View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Tbag Hemisfærisk aktiv
Joined: 26 Aug 2007 Posts: 162
|
Posted: Mon Mar 17, 2008 8:22 pm Post subject: Valg av kam og topper??? |
|
|
Maser mye på fronten om deler nå for tiden.
Har tenkt mye på å stroke motoren men kommer på 70-90 lapper inkludert deler, så blir kanskje litt mye akkurat nå.
Motoren min var overhalt for 2 siden så skal være i ganske grei stand, men tenkte å bytte kam og topper for å få litt sprekere bil.
Noen som har tips til en sint kam og GODE topper??? |
|
Back to top |
|
 |
Kim Hemisfærisk aktiv
Joined: 06 Feb 2007 Posts: 940 Location: Kongsvinger
|
Posted: Mon Mar 17, 2008 10:03 pm Post subject: |
|
|
70-90 lapper??????????? synes jeg hørtes voldsomt ut.. vet da jeg overhalte 340 min kom det på ca 25lapper inkl borring og sliping av veiv og alt av deler,men klart jeg kjører på orginal lokk og ikke mye hissigre kam en orginalt. kjøpte meg selv et par komplette lokk fra edelbrock og en en mopar performance kam til min 440 dette er ikke montert enda,men tror det vil fungere fint med et nytt tennings annlegg. |
|
Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
Joined: 26 Aug 2007 Posts: 162
|
Posted: Mon Mar 17, 2008 11:19 pm Post subject: |
|
|
Hvor mange hester kan man få ved å overhale motoren med hissige deler?
Kjente et par stykker for litt siden som hadde fått 500 hester ved overhaling uten å stroke. |
|
Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
Joined: 26 Aug 2007 Posts: 162
|
Posted: Mon Mar 17, 2008 11:26 pm Post subject: |
|
|
Hvor overhalte du motoren da? Kanskje det er noe jeg skal prøve også??? |
|
Back to top |
|
 |
Carburetor Bigblock

Joined: 20 Aug 2007 Posts: 95 Location: Østfold
|
Posted: Tue Mar 18, 2008 12:17 am Post subject: |
|
|
Snakket med sarpsborg motorverksted i dag, for overhaling av en 318 "short block" tar de et sted mellom 15-20000 for en standard overhaling.. Og den prisen kan variere.... _________________ "As the sweet words of virgin Mary... Come again?" |
|
Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
Joined: 26 Aug 2007 Posts: 162
|
Posted: Tue Mar 18, 2008 12:44 am Post subject: |
|
|
318 overhalingen, er det da med deler i prisen eller uten???? |
|
Back to top |
|
 |
Carburetor Bigblock

Joined: 20 Aug 2007 Posts: 95 Location: Østfold
|
Posted: Tue Mar 18, 2008 1:03 am Post subject: |
|
|
Det var pris for, Kontroll av deler, demontering, borring av blokk, sliping av veiv og evt blansering av råder.... Usikker på om det var med stempler og ringer, men regner jeg egentlig ikke med. _________________ "As the sweet words of virgin Mary... Come again?" |
|
Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
Joined: 26 Aug 2007 Posts: 162
|
Posted: Tue Mar 18, 2008 1:06 am Post subject: |
|
|
Ok, så ihvertfall rundt 25 lapper med deler og alt ferdig da.
Ikke så ille den summen der. Bare håpe at de klarer å få ut 500 hester av motoren. |
|
Back to top |
|
 |
Carburetor Bigblock

Joined: 20 Aug 2007 Posts: 95 Location: Østfold
|
Posted: Tue Mar 18, 2008 1:22 am Post subject: |
|
|
Den prisen er for en standard overhaling av blocka, neppe 500 hester der... Annet enn overborring og kanskje stroking er det vel ikke blokka du tar ut mest hester av.... _________________ "As the sweet words of virgin Mary... Come again?" |
|
Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
Joined: 26 Aug 2007 Posts: 162
|
Posted: Wed Jul 02, 2008 11:28 pm Post subject: |
|
|
Da har det blitt bestemt her:
440 stealth topper fra 440source.
Lunati Voodoo Camshafts
Camshaft, 3-Bolt, Hydraulic Flat Tappet, Advertised Duration 262/ 268, Lift .475/ .494, Mopar, Big Block, Each
Så blir det enten løftere i et kit som man også kan få kjøpt med kammen eller løftere som er litt mer performance:
Lunati Micro-Trol Hydraulic Lifters
Lifters, Hydraulic Flat Tappet, Chrysler/ Dodge/ Plymouth, Set of 16
Gjerne kom med forslag til andre kammer som kan passe like greit, hvis denne ikke er helt bra. Ikke hørt om stort folk som har brukt det på sin mopar, men likevel en som anbefaler det på det sterkeste. Enten Engle,comp,edelbrock eller andre som er litt samme greia eller rundt det.
Har dette fra før. Alt er nytt utenom girkassa:
Holley street dominator innsug
Holley 750 cfm (3310s) gasser
Flowmaster 3" anlegg med aero chambers potter
727 automat kasse med stock converter (rundt 1800-2500 stall)
Msd digital 6 boks med mopar fordeler
Utveksling: 3:54 med sperre
K&N filter og base
Hva syns folket? Kan dette blir noen HESTER når toppene og kammen har kommet på plass? Og alt det andre satt sammen greit så det funker??? |
|
Back to top |
|
 |
madvaa Hemisfærisk aktiv
Joined: 19 Oct 2007 Posts: 269
|
Posted: Thu Jul 03, 2008 8:15 pm Post subject: |
|
|
Last deg ned et programm som heter DESKTOP DYNO 2000.
Der kan du legge inn alt dette og få estimert HK og Torqe.
Enkelt programm å bruke å artig å surre med  _________________ '73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
'06 Dodge Charger R/T Daytona |
|
Back to top |
|
 |
suntech Bigblock
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 88 Location: Kristiansand
|
Posted: Wed Jul 23, 2008 4:42 pm Post subject: |
|
|
jeg ville ha valgt et hydralic roller oppsett. Står me friere med olje, og slipper å justere ventiler. _________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
Back to top |
|
 |
|