View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Carburetor Bigblock
Joined: 20 Aug 2007 Posts: 95 Location: Østfold
|
Posted: Tue May 05, 2009 9:29 am Post subject: Takst av bil.. |
|
|
Hei
Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med og finne ut en ca. pris på bilen min. Bilen er en 1968`Dodge Dart Gt 2dr HT (318), som de siste to åra har gjennomgått en hel del arbeidstimertimer og penger;)
Blant annet har jeg bygd motor til den fra bunnen og opp,
*Blokka er boret og planert hos sarpsborg motorverksted.
*Råder er er normalisert også hos SMV
*Ny veiv pluss alt av lageringer som hører til
*Nye stempler, ringer osv.
*Nye edelbrock alu topper Rpm preformer
*Edelbrock Rpm innsug
*Ny kam fra Crane Cams.
*Noget brukt / ny Carter competion series 625cfm gasser
*Nye hedmann hedders
*Ny dynamo
*Reviert bremsekraft forsterker
Annet enn det så har bilen:
*nye Orginale sette trekk, foran og bak.
*Kupê er isolert på nytt med støydempende matter.
*Nytt gulvteppe
*Nytt ledningsnett fra torpedovegg(Til motor og lys)
*Skive bremser, med nye bremserør rundt hele.
*727A kasse, fungerer bra har også rep sett, som skal på plass til høsten.
*Ny eksos, 2x2,5" med nye lyd-dempere.
* 8 3/4 bakaksel.
*Meget lite rust/ingen rust
*Motor-rommet er nylakkert/panser som skal lakkers.
*Skal på Eu-kontroll så fort som mulig etter oppstart av den nye motoren, som i skrivende stund ikke har gått en eneste rpm!
Alt som er gjort med bilen kan dokumenters med egen mappe med kvitteringer!!
Noen som har nogen innspill? _________________ "As the sweet words of virgin Mary... Come again?" |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Tue May 05, 2009 5:52 pm Post subject: |
|
|
Sidan du har gjort såpass mye med bilen,bør du kontakte en Amcar-takstmann.... _________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
moparstuff 426 HEMI - elephant
Joined: 11 Mar 2007 Posts: 131
|
Posted: Tue May 05, 2009 6:30 pm Post subject: pris a-body |
|
|
solgte en 70 dart som var i utstillingstand i fjor. den ble solgt for 90000kr.disse bilene har pr dags dato ingen fornuftig pris i norge da de desverre er IKKE biler hos mange.
Liste prisen hos amcar ligger mellom 70-100000kr
prisen er mye høyere i sverige og usa da folk der har skjønt verdien av disse. Da tenker jeg på HT karosseri ikke coupe. |
|
Back to top |
|
|
Carburetor Bigblock
Joined: 20 Aug 2007 Posts: 95 Location: Østfold
|
Posted: Tue May 05, 2009 10:42 pm Post subject: |
|
|
God info og takk for det! Tenkte på og muligens kontakte amcar ja.. Kan nok hende det er best. _________________ "As the sweet words of virgin Mary... Come again?" |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Wed May 06, 2009 1:44 am Post subject: Re: pris a-body |
|
|
moparstuff wrote: | solgte en 70 dart som var i utstillingstand i fjor. den ble solgt for 90000kr.disse bilene har pr dags dato ingen fornuftig pris i norge da de desverre er IKKE biler hos mange.
Liste prisen hos amcar ligger mellom 70-100000kr
prisen er mye høyere i sverige og usa da folk der har skjønt verdien av disse. Da tenker jeg på HT karosseri ikke coupe. |
Må si at jeg har nok forelsket meg i A-body bilene (har 4 stykker).
Hva andre måtte mene om det interreser meg ikke i det hele tatt.
På generelt grunnlag syns jeg det er synd at noen skal føle at de blir sett ned på for ikke å kjøre den "rette" bilen, om det ikke er en GM da
Verdien på din 68 GT ht skal ikke jeg gi meg inn på.
Fant en pris guide på nettet som sa dette (Gold Book):
1968 DODGE DART GT Dsp/HP Eng Fair Good Exc Show Loan
2D HARDTOP 1967-69 170/115 6C 4,200 7,500 15,000 21,000 7,000
2D CONVERTIBLE 1967-69 170/115 6C 6,300 11,000 22,000 28,000 S 10,000
Add: 273/235hp 30%
Data updated May 2009. _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
Carburetor Bigblock
Joined: 20 Aug 2007 Posts: 95 Location: Østfold
|
Posted: Wed May 06, 2009 1:45 pm Post subject: |
|
|
Skjønte ikke helt den pris lista du la ut der jeg _________________ "As the sweet words of virgin Mary... Come again?" |
|
Back to top |
|
|
madvaa Hemisfærisk aktiv
Joined: 19 Oct 2007 Posts: 269
|
Posted: Wed May 06, 2009 5:26 pm Post subject: |
|
|
Det han mener er: fair(stand på bilen)4200$ good:7500, exselent:15000 show car:21000. Dette med en 170cui/115Hk
for en 273cui/235Hp- +30% _________________ '73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
'06 Dodge Charger R/T Daytona |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Wed May 06, 2009 5:28 pm Post subject: |
|
|
Carburetor wrote: | Skjønte ikke helt den pris lista du la ut der jeg |
Var ikke så lett åse gjerne.
1968 DODGE DART GT Dsp/HP Fair Good Excelent Show
2D HARDTOP 1967-69 170/115 4,200 7,500 15,000 21,000
Prisene er oppgitt i US dollar for en bil med 6 sylindret motor. Så er det pluss 30% for V8.
Hvor på skalaen din bil befinner seg må du nesten vurdere selv, et sted mellom Good og Excelent er vel mest vanlig for en fin bil. _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
Carburetor Bigblock
Joined: 20 Aug 2007 Posts: 95 Location: Østfold
|
Posted: Wed May 06, 2009 11:20 pm Post subject: |
|
|
Da skjønte jeg lista, takker for for at du la ut den! Vil si selv at bilen ligger et sted mellom good og EXC.. Da havner jeg ikke så langt unna prisen jeg selv har tenkt.
Takk for god og nyttig info folkens! _________________ "As the sweet words of virgin Mary... Come again?" |
|
Back to top |
|
|
69GTS Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 1138 Location: Bergen
|
Posted: Wed May 06, 2009 11:47 pm Post subject: |
|
|
Legger ut en link til Gold Book om det er noen andre som vil sjekke sine biler:
http://www.manheimgold.com/car_lo.html
er det noen som har andre pris guider er jeg intresert i det bare for å sammenligne _________________ 72 Scamp 318
69 Dart GTS 392
69 Dart GT 360
68 Barracuda 408
67 Barracuda 499 |
|
Back to top |
|
|
|