| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Morten Braarud classic american
|
Posted: Mon Mar 06, 2006 7:42 pm Post subject: Mer friskluft under panseret! |
|
|
Jeg kan tenke meg å komme i kontakt med Chargereiere som har erfaring med å få bedre friskluftgjennomstrømning til luftfiltereret Helst uten å sette på scoop på panseret. Jeg har i dag en lett trimmet 440 som med fordel kunne få tilført kjøligere luft. Har lurt på muligheten til å sette på fleksrør fra fronten og inn på luftfilteret, men plassen foran er liten og jeg liten lyt til å måtte modifisere i fronten. Benytter den orginale luftfilterboksen med to snorkler. Vanlig åpen luftfilter regner jeg med ikke vil hjelpe noe da varmluften fra topper og headers vil øke varmen ytterligere.
Tips mottas med takk
Morten _________________ Charger446 |
|
| Back to top |
|
 |
moparman Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Mon Mar 06, 2006 9:32 pm Post subject: Luft |
|
|
Hei MORTEN.
det første du må gjøre er og bytte ut det luftfiltre.
Det er en brems. få på et som er mer åpent.
Nå vet ikke jeg om du kjører med orginal vifte eller el vifter
Jeg har selv kjørt med orginal luftfilter og el vifter men
har finni ut at det beste er orginal vifta og radiator kape.
bilen min går best med det og er minst varmt i motorrommet.
Håper dette er til hjelp.
PS min går nå med scoop men det er for at innsuget er så høyt. _________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Tue Mar 07, 2006 8:16 am Post subject: |
|
|
God morgen og takk for svar. Joda tanken har streifet meg mtp åpent luftfilter og det blir vel til at det muligens settes på igjen. Hva gjelder vifte har også jeg kommet til at en største orginale vifta m/clutch er et vesentlig bedre alternativ enn el.vifte. Kappe er jeg i ferd med å lage da den gamle ikke lenger passer grunnet skifte til alu.radioator fra BeCool. Videre vil det bli satt på en plate mellom innsug og forgasser for å senke graden av strålevarme fra headers (PS bruker BeCool strapping på headers noe som ogå hjelper godt). Om jeg ikke husker helt feil så har du et lavere innsug enn meg (bruker Edelbrocks air gap innsug) som er litt høyere en orginalen hvilket igjen gjør at luftfilteret nødvendigvis må bli noe lavere. Uansett vi får prøve oss frem så blir det vel en god løsning etter hvert. Dersom jeg skulle hatt scoop ville jeg foretrekke å bygge et colw induction scoop lik den du finner på Camaroer fra late 60's early 70's. Så det på en Super Bee en gang og det temmelig heftig ut
Morten :-)) _________________ Charger446 |
|
| Back to top |
|
 |
moparman Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Tue Mar 07, 2006 12:18 pm Post subject: varme |
|
|
Heisann MORTEN.
Det scoopet du snaker om får du kjøpt nå i stål.
Mener at suumit racing har det. Plate melom forgaser og innsug hjelper
nok en del. Høyre innsugen en meg har du vel ikke
Jeg kjører med edelbroc rpm innsug det bygger 7 cm mer en orginalt.
Men krangle med deg om hvem som har høyest innsug gidder jeg ikke krangle om. Men et spørsmål til deg hva har du i staal speed på
convørteren.
Har lurt på å bytte convøteren. _________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
| Back to top |
|
 |
Bippe Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Tue Mar 07, 2006 6:21 pm Post subject: |
|
|
Hei Morten
Det du trenger er en låkt luftfilter boks, og montere på 1 eller 2 store tuter. Fra disse drar du fleksi slange framåver. Enten rett bak grillen eller under grillen. Det viktigste er at luften til motoren blir hentet forand radiatoren. En annen mulighet er å ta luft i fra varmeaparatet. Da må du skjære noen hull i torpedoveggen like under det gitret som varmeaparatet får luft i fra. Her bygger det seg gjærne opp litt trykk når bilen har fart.
Åpne luftfilter bokser får varm luft enten de er orginale eller uorginale. Og det har en tendens til å bli merklige turbulenser i et motor rom. _________________ Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: Tue Mar 07, 2006 7:48 pm Post subject: |
|
|
Hei igjen og takk for informasjon. Har også fundert på løsningen du nevner og jeg deler ditt synspunkt hva gjelder åpen luftfilterboks. Det blir det bare varmere av. Får sette med litt på tegnebrettet
Mvh Morten _________________ Charger446 |
|
| Back to top |
|
 |
|