Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

bakaksling

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jon erik
Hemisfærisk aktiv


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 245

PostPosted: Tue Oct 21, 2008 11:14 pm    Post subject: bakaksling Reply with quote

hva er best å gjøre med en bakaksling som lekker olje????
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
belvis
Hemisfærisk aktiv


Joined: 22 Sep 2007
Posts: 253
Location: øygarden

PostPosted: Wed Oct 22, 2008 12:08 am    Post subject: Reply with quote

kva slags bakaksling har du,og kor lekker det Question
_________________
55 Dodge custom royal lancer 270 cid hemi
66 Plymouth belvedere 446 cid
67 Dodge Coronet 500 cid
99 Dodge Ram 2500 5.9td 24v
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
madvaa
Hemisfærisk aktiv


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 269

PostPosted: Wed Oct 22, 2008 8:35 pm    Post subject: Reply with quote

Uansett hvor det lekker så er det beste å fikse lekkasjen Laughing
Men her er du vel ute etter en "easy fix" og da mengler det info Wink

_________________
'73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
'06 Dodge Charger R/T Daytona
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
jon erik
Hemisfærisk aktiv


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 245

PostPosted: Wed Oct 22, 2008 9:44 pm    Post subject: Reply with quote

er ikke helt sikker på hvilken type det er. den sitter på en 1965 chrysler new yorker. den skal være 8" . det er en 413 motor og 727 kasse på den. mere info om drivlinje har jeg ikke .
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
madvaa
Hemisfærisk aktiv


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 269

PostPosted: Wed Oct 22, 2008 9:45 pm    Post subject: Reply with quote

Fortsatt er spørsmålet,hvor lekker det Razz
_________________
'73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
'06 Dodge Charger R/T Daytona
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Smallblock Power E-body
Hemisfærisk aktiv


Joined: 17 Jan 2008
Posts: 705
Location: Stadlandet,,Norway

PostPosted: Wed Oct 22, 2008 9:49 pm    Post subject: Reply with quote

Her er identifikasjon av bakaksler...


rearaxleguide_392.jpg
 Description:
 Filesize:  61.56 KB
 Viewed:  14677 Time(s)

rearaxleguide_392.jpg

Klick here to see the Image in full size.




_________________
1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340
Back to top
View user's profile Send private message
madvaa
Hemisfærisk aktiv


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 269

PostPosted: Wed Oct 22, 2008 9:50 pm    Post subject: Reply with quote

Der var den ja, surfa rundt i filer etter den Razz
_________________
'73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
'06 Dodge Charger R/T Daytona
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
jon erik
Hemisfærisk aktiv


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 245

PostPosted: Wed Oct 22, 2008 10:41 pm    Post subject: Reply with quote

det er 8 3/4" akslingen. jeg tror det lekker ved dekselet som sitter der mellomakslinga kommer inn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
7200liter
SixPack


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 26
Location: Lillehammer

PostPosted: Wed Oct 22, 2008 10:49 pm    Post subject: Reply with quote

skifte simering, forskjellig størelse etter hvilke hus du har, hvis ikke jeg husker helt feil.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
jon erik
Hemisfærisk aktiv


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 245

PostPosted: Thu Oct 23, 2008 1:19 pm    Post subject: Reply with quote

ok , må akslinga helt ut da ????
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dartsport-74
Go wing


Joined: 06 Apr 2007
Posts: 69
Location: nedstrand

PostPosted: Sun Dec 14, 2008 2:17 am    Post subject: Reply with quote

for å si det enkelt så hvis det kommer væske ut der pinjongen er (akslingen inn i bakakslingen) så bytter du simmeringen til pinjongen...
_________________
JO GALLNARE JO BERE
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jon erik
Hemisfærisk aktiv


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 245

PostPosted: Sun Dec 14, 2008 7:42 pm    Post subject: Reply with quote

ok. takk for tipset Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
earlyfish
Bigblock


Joined: 21 Nov 2007
Posts: 70
Location: Elverum

PostPosted: Tue Dec 16, 2008 1:01 am    Post subject: Reply with quote

For å forklare: På 8 3/4" er "klumpen", dvs. det fremre huset der pinjong og kronhjul sitter, skrudd i selve akslingen (banjoen) og kan tas ut hvis du ikke vil/kan gjøre jobben mens det sitter på akslingen. Da må du selvfølgelig ta av mellomaksel og skifte olje på bakakselen samtidig. Det er kanskje ikke så dumt uansett. Husk LS-tilsetning hvis bilen har Sure Grip (diffbrems). Lykke til!
_________________
1988 LeBaron conv.
70 Duster
65 Barracuda
47 Plymouth Special DeLuxe
Rust never sleeps
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jon erik
Hemisfærisk aktiv


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 245

PostPosted: Tue Dec 16, 2008 6:46 pm    Post subject: Reply with quote

tusen takk Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group