View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Mon Dec 02, 2013 6:25 am Post subject: |
|
|
Ja,bilane har nok komt nokre hakk nedover på prioritetslista med husrenovering,flytting og familieforøkelse...
Til våren må eg bygge ny garasje til både bruksbilane og hobbybilane.
Skal prøve å få begynt skikkelig på challengerprosjektet i vinter mellom alt anna som må gjerast. Tidsklemma har nok vorte gjeldande hos meg som hos mange andre
Skal ringe deg ved anledning ja...
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
lucifers Route 66
Joined: 18 Apr 2011 Posts: 43 Location: Stadlandet
|
Posted: Fri Jan 03, 2014 1:29 pm Post subject: |
|
|
hehe, Sandvik hallen har gått fra custom drift til gjemt men ikke glemt prosjekt. trur de he stoppa fulstendig opp med både daniel stian og nissan bobb ette ei tok me mei halve pikkpakke mitt å stakk i ege vognsjul
Lenge du bli heime no da? må flytte ut resten av rote mitt. slenge no både motor å anna. må no til med snebelfanten å få snabla nedi nye motoren og du no
_________________ 1974 Dodge Challenger 408 Stroker |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Tue Jan 07, 2014 5:53 pm Post subject: |
|
|
Er komt på jobb igjen no. Var en tur i hallen å jobba sist helg. Driv å gjer klart til utløfting av seksaren. Ja ser der er igjen litt resta av det gamle drivverket ditt ståande rundtom det. Den startaren som ligg der,e den gåen? Mangla startar på 446-en for øyeblikket. Den som er på seksaren kan brukast i nøden....
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Sat Aug 23, 2014 10:12 pm Post subject: |
|
|
Har hatt intensive dager i garasjen i det siste. Blir hus- og garasjelaus om få dager så må få unnagjort klargjøring av 71-modellen. Fått slipt og lakka under,bytta alt av bremser på heile bilen,støtdempere rundt om,ferdigstilt eksosanlegg,montering av listverk og gummilister,overhalt dørhengsler på begge sider. Nå skal det kobles nye lykter,montere spoilere framme og gullwing bak. Kjører knallhardt på for å få skilt på den før vinteren. Kjenner intenst behov for litt Moparcruising igjen....
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Sun Aug 24, 2014 7:54 am Post subject: |
|
|
Hus og Garasje løs høres ikke bra ut.
Måtte selv ha nytt lager for et år siden,men enda godt at huset er det samme.
(Med så mye ting tang)
Lykke til med monteringen
K-E
|
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Thu Sep 04, 2014 6:57 pm Post subject: |
|
|
Da er bremsene operative og bilen komt ut av garasjen etter lang tids lagring. Litt småelektrisk og motorjustering så får en bestille time til 4-hjulskontroll før biltilsynet skal inspisere
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Mon Oct 06, 2014 11:23 pm Post subject: |
|
|
Bilen ute på første lovlige tur på norsk asfalt
En del dritt i bensintanken,så den fylte bensinfilteret før pumpa på et par timer.
Må nok ned med tanken,flushe liner og bytte sugefilteret i tanken. Bilen gikk rimelig godt,men fikk for lite bensin å leve av. Ordner seg nok med rein suppe og nye filter
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
cuda452 smallblock-poster
Joined: 26 May 2010 Posts: 17 Location: Vågstranda
|
Posted: Tue Oct 07, 2014 8:53 pm Post subject: |
|
|
Gratulerer med kjørbar bil,skilter før vinteren også da kanskje?
|
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Tue Oct 07, 2014 10:01 pm Post subject: |
|
|
Takk for det
Nja...jobber på bilen ved alle anledninger,men med seks mil mellom hjemmet og garasjen blir det altfor sjelden anledning. Prøveturen avslørte romling i høgre hjullager bak,så en får sette opp et sett green bearings på ønskelista tenker eg. Har ny bensintank på delehylla så den blir montert neste garasjedag Kassa skifta litt treigt mellom 1 og 2, så kanskje eg prøver med ny olje og filter der også. Den skulle være overhalt var sagt da den blei kjøpt fra usa,men det er vel å tro på julenissen
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
moparman Hemisfærisk aktiv
Joined: 31 May 2005 Posts: 1250 Location: porsgrunn
|
Posted: Wed Oct 08, 2014 8:47 am Post subject: |
|
|
Gratulerer med endeligt og få prøvd bilen.
Lett for at det blir dritt i tanken og rør når den har stått en stund.
Jeg tror jeg ville kjørt litt med bilen. Før jeg begynnte og gjøre noe med girkassa. Den har jo stått en stund. Kan være at den er litt treg i ventiler i sentralen bare. Lykke til med bilen.
Gøy når en endelig begynner og se enden av ting en har gjort. Og kan bruke den.
_________________ moparman
68 dodge charger
74 dodge B200 big block
76 dodge B200 maxi van big block
Massively Over Powered And Respected
chargernorway.com |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Wed Oct 08, 2014 4:20 pm Post subject: |
|
|
Takk for det
Stor stas å endelig komme seg ut på veien med godbilen ja. Har lyst å få kjøre litt til før registrering så en får luke ut litt flere feil etter så lang stillstand. Blir forhåpentlig ett sett til med prøveskilt før vinteren.
Tar tid å få ting gjort med lang vei til garasjen og lite ledig tid
Ser Darten deres også er begynt å komme sammen,NilsOtto
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
sbhemi Hemisfærisk aktiv
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 258 Location: Kongsberg
|
Posted: Fri Oct 10, 2014 7:06 pm Post subject: |
|
|
Flott vogn du har der,lekre linjer på E bodys. Møkk i bensin system er aldri noe morro.
_________________ 8 barrel is more fun |
|
Back to top |
|
|
cuda452 smallblock-poster
Joined: 26 May 2010 Posts: 17 Location: Vågstranda
|
Posted: Sat Oct 11, 2014 12:25 am Post subject: |
|
|
Vi har liggende et par sett med Green bearings her på Vågstranda Andreas. Mvh.Åge
|
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Sat Oct 11, 2014 8:57 am Post subject: |
|
|
Hva er greia med og på død og liv sette gren bearings på 8 3/4 aksler?
Er dere egentlig klar over at det er et drag race lager?
På 8 3/4,dana 60 og flere så er det hjullagerene som tar side trykket.....
Det er derfor fabrikk lagerene er konerullelager.
Kjøp heller et sett nye timken lager og gjør det ordentlig.
K-E
|
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Sat Oct 11, 2014 11:58 pm Post subject: |
|
|
Dragracelager? Nytt for meg....en lærer vel litt etter hvert
Fikk et par timer jobb i dag. Skifta bladfjør,foringer,bolter sjakkel og U-bolter på venstre side. Fremre del av den gamle var bøygd av materialtrøtthet eller noe,så bilen var et par tommer lavere på den sida enn høgre. Neste fjør neste gang en får anlednng
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
|