Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Valg av kam og topper???

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tbag
Hemisfærisk aktiv


Joined: 26 Aug 2007
Posts: 162

PostPosted: Mon Mar 17, 2008 8:22 pm    Post subject: Valg av kam og topper??? Reply with quote

Maser mye på fronten om deler nå for tiden.

Har tenkt mye på å stroke motoren men kommer på 70-90 lapper inkludert deler, så blir kanskje litt mye akkurat nå.

Motoren min var overhalt for 2 siden så skal være i ganske grei stand, men tenkte å bytte kam og topper for å få litt sprekere bil.

Noen som har tips til en sint kam og GODE topper???
Back to top
View user's profile Send private message
Kim
Hemisfærisk aktiv


Joined: 06 Feb 2007
Posts: 940
Location: Kongsvinger

PostPosted: Mon Mar 17, 2008 10:03 pm    Post subject: Reply with quote

70-90 lapper??????????? synes jeg hørtes voldsomt ut.. vet da jeg overhalte 340 min kom det på ca 25lapper inkl borring og sliping av veiv og alt av deler,men klart jeg kjører på orginal lokk og ikke mye hissigre kam en orginalt. kjøpte meg selv et par komplette lokk fra edelbrock og en en mopar performance kam til min 440 dette er ikke montert enda,men tror det vil fungere fint med et nytt tennings annlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Tbag
Hemisfærisk aktiv


Joined: 26 Aug 2007
Posts: 162

PostPosted: Mon Mar 17, 2008 11:19 pm    Post subject: Reply with quote

Hvor mange hester kan man få ved å overhale motoren med hissige deler?

Kjente et par stykker for litt siden som hadde fått 500 hester ved overhaling uten å stroke.
Back to top
View user's profile Send private message
Tbag
Hemisfærisk aktiv


Joined: 26 Aug 2007
Posts: 162

PostPosted: Mon Mar 17, 2008 11:26 pm    Post subject: Reply with quote

Hvor overhalte du motoren da? Kanskje det er noe jeg skal prøve også???
Back to top
View user's profile Send private message
Carburetor
Bigblock


Joined: 20 Aug 2007
Posts: 95
Location: Østfold

PostPosted: Tue Mar 18, 2008 12:17 am    Post subject: Reply with quote

Snakket med sarpsborg motorverksted i dag, for overhaling av en 318 "short block" tar de et sted mellom 15-20000 for en standard overhaling.. Og den prisen kan variere....
_________________
"As the sweet words of virgin Mary... Come again?"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tbag
Hemisfærisk aktiv


Joined: 26 Aug 2007
Posts: 162

PostPosted: Tue Mar 18, 2008 12:44 am    Post subject: Reply with quote

318 overhalingen, er det da med deler i prisen eller uten????
Back to top
View user's profile Send private message
Carburetor
Bigblock


Joined: 20 Aug 2007
Posts: 95
Location: Østfold

PostPosted: Tue Mar 18, 2008 1:03 am    Post subject: Reply with quote

Det var pris for, Kontroll av deler, demontering, borring av blokk, sliping av veiv og evt blansering av råder.... Usikker på om det var med stempler og ringer, men regner jeg egentlig ikke med.
_________________
"As the sweet words of virgin Mary... Come again?"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tbag
Hemisfærisk aktiv


Joined: 26 Aug 2007
Posts: 162

PostPosted: Tue Mar 18, 2008 1:06 am    Post subject: Reply with quote

Ok, så ihvertfall rundt 25 lapper med deler og alt ferdig da.

Ikke så ille den summen der. Bare håpe at de klarer å få ut 500 hester av motoren.
Back to top
View user's profile Send private message
Carburetor
Bigblock


Joined: 20 Aug 2007
Posts: 95
Location: Østfold

PostPosted: Tue Mar 18, 2008 1:22 am    Post subject: Reply with quote

Den prisen er for en standard overhaling av blocka, neppe 500 hester der... Annet enn overborring og kanskje stroking er det vel ikke blokka du tar ut mest hester av....
_________________
"As the sweet words of virgin Mary... Come again?"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tbag
Hemisfærisk aktiv


Joined: 26 Aug 2007
Posts: 162

PostPosted: Wed Jul 02, 2008 11:28 pm    Post subject: Reply with quote

Da har det blitt bestemt her:

440 stealth topper fra 440source.

Lunati Voodoo Camshafts
Camshaft, 3-Bolt, Hydraulic Flat Tappet, Advertised Duration 262/ 268, Lift .475/ .494, Mopar, Big Block, Each

Så blir det enten løftere i et kit som man også kan få kjøpt med kammen eller løftere som er litt mer performance:

Lunati Micro-Trol Hydraulic Lifters
Lifters, Hydraulic Flat Tappet, Chrysler/ Dodge/ Plymouth, Set of 16


Gjerne kom med forslag til andre kammer som kan passe like greit, hvis denne ikke er helt bra. Ikke hørt om stort folk som har brukt det på sin mopar, men likevel en som anbefaler det på det sterkeste. Enten Engle,comp,edelbrock eller andre som er litt samme greia eller rundt det.

Har dette fra før. Alt er nytt utenom girkassa:

Holley street dominator innsug
Holley 750 cfm (3310s) gasser
Flowmaster 3" anlegg med aero chambers potter
727 automat kasse med stock converter (rundt 1800-2500 stall)
Msd digital 6 boks med mopar fordeler
Utveksling: 3:54 med sperre
K&N filter og base


Hva syns folket? Kan dette blir noen HESTER når toppene og kammen har kommet på plass? Og alt det andre satt sammen greit så det funker???
Back to top
View user's profile Send private message
madvaa
Hemisfærisk aktiv


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 269

PostPosted: Thu Jul 03, 2008 8:15 pm    Post subject: Reply with quote

Last deg ned et programm som heter DESKTOP DYNO 2000.
Der kan du legge inn alt dette og få estimert HK og Torqe.
Enkelt programm å bruke å artig å surre med Very Happy

_________________
'73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
'06 Dodge Charger R/T Daytona
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
suntech
Bigblock


Joined: 27 Mar 2007
Posts: 88
Location: Kristiansand

PostPosted: Wed Jul 23, 2008 4:42 pm    Post subject: Reply with quote

jeg ville ha valgt et hydralic roller oppsett. Står me friere med olje, og slipper å justere ventiler.
_________________
When i was a kid i had a Ford. i´m a man now!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group