Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Spm om litt triksing med en 727 automat

Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik Lund
smallblock-poster

PostPosted: Wed Nov 14, 2007 1:58 am    Post subject: Spm om litt triksing med en 727 automat Reply with quote

Jeg har en 74 tourqefleet, som jeg synes er veldig død på lave turtall- motoren (440), er sprek nok Smile

Har sett at det finnes mye rart og få kjøpt, men jeg har ikke tid til og løfte ut kasse for en modifisering(vinteren er for kort)- er det noen enkle knep å gjøre, mens den sitter i bilen, deler med den $kursen som er i dag, er jo hyggelig, så alt kan kjøpes, men hva bør jeg kjøpe/gjøre

Bilen må forsatt ha aut.funksjon i drive, men jeg vil ha kjapper respons....

en annen ting, er at den veksler veldig tidlig til 2.gir ved fullgass/kickdown- rundt 3500-4000 rpm

Forslag der ute?

View user's profile Send private message
69daytona
super_coupe

PostPosted: Wed Nov 14, 2007 3:47 pm    Post subject: Reply with quote

Det høres ut som det første du må gjøre er og sørge for at kickdown staget er riktig justert! Jeg klarer ikke helt og se for meg at en 727 girer sakte vist den er i orden men!!! annen shift plate er vel kansje en mulighet, men jeg tror personlig at high stal. conv. og riktig justert kasse er Gull!!!(high stal conv. 1800-2400)
Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik Lund
smallblock-poster

PostPosted: Fri Nov 16, 2007 1:01 am    Post subject: Reply with quote

Bytte converter, har jeg ingen planer om, for da må kassa ut Embarassed

Kjøper et shiftkit fra satene uansett, tenker jeg- det koster jo ikke stort..

Mener du at kickdown justering, har påvirkning på hvor langt den drar 1 gir, før den smeller inn 2. ?

Trodde det gikk på justering av styretrykket jeg....

Noen gode i osloområdet på justering av kasser, eller er det bare og koble på maonmeter og juster selv?

mopargirl
Slant Six

PostPosted: Mon Feb 11, 2008 2:01 am    Post subject: manuelt ventilhus Reply with quote

stallspeed på 3500 og manuelt ventilhus. Funker som fjell. Bygg gjerne om så den har har 1. øverst, så 2. og så drive. Mye lettere å geare den veien enn omvendt (bakvent) Very Happy
Lykke til !
Back to top
V8POWER
426 HEMI - elephant

PostPosted: Mon Feb 11, 2008 10:17 pm    Post subject: Reply with quote

Sjekk at kickdown staget har full vandring og er i "bunn" ved full gass. Har mye å si for shifttidene. Er du fremdeles ikke fornøyd må du skifte fjærer/vekter i guvernøren.
Ny converter er nok beste løsningen for deg, er mindre arbeid å skifte den enn ventilhus på de fleste biler.
Er selv godt fornøyd med TCI sin breakaway converter. Stram og fin på rolig kjøring men staller nesten 3000 på fullgass.

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum