| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moparmusclecar Rekke-firer
Joined: 08 Oct 2007 Posts: 6 Location: Oslo
|
Posted: Mon Oct 08, 2007 10:59 pm Post subject: Ønsker kjøpe Dodge Charger 68-70 RT Matching. TIPS? |
|
|
Jeg ønsker å kjøpe en Dodge Charger 68-70 RT Matching. Jeg ønsker meg tips i den anledning. Om bla. biler til salgs, Norge eller utland.
Dessuten er jeg svært i tvil på hva man skal legge seg på i pris.
Jeg ser jo at en "grei" charger, som ikke en gang er matching eller RT kan komme på 250 K i Norge. Det synes jeg er dyrt.
Og da blir jo fort en matching RT som er i svært god stand, på nærmere 400 K. Evt mer for sixpack.
Jeg er veldig motivert for å skaffe meg en Charger, men jeg vil ha en spesiel bil i god stand. Men hva bør man betale? Og betaler man mye, hva vil skje med markedet fremover?
Jeg vet at dollaren er lav, og markedet i USA har roet seg litt ned. Så jeg vurderer USA.
Er svært takknemlig for tips.
PS: Se video av en bil som jeg vurderer på min Youtube side. |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
|
| Back to top |
|
 |
suntech Bigblock
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 88 Location: Kristiansand
|
Posted: Mon Oct 15, 2007 8:13 pm Post subject: |
|
|
Beste tipset jeg kan gi, er å følge med på ebay, og se hva du får for hvilke penger, og slå til, når du finner det du føler er riktig for deg.
Disse bilene vil alldri bli mindre verdt, så det ville jeg ikke være redd for.
Jeg er personlig ikke opptatt av number matching, og den slags. Jeg liker pro touring, og min 68 blir i den stilen. Lykke til med jakta.
Rolf _________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
| Back to top |
|
 |
moparmusclecar Rekke-firer
Joined: 08 Oct 2007 Posts: 6 Location: Oslo
|
Posted: Mon Oct 15, 2007 11:12 pm Post subject: Takk for innspill |
|
|
Takk for innspill.
Jeg følger med på flere steder i USA, og det er interessant å følge med på prisutviklingen, og hva folk betaler for hva.
MEN , det som gjøre meg usikker, er at prisene har falt i USA den siste tiden. Dette ble påpekt i magasiner i USA.
Flere selgere av biler jeg er interessert i, bekrefter det samme, prisene har falt. Noen mener prisene er tilbake på 2004 og 2005 nivå, og det er evt ganske kraftig ned.
Noen mener også at prisene er på vei opp etter denne justeringen, men er det så sikkert?
Kommentarer  |
|
| Back to top |
|
 |
suntech Bigblock
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 88 Location: Kristiansand
|
Posted: Tue Oct 16, 2007 12:13 pm Post subject: |
|
|
Hehe! Du bruker huet for mye!!!!!!
Hvis du vil ha en 68 Charger, så vil det på et tidspunkt ende med at en bunke sedler bytter eier.
Det kan selvfølgelig virke skremmende, men på lang sikt vil du ikke tape penger på en slik bil, om en ikke blir rundlurt!!!
Det er ikke meninga at en skal bruke huet i en slik handel, men hjertet!!!!
Lykke til
Rolf _________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
| Back to top |
|
 |
moparmusclecar Rekke-firer
Joined: 08 Oct 2007 Posts: 6 Location: Oslo
|
Posted: Tue Oct 16, 2007 7:35 pm Post subject: Takk for innsill |
|
|
Takk for den
Veldig bra tips. Jeg må legge til at jeg har for vane å være litt vel rask i avtrekkeren om jeg vil ha ny bil. Så jeg vil absolutt påstå at jeg handler med hjertet.
Denne gangen er jeg kanskje litt mer usikker, men jeg burde kanskje bare kline til.
Takk for tips |
|
| Back to top |
|
 |
suntech Bigblock
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 88 Location: Kristiansand
|
Posted: Tue Oct 16, 2007 8:18 pm Post subject: |
|
|
Hehe
Bare å kline til ja!!!
Spøk til side: Du har fulgt med på hva som er til salgs, og hva du får for pengene etc, så jakta er i gang!!
Har du noen kjente i USA som kan kikke på bilen, om det er i området?? _________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
| Back to top |
|
 |
moparmusclecar Rekke-firer
Joined: 08 Oct 2007 Posts: 6 Location: Oslo
|
Posted: Tue Oct 16, 2007 8:28 pm Post subject: Charger 68-70 |
|
|
Kjenner ikke mange i USA, men skal vel kunne grave frem noen kontakter.
Tar gjerne imot tips, og vet noen om noen man kan stole på, kan man kanskje finne en avtale om "tilstandsrapport".
Ellers går det jo ann å dra over selv en tur?
Noen tips om diverse steder å surfe etter biler? Kontakter? |
|
| Back to top |
|
 |
suntech Bigblock
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 88 Location: Kristiansand
|
Posted: Tue Oct 16, 2007 10:28 pm Post subject: |
|
|
bli medlem i forumet på forumet på codgecharger.com, der er endel av disse matching# tullingene!!!
Bare tuller, men det er faktisk sant!!!!Tror Mopar-entusiaster har en større andel som sverger til orginal, en gjennomsnittet. Jeg, som er Pro Touring-fan, og aldri kommer til å krangle om dato stemlinga på et jekkfeste, har fort for å bli kikket litt skakt på av de som sverger til orginalt. Jeg har respekt for dem som vil ha det orginalt, så jeg driver ikke gjøn med deg. Noe som jeg har lagt merke til, er at matching # bilene er priset veldig høyt, i forhold til stand de er i. kunstig høyt syntes jeg, men husk at dette er bare min oppfatning, og jeg er jo som sagt ikke opptatt av det!! Derimot orginalt soltak sikler jeg på!!!! Om du spør de på forumet hva en riktig pris på en fin/ hel matching # R/T er vi du få noen svar som er litt merkelige, for jeg er 100% sikker på at ingen av dem ville ha solgt sin bil for det de anser som en "riktig " pris.
Personlig vil jeg tro at 50 tusen usd vil gjøre drømmen i oppfyllelse, og det er jo grei kurs nå!!!! _________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Tue Oct 16, 2007 10:50 pm Post subject: Re: Charger 68-70 |
|
|
| moparmusclecar wrote: |
Ellers går det jo ann å dra over selv en tur?
|
Viss du skal handle bil i prisklasse 300.000 pluss, så er det ingen god grunn til ikkje å bruke 8-10.000 på å reise over sjøl og sjekke bilen. Om du er bilkyndig, da. _________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
moparmusclecar Rekke-firer
Joined: 08 Oct 2007 Posts: 6 Location: Oslo
|
Posted: Tue Oct 16, 2007 11:01 pm Post subject: Charger 68 70 |
|
|
Helt enig.
Jeg vurderer sterkt å reise over for å sjekke bil.
Mange biler kan se veldig bra ut på bilder.....  |
|
| Back to top |
|
 |
suntech Bigblock
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 88 Location: Kristiansand
|
Posted: Tue Oct 16, 2007 11:14 pm Post subject: |
|
|
Helt enig! Jeg var heldig, og hadde en kompis en times kjøring fra der jeg kjøpte min bil. Henta den etterhvert, utenfor Chicago, og kjørte den til kysten.
Ulempen med å dra over, et tiden. Det er da gjerne hos en forhandler, hvis man har tid til å arrangere en tur over, og grunnen til at den fortsatt står for salg, er at ingen annen er villig til å gi det de vil ha. Jeg har mye kjente i Statene. Hvi du finner noe du sikler på, mail meg på suntech@online.no, og mulig jeg har en kompis i nærheten, med litt flaks. _________________ When i was a kid i had a Ford. i´m a man now! |
|
| Back to top |
|
 |
moparmusclecar Rekke-firer
Joined: 08 Oct 2007 Posts: 6 Location: Oslo
|
Posted: Tue Oct 16, 2007 11:29 pm Post subject: |
|
|
Takk for alle gode tips
Tar gjerne imot tips om noen skulle finne noe bra gjennom litt utradisjonelle kanaler.  |
|
| Back to top |
|
 |
Carburetor Bigblock

Joined: 20 Aug 2007 Posts: 95 Location: Østfold
|
|
| Back to top |
|
 |
Norwegianmopar 426 HEMI - elephant

Joined: 09 Jan 2005 Posts: 148 Location: Ørsta
|
Posted: Wed Oct 17, 2007 12:52 pm Post subject: |
|
|
Bilen du linker til her står til salgs på min hjemmeside, og tilhører Ray Wolff i TexasToyBox.
Den er rimelig for en match.# R/T, og jeg ser på bilen som i bra bruksstand. Impulskjøp kan vere bra, men en bør tenke seg om to ganger før en handler bil til 250k og oppover, det er endel penger...
En bør regne med minst $50.000 for en match.# R/T i topp stand, selv om en kan ha flaks innimellom...
Det blir noe annet om en evt kjøper en bil som trenger interiørarbeid og lakk etc, da kan en finne en "korrekt" bil noe rimligere.
Men en skal aldri kjøpe den første og beste en ser...  _________________ 1964 Dodge Max Wedge Race Clone
1967 Chrysler Newport Custom
1979 Dodge Aspen Coupe 360 Hi-Po
www.rm-toybox.com |
|
| Back to top |
|
 |
|