| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Erik Lund smallblock-poster
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 16 Location: Oslo
|
Posted: Wed Nov 14, 2007 1:58 am Post subject: Spm om litt triksing med en 727 automat |
|
|
Jeg har en 74 tourqefleet, som jeg synes er veldig død på lave turtall- motoren (440), er sprek nok
Har sett at det finnes mye rart og få kjøpt, men jeg har ikke tid til og løfte ut kasse for en modifisering(vinteren er for kort)- er det noen enkle knep å gjøre, mens den sitter i bilen, deler med den $kursen som er i dag, er jo hyggelig, så alt kan kjøpes, men hva bør jeg kjøpe/gjøre
Bilen må forsatt ha aut.funksjon i drive, men jeg vil ha kjapper respons....
en annen ting, er at den veksler veldig tidlig til 2.gir ved fullgass/kickdown- rundt 3500-4000 rpm
Forslag der ute? _________________ Erik
Har en del biler som ikke passer her, men den ene har 440 motor  |
|
| Back to top |
|
 |
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Wed Nov 14, 2007 3:47 pm Post subject: |
|
|
Det høres ut som det første du må gjøre er og sørge for at kickdown staget er riktig justert! Jeg klarer ikke helt og se for meg at en 727 girer sakte vist den er i orden men!!! annen shift plate er vel kansje en mulighet, men jeg tror personlig at high stal. conv. og riktig justert kasse er Gull!!!(high stal conv. 1800-2400)
 |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Lund smallblock-poster
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 16 Location: Oslo
|
Posted: Fri Nov 16, 2007 1:01 am Post subject: |
|
|
Bytte converter, har jeg ingen planer om, for da må kassa ut
Kjøper et shiftkit fra satene uansett, tenker jeg- det koster jo ikke stort..
Mener du at kickdown justering, har påvirkning på hvor langt den drar 1 gir, før den smeller inn 2. ?
Trodde det gikk på justering av styretrykket jeg....
Noen gode i osloområdet på justering av kasser, eller er det bare og koble på maonmeter og juster selv? _________________ Erik
Har en del biler som ikke passer her, men den ene har 440 motor  |
|
| Back to top |
|
 |
mopargirl Slant Six

Joined: 08 Feb 2008 Posts: 4
|
Posted: Mon Feb 11, 2008 2:01 am Post subject: manuelt ventilhus |
|
|
stallspeed på 3500 og manuelt ventilhus. Funker som fjell. Bygg gjerne om så den har har 1. øverst, så 2. og så drive. Mye lettere å geare den veien enn omvendt (bakvent)
Lykke til ! |
|
| Back to top |
|
 |
V8POWER 426 HEMI - elephant
Joined: 17 Dec 2007 Posts: 146
|
Posted: Mon Feb 11, 2008 10:17 pm Post subject: |
|
|
Sjekk at kickdown staget har full vandring og er i "bunn" ved full gass. Har mye å si for shifttidene. Er du fremdeles ikke fornøyd må du skifte fjærer/vekter i guvernøren.
Ny converter er nok beste løsningen for deg, er mindre arbeid å skifte den enn ventilhus på de fleste biler.
Er selv godt fornøyd med TCI sin breakaway converter. Stram og fin på rolig kjøring men staller nesten 3000 på fullgass. _________________ 1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick. |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|