Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Stempelpinner og smidde stempler?

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Iserunner
Hemisfærisk aktiv


Joined: 27 Mar 2007
Posts: 221
Location: Ise

PostPosted: Fri May 29, 2009 5:35 am    Post subject: Stempelpinner og smidde stempler? Reply with quote

Jeg er blitt fortalt at smidde stempler må ha fulltflytende pinne for å unngå skjæring. Jeg har tidligere kjørt 440 med smidde TRW uten at det har oppstått problemer. Er det noen som har andre erfaringer med dette?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moparman
Hemisfærisk aktiv


Joined: 31 May 2005
Posts: 1250
Location: porsgrunn

PostPosted: Fri May 29, 2009 9:32 am    Post subject: Reply with quote

Det var nytt for meg. Rolling Eyes Har kjørt med smide stempel og standar kryss bolt. Wink
Aldri hvert noe problem for meg. Den motoren bygde jeg for 16-17 år siden og går ennå. Er en 440 cid Wink Wink

_________________
moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block


Massively Over Powered And Respected

chargernorway.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
val833
Hemisfærisk aktiv


Joined: 26 Jun 2007
Posts: 182
Location: Bergen

PostPosted: Fri May 29, 2009 10:28 am    Post subject: Reply with quote

Hei.

Min 440 ble bygget etter tips fra Sarpsborg motor.
Stort sett standard 67 440, borret 0.30 med smidde stempler.
De anbefalte å bygge om til flytende og jeg fulgte det rådet.
Om det er nødvendig?

Husker ikke prisen på dette , men det var ikke dyrt.

Ha en fin helg med mye sol.

Paal Cool

_________________
The Bud
Back to top
View user's profile Send private message
Øyvind Mopar
Go wing


Joined: 02 Nov 2008
Posts: 68
Location: Østlandet

PostPosted: Thu Jun 18, 2009 10:41 pm    Post subject: Reply with quote

Smidde stempler har dårligere glide egenskaper. Noen har smørespor rundt v/ krysspinnen og et hull mot oljeringen som gir et visst trykk med olje til pinnen i stemplet. Sjekk stemplene! Om det ikke er noenting for smøring så egner de seg best som fulltflytende. Husk da at det bør være bronseforing i roden. Noen lar det gå i gods, men det gir ofte skjæring.

mvh
ØM

_________________
Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group