View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Garvaag V6
Joined: 22 Aug 2007 Posts: 10 Location: Larvik
|
Posted: Fri Apr 04, 2008 9:15 pm Post subject: 69 mod 318 |
|
|
hvilket moment skal eksos mailifoil dras til med ? 33kg eller noe? kan det stemme, og hvordan regner jeg om fra feks 20Ft.Ibs til ......Kg `??
noen som kan svare?
Mvh Morten _________________ 1975 Dodge Dartsport cupe (solgt)
1977 Plymouth valiant sedag (solgt)
1976 Dodge aspen Stv |
|
Back to top |
|
|
mr.mopar Hemisfærisk aktiv
Joined: 24 Feb 2007 Posts: 449 Location: mosjøen
|
|
Back to top |
|
|
V8POWER 426 HEMI - elephant
Joined: 17 Dec 2007 Posts: 146
|
Posted: Sat Apr 05, 2008 1:29 pm Post subject: |
|
|
33 NM kunne det kansje vært. Det er 3,3 kilo eller ca 44 Fotpund. Men selv det høres for mye ut på de små boltene. Topplokksboltene skal til sammenligning trekkes til med 65 Fotrpund hvis jeg husker rett. _________________ 1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick. |
|
Back to top |
|
|
Moparviking smallblock-poster
Joined: 12 May 2007 Posts: 16 Location: Stavern
|
Posted: Tue Apr 08, 2008 11:39 pm Post subject: Moment exh.insug 318 |
|
|
Hei,Morten!På exh.manif.til sylinder head muttere i hver ende skal trekkes med 20 ft.lbs-eller 27 nm.
De andre skruene skal trekkes til med 40 ft.lbs-eller 54nm.
Insug til sylinder head skal trekkes til med 35 ft.lbs-eller 47nm.
Husk at insug skal krysstrekkes fra mitten og utover.Det er viktig.
Begynn gjerne med litt mindre moment fra begynnelsen.
bestis |
|
Back to top |
|
|
madvaa Hemisfærisk aktiv
Joined: 19 Oct 2007 Posts: 269
|
Posted: Wed Apr 09, 2008 12:01 pm Post subject: |
|
|
Det og kryssekke fra midten og utover er alltid smart uannsett hva men jobber med Dette for å unngå spenninger og skevheter. _________________ '73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
'06 Dodge Charger R/T Daytona |
|
Back to top |
|
|
|