Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Lading og blinklys på 70 Dart?

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 12:51 pm    Post subject: Lading og blinklys på 70 Dart? Reply with quote

Har en 70 Dart med 360 cid. Sliter veldig med ladinga. Den ligger bare på ca 12,4 Volt. Over 3000 rpm blir det bedre ca 13,2 Volt. Men dette er ikke godt nok, så på en vanlig cruising kveld blir det tomt for strøm etter ganske kort tid.
Det er nytt batteri, ny dynamo og børster og ny regulator. Er det noen smarte hoder som kan hjelpe meg med dette?

Blinklyset på bilen blinker heller ikke, men står å lyser. (et blink i minuttet kansje)
Nødblinken derimot blinker så fort at man knapt ser det i lyktene.
Dette skjer også med fullt oppladet batteri.

Kan dette være en jordingsfeil? Har prøvd å bytte blink relê, men det ble ingen forandring.

Hadde vært flott om noen kunne hjelpe meg med dette! Smile

_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Dart270
Bigblock


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 93
Location: Akershus

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 2:25 pm    Post subject: Reply with quote

Har du mekanisk eller elektronisk spenningsregulator ?
Back to top
View user's profile Send private message
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 4:38 pm    Post subject: Reply with quote

Dart270 wrote:
Har du mekanisk eller elektronisk spenningsregulator ?


Elektronisk. (lukket)

_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Dart270
Bigblock


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 93
Location: Akershus

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 7:13 pm    Post subject: Reply with quote

Hvilken type dynamo er det du har ?

Er det elektriske orginalt ?

Har du målt med ampermeter hvor mye strøm forskjellige komponenter trekker ?
Om noen komponeter trekker unaturlig mye strøm.

Det kan høres ut som jordingsfeil eller at noen av komponentene eller en ledning i ladekretsen er defekt.

Problemet med blinklyset er nok bare en konsekvens av altfor lav spenning.


Batteriet blir fort ødelagt når det blir tømt for strøm flere ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 11:18 pm    Post subject: Reply with quote

Dynamoen og ledningsnettet er originalt.
Har mistanke om at det kan være en feil på lys nettet, da ladinga faller "mye" når jeg skifter fra park til nærlys.
Skal prøve å måle stømmen til de forskjellige kretsene, og se om jeg finner "synderen".

_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Dart270
Bigblock


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 93
Location: Akershus

PostPosted: Thu Jan 27, 2005 6:39 pm    Post subject: Reply with quote

Det vanlig at ampermeteret synker en del når man skifter fra park til nærlys med orginalt ladesystem.

Utifra det du beskriver blir jeg mer og mer sikker på at feilen ligger i selve ladekretsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Vidar-Alexander
Hemisfærisk aktiv


Joined: 08 Jan 2005
Posts: 491
Location: Sauda

PostPosted: Thu Jan 27, 2005 8:50 pm    Post subject: Reply with quote

Har "ohmet" og målt ladekretsen, etter chiltons manual. Og finner ingen feil der!
_________________
80 Dodge W-150 Warlock Power Wagon. 360.
74 Dodge Dart Swinger 2dr.ht. 440.
X 90 Dodge Ram B350LT
X 72 Dodge Polara Custom Wagon. 440.
X 70 Dodge Dart Swinger 372.
X 74 Dodge Dart Custom 225.
X 74 Dodge Dart Custom Spesial Edition. 225 super six.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group