View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Sun Oct 12, 2014 8:34 pm Post subject: |
|
|
Da er begge bladfjører og alle foringer nye. Fikk et par timer med effektiv verkstedtid i dag også
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
69daytona super_coupe
Joined: 28 May 2007 Posts: 534 Location: Goathouse, Modum
|
Posted: Sun Oct 12, 2014 8:54 pm Post subject: |
|
|
Smallblock Power E-body wrote: | Dragracelager? Nytt for meg....en lærer vel litt etter hvert
Fikk et par timer jobb i dag. Skifta bladfjør,foringer,bolter sjakkel og U-bolter på venstre side. Fremre del av den gamle var bøygd av materialtrøtthet eller noe,så bilen var et par tommer lavere på den sida enn høgre. Neste fjør neste gang en får anlednng |
Tech Question
Shannon Fuller, Salisbury, Australia, 1970 Dodge Challenger 440
I'm a long time reader of MA and always enjoyed your tech articles. I have finally got a problem that hopefully you can help me with. On my '70 Dodge Challenger, I've had the Green Bearing kit installed by a local diff specialist, however, when I'm installing the drivers side (Left hand side) axle, it binds up as I'm about to finish tightening the retaining nuts and will not turn over. Any idea what the problem is here? Is the bearing installed in the wrong position or have I forgotten to put some kind of spacer in?
Thanks very much for your help!
Shannon, I see only three possibilities: Either one (or both) of the bearings wasn't pressed on all the way; or one (or both) of them are defective; or the thrust spacer (on clutch-type Sure Grip) has fallen out on one side and the axle is attempting to mangle it.
Of course, there's always the possibility of mismatched parts, but you ddn't mention swapping anything. In other words, if you're using axles which are too long for the housing (from a different body style, aftermarket ones cut too long, etc.)
By the way, you DO know that those Green ball bearings have MUCH less capacity than the stock Timken tapered roller bearings, and are recommended for straight-line (read: drag racing) use only?
Rick
Et lite utklipp fra Tech spaltene i MoPar Action.
Gøy og se at noen er flinke og får bilen i orden
K-E
|
|
Back to top |
|
|
challenger 340 SixPack
Joined: 07 Jan 2005 Posts: 1753 Location: Hvam
|
Posted: Mon Oct 13, 2014 8:21 pm Post subject: |
|
|
Moro med progresjon i tråden, Andreas! Og så gøy med prøvetur og "skilter" på bilen. Håper du får sortert ut litt i vinter og har det meste klart til sommeren. Håper å møte deg med bilen snart
_________________ A beer is 5 short of a six-pack |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Mon Oct 13, 2014 8:25 pm Post subject: |
|
|
Sjå der ja...
Takk for info Spørs om en går for standard Timken på den akselen da. Blei green bearings på akselen som skal i 440-bilen.....Blir vel meir svingkjøring med 340 enn med 440 manuell
Lillaen er satt opp for å ta svinger,med boxa bærearmer, groveste stabstag fra firm feel og polyforinger.
Har ett bakre stabstag liggende fra firm feel også....får trekke lodd eller "elle melle" kafor en bil det skal på. Har ett tilsvarende framre fra firm feel til 440-bilen.
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Mon Oct 13, 2014 8:36 pm Post subject: |
|
|
Kjekt å få prosjekta fram frå støvhaugen igjen og jobbe litt. Skal bli godt å få bruke bilen litt. Har ikkje hatt en challenger med skilt på snart fem år....har jo hatt både cuda og et par challengers på lager....men no skal det på veien litt Moparjern snarest
Hadde vore stas å fått komt seg på et mopartreff igjen og hilst på folket ja. Lenge sida sist.
Her er jo 14 E-bodybiler innafor en god times kjøretur i området heime. Har vore nevnt å ta en "E-buddies" cruising til sommeren
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
Smallblock Power E-body Hemisfærisk aktiv
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 705 Location: Stadlandet,,Norway
|
Posted: Tue Oct 28, 2014 10:23 pm Post subject: Vinterklar |
|
|
Klar til vinteren no...Satt i tørt lagerbygg med mulighet for litt småskruing. Litt elektrisk og interiør står for tur.
_________________ 1970 Dodge Challenger 440
1971 Dodge Challenger 340 |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|