |
|
|
Först såg jag det inte Dart Laffen, men du har ju bytt avatar nu! Jag tycker att den är super och passar bra.
Lycka till med bilen och håll oss informerade.
_________________ "Jo, det var bättre förr - till och med framtiden var bättre förr" |
|
Back to top |
|
|
Dart Laffen 426 HEMI - elephant
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 136 Location: Larvik
|
Posted: Thu Sep 13, 2007 5:22 pm Post subject: |
|
|
Jeg så at dere diskuterte deres avatar, så jeg fant ut at jeg trengte en med litt klasse over.
Nå som jeg skal ut å kjøre stor vogn.
Fant et bilde, og klippet ut vinga på en Imperial 57.
Ble ganske ok. ikke sant.
|
|
Back to top |
|
|
challenger 340 SixPack
Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Thu Sep 13, 2007 7:45 pm Post subject: |
|
|
Dart Laffen wrote: | Jeg så at dere diskuterte deres avatar, så jeg fant ut at jeg trengte en med litt klasse over.
Nå som jeg skal ut å kjøre stor vogn.
Fant et bilde, og klippet ut vinga på en Imperial 57.
Ble ganske ok. ikke sant. |
Blei heilt suverent
_________________ A beer is 5 short of a six-pack |
|
Back to top |
|
|
Dart Laffen 426 HEMI - elephant
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 136 Location: Larvik
|
Posted: Mon Sep 17, 2007 9:08 pm Post subject: Imperial 1957 |
|
|
Takker Challenger..
Nå er senter opphenget levert til vulking, det må lages støpe form til den.
Dette verktøy beholder jeg så da er mulig å fikse flere oppheng, eller det jeg har hvis det trengs.
Tar nok noen dager før opphenget er ferdig, de samler opp å vulker flere deler samtidig.
Legger ut bilde av opphenget når det er ferdig.
|
|
Back to top |
|
|
Dart Laffen 426 HEMI - elephant
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 136 Location: Larvik
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 10:51 pm Post subject: Imperial 1957 |
|
|
Nå har vi jobbet Thomas og jeg, vi fikk stappa Hemin på plass i vogna nå begynner det å ta form.
Søtte på noen små problemer, men det er vel som det skal være.
|
|
Back to top |
|
|
Dart Laffen 426 HEMI - elephant
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 136 Location: Larvik
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 11:02 pm Post subject: Imperial 1957 |
|
|
Her er noen flere bilder av vogna, fikk tørka av det verste støvet.
|
|
Back to top |
|
|
Wizard Exner - the finned years
Joined: 11 Mar 2007 Posts: 249 Location: Sturkö, Blekinge, Sweden
|
Posted: Thu Oct 04, 2007 8:28 pm Post subject: |
|
|
Det är intressant att följa ditt projekt, Dart laffen! Nu med "knotan" på plats så skall det väl inte vara omöjligt att du berikar de norska vägarna med en riktig bil. Den norska naturen blir perfekt som bakgrund!
Det var andra tider det, mina vänner - bilarna såg ut som bilar- i dag ser de flesta märken ut som badtvålar eller möjligen stolpiller - ni vet såna som man ska stoppa upp i r.....n.
_________________ "Jo, det var bättre förr - till och med framtiden var bättre förr" |
|
Back to top |
|
|
Dart Laffen 426 HEMI - elephant
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 136 Location: Larvik
|
Posted: Thu Oct 04, 2007 11:51 pm Post subject: Imperial 1957 |
|
|
Den var god, helt enig Wizard.
Jeg gleder meg til den dagen, Imperialen og jeg legger ut på landeveien.
I mellomtiden kan vi høre på denne låta, med John Fogerty som handler om å kjøre ut på landeveien. HOT ROD HEART.
http://www.musicbrigade.com/video/7171/main.aspx
Håper linken virker.
|
|
Back to top |
|
|
Dart Laffen 426 HEMI - elephant
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 136 Location: Larvik
|
Posted: Tue Oct 09, 2007 9:41 pm Post subject: Imperial 1957 |
|
|
Nå er senteropphenget klart, var og hentet det nå i kveld.
Vulkejobben ser veldig bra ut, delen har blitt hel ved og sitter som banken.
|
|
Back to top |
|
|
Dart Laffen 426 HEMI - elephant
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 136 Location: Larvik
|
Posted: Tue Oct 09, 2007 9:59 pm Post subject: Imperial 1957 |
|
|
Må få levert opphenget til Thomas (Been's Garage) så han kan montere mellomakselen, kansje Imperialen kan ut å rulle snart.
Hvis noen andre har deler som skal vulkes, så kjenner jeg en mann som gjør dette.
Nå vet jeg hvordan man lager støpeform til vulking, så da er muligheten der.
|
|
Back to top |
|
|
Wizard Exner - the finned years
Joined: 11 Mar 2007 Posts: 249 Location: Sturkö, Blekinge, Sweden
|
Posted: Wed Oct 10, 2007 7:52 am Post subject: |
|
|
Detta är verkligen intressant Dart Laffen! Chryslers eminenta produkter var alltid producerade i små serier - det är inte alltid lätt att hitta reservdelar! Annat är det med amerikafolkvagnarna från GM - sparka på en enebuske så ramlar det ut alltid nåt till chevrolet.
Detta gör att vi entusiaster får lära oss andra vägar och vi har därför tillsammans ett mycket stort kunnande. Problemet är så att sprida det. Jag har ju mitt Chrysler 60 register där jag informerar om de bilägare som har specialkunskaper (om de så önskar).
Tack för informationen!
_________________ "Jo, det var bättre förr - till och med framtiden var bättre förr" |
|
Back to top |
|
|
|