View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Tbag Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Fri Apr 11, 2008 1:55 pm Post subject: Setetrekk?? |
|
|
Må få tak i nytt setetrekk til (69 charger) førersete. Hvor er det billigst og best å kjøpe dette? Tenkte kanskje å kjøpe til begge setene foran når man først er i gang. Førersete har gått opp litt nå så jeg ista så må ha nytt. |
|
Back to top |
|
 |
mr.mopar Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Fri Apr 11, 2008 2:51 pm Post subject: |
|
|
ks autoparts e rimelig på sete trekk.kjøp et komplett sett med en gan så slipper du overaskelsen med og få trekk som ikke er likedan _________________ 71 cuda 6.1 hemi
33 plymouth rod |
|
Back to top |
|
 |
Dart270 Bigblock
|
Posted: Fri Apr 11, 2008 4:33 pm Post subject: |
|
|
Sjekk også hva det koster å få sydd opp setetrekk i skinn i norge.
Da jeg byttet ut setetrekkene i Darten så var prisforskjellen mellom
skaitrekk fra USA (med ikke alltid topp plassform) og et hudinteriør
av god kvalitet ca 10%.
Hadde jeg tatt skaitrekket hadde jeg angret, og antagelig byttet til hud senere.
Min erfaring er at det er like greit å kjøpe det beste med en gang, sparer
en del penger på det. _________________ 1968 Dart 270 2 drht |
|
Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Fri Apr 11, 2008 6:01 pm Post subject: |
|
|
Koster 2500kr for begge setene og 1700kr for sofaen. Det er ganske grei pris det. Noen som vet om dyktige folk til å sette på trekkene på setene? Og hvor mye sånn cirka koster? |
|
Back to top |
|
 |
Dart270 Bigblock
|
Posted: Fri Apr 11, 2008 10:14 pm Post subject: |
|
|
Jeg brukte www.bulandautointerior.no.
Tror det kom på ca 10k, men det er 12-13 år siden.
Jeg redd at forskjellen i pris er større nå en den gangen siden prisene
på ferdig sydde setetrekk har blitt lavere (blir nok sydd i Kina), og prisene her hjemme sikkert har steget. _________________ 1968 Dart 270 2 drht |
|
Back to top |
|
 |
Ornamental Forward Look

|
Posted: Sat Apr 12, 2008 1:48 am Post subject: |
|
|
Tbag wrote: | Koster 2500kr for begge setene og 1700kr for sofaen. Det er ganske grei pris det. Noen som vet om dyktige folk til å sette på trekkene på setene? Og hvor mye sånn cirka koster? |
Det eneste stedet jeg vet om i Oslo som driver med sånt er Salmaker Arild Broberg i Fyrstikkallèen 21 på Helsfyr:
http://www.salmaker.com/
Jeg har vært ansatt i et firma i nabolaget, og lagt merke til at det ofte har vært noen skikkelig nice amcars innom der.
Slå på tråden, og spør om priser.
Om du har lyst til å være skamløst harry, så kan Legendary Auto Interiors hjelpe til med det: http://legendaryautointeriors.com/webmodules/pages/Detail.aspx?PageID=49  _________________ '72 Challenger Rallye |
|
Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Sat Apr 12, 2008 3:37 pm Post subject: |
|
|
mr.mopar wrote: | ks autoparts e rimelig på sete trekk.kjøp et komplett sett med en gan så slipper du overaskelsen med og få trekk som ikke er likedan |
Viss setene dine er "nedsittet" så bør du vurdere å kjøpe stoppingen (seat foam) også nytt. Koster ikkje mye i tillegg og du slipper nedturen med å ha nye trekk og setene føles ugne å sitte i.
Disse reprotrekka er enkle å montere sjøl! Du trenger ei spesialtang til å klemme "hektene" sammen med. _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Sat Apr 12, 2008 3:44 pm Post subject: |
|
|
Da prøver jeg å sette på trekkene selv. Kan være litt gøy det også sikkert. Hvor får man kjøpt tanga man trenger???
Og hvor får man kjøpt de seat foam greiene til setene??? |
|
Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Sat Apr 12, 2008 4:00 pm Post subject: |
|
|
Du kan bestille tang, klemmer og seat foam komplett fra KS
Dersom det er originaltrekk som sitter på setene dine enda så ser du kordan dei er festa før du river av, og kor tett det er mellom hektene. _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
Back to top |
|
 |
earlyfish Bigblock

|
Posted: Mon Apr 14, 2008 3:58 pm Post subject: |
|
|
Ringene heter hog rings og kan også kjøpes fra de som driver med netting, bur e.l. Tanga kan lages ved å slipe langsgående spor i ei gammal tang (slik at du ikke bare knekker ringen, men klemmer den rund). El cheapo solution... _________________ 1988 LeBaron conv.
70 Duster
65 Barracuda
47 Plymouth Special DeLuxe
Rust never sleeps |
|
Back to top |
|
 |
|