Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Hvilke tennplugger i 440 big block?

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
lille ole
Rekke-firer


Joined: 20 Jul 2009
Posts: 7

PostPosted: Mon Jul 20, 2009 5:43 pm    Post subject: Hvilke tennplugger i 440 big block? Reply with quote

Hei folkens Very Happy

Har en '73 Dodge Charger med en 440BB fra '68.

Den er litt trimmet og har 906 topper hvis det har noe å si.

Skiftet plugger på den her om dagen å fikk et dårlig resultat. Bilen gikk nærmest perfekt før jeg byttet pluggene. Kjøpte Ac Delco R43S. Bilen fjusket å jeg oppdaget at 2 av pluggledningene hadde fått overslag til headersene. Dette skjedde etter at jeg byttet plugger... Crying or Very sad

Sto i 2 forskjellige typer plugger fra før av, syns d var litt rart Surprised (Splitfire SF8E og NGK BP6HS)

Er det de nye Ac Delco pluggene det er noe galt med? Har de for stor motstand? Hvilke plugger bør jeg bruke?

Fikk med endel Motorcraft powertip AE62 plugger med bilen. Kan jeg bruke de?

På forhånd takk Smile

Lille Ole
Back to top
View user's profile Send private message
belvis
Hemisfærisk aktiv


Joined: 22 Sep 2007
Posts: 253
Location: øygarden

PostPosted: Mon Jul 20, 2009 7:56 pm    Post subject: Reply with quote

Hvilket tenningsanlegg har du da ? Eg bruker NGK BP6S på min 440, har du MSD tenning må du ihvertfall ha 1,1 mm åpning på pluggene.
Svidde plugghetter var eit stort problem før eg byttet til TTi headers.

_________________
55 Dodge custom royal lancer 270 cid hemi
66 Plymouth belvedere 446 cid
67 Dodge Coronet 500 cid
99 Dodge Ram 2500 5.9td 24v
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
lille ole
Rekke-firer


Joined: 20 Jul 2009
Posts: 7

PostPosted: Wed Jul 22, 2009 4:30 pm    Post subject: Reply with quote

Stort sett orginal tror jeg, men det står på Accel coil og 8mm moroso Splitfire pluggledninger Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Bippe
Hemisfærisk aktiv


Joined: 09 Feb 2005
Posts: 357
Location: Horten

PostPosted: Thu Jul 23, 2009 12:12 pm    Post subject: Reply with quote

Bytt plugg ledninger du. Er det åverslag i de så er de gåene.

I utgangspunkter er det bare 2 kriterier for å velge plugger (da ser vi bort i fra kjernen og antal elektroder på pluggen). Gjenge partiet med tettning så pluggen fysisk passer i toppen, og varmeverdi.
En plugg med feil varmeverdi vil virke tilfrestillende en stund. Etter en stund vill pluggen gro igjen (for kald plugg) eller elektroden brenne opp (for varm plugg).

Da du har en litt trimet motor er det vansklig å si vilken varmeverdi du skal ha. Du må prøve deg fram. Begyn med standard plugg og se på pluggene om de er for kalde eller varme ved neste plugg skift, eller når motoren begyner å gå dårlig.

Prøv f.ex. Autolite 85, Bosch 7919, Champion 14, denso 3037 eller NGK XR4.

Dette forusetter at du har riktig elektrode åpning på pluggene.

_________________
Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
lille ole
Rekke-firer


Joined: 20 Jul 2009
Posts: 7

PostPosted: Thu Jul 23, 2009 3:33 pm    Post subject: Reply with quote

Takk for tips Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group