View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Iserunner Hemisfærisk aktiv
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 221 Location: Ise
|
Posted: Fri May 29, 2009 5:35 am Post subject: Stempelpinner og smidde stempler? |
|
|
Jeg er blitt fortalt at smidde stempler må ha fulltflytende pinne for å unngå skjæring. Jeg har tidligere kjørt 440 med smidde TRW uten at det har oppstått problemer. Er det noen som har andre erfaringer med dette? |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Fri May 29, 2009 9:32 am Post subject: |
|
|
Det var nytt for meg. Har kjørt med smide stempel og standar kryss bolt.
Aldri hvert noe problem for meg. Den motoren bygde jeg for 16-17 år siden og går ennå. Er en 440 cid _________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
val833 Hemisfærisk aktiv
Joined: 26 Jun 2007 Posts: 182 Location: Bergen
|
Posted: Fri May 29, 2009 10:28 am Post subject: |
|
|
Hei.
Min 440 ble bygget etter tips fra Sarpsborg motor.
Stort sett standard 67 440, borret 0.30 med smidde stempler.
De anbefalte å bygge om til flytende og jeg fulgte det rådet.
Om det er nødvendig?
Husker ikke prisen på dette , men det var ikke dyrt.
Ha en fin helg med mye sol.
Paal _________________ The Bud |
|
Back to top |
|
|
Øyvind Mopar Go wing
Joined: 02 Nov 2008 Posts: 68 Location: Østlandet
|
Posted: Thu Jun 18, 2009 10:41 pm Post subject: |
|
|
Smidde stempler har dårligere glide egenskaper. Noen har smørespor rundt v/ krysspinnen og et hull mot oljeringen som gir et visst trykk med olje til pinnen i stemplet. Sjekk stemplene! Om det ikke er noenting for smøring så egner de seg best som fulltflytende. Husk da at det bør være bronseforing i roden. Noen lar det gå i gods, men det gir ofte skjæring.
mvh
ØM _________________ Hovedleverandør av Mopar Engine Performance og rimelige motoroverhalinger. Har stort delelager av std og trimdeler. Har mastergrad på trimming av Hemi! Bygger motorer på heltid!
Mitt mål er: TRADISJONELL NORSK KVALITET TIL AMERIKANSKE PRISER |
|
Back to top |
|
|
|