Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Hva er din favorittbil?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Norwegianmopar
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 148
Location: Ørsta

PostPosted: Sat Jan 15, 2005 1:53 pm    Post subject: Hva er din favorittbil? Reply with quote

Må vel få i gang litt mer diskusjoner her, så jeg vil gjerne at du forteller oss andre hva som er din favorittbil og hvorfor.

Selv så har jeg det som lenge har vært #1 for meg, nemlig en 70 Charger R/T med manuell og Dana60.
Den er også lilla med svart interiør og Pistol Grip Shifter.
Selvfølgelig hadde det vært enda bedre hvis det var en original Hemi eller Six-Pack, men da måtte jeg nok ha betalt mer ja.... Very Happy

Ellers er jeg også svak for 70 Roadrunner og GTX, og også 71 Cuda.
RR/GTX`en skal også helst være med BB og manuell, og av farger foretrekker jeg Plum Crazy, Hemi Orange, Sublime eller B5 Blue.

Cudaen må også ha BB og manuell og helst shaker hood.
Fargemessig er det Plum Crazy, Sassy Grass, Panther Pink og B5 Blue som rager høyest.

Selvfølgelig er det mange flere jeg har lyst på, men jeg kan jo ikke ta opp hele kapasiteten til forumet heller... Wink


Så hiv dere på karusellen og fortell hva dere "begjærer"....!

_________________
1964 Dodge Max Wedge Race Clone
1967 Chrysler Newport Custom
1979 Dodge Aspen Coupe 360 Hi-Po
www.rm-toybox.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Sun Jan 30, 2005 12:22 am    Post subject: 1970 Dodge Challenger T/A Reply with quote

Heilt sidan eg på slutten av 80-talet bygde T/A-Challenger som 1:25 plastbyggesett har dette vore NUMMER 1 i mine auge.
På den tida var eg vel ingen spesiell MoPar-fantast, men eg har lært meg forskjell på rett og galt i ettertid...
Synest fortsatt den utgaven har det mest vulgære, men råe stylinga ein standardbil er levert med.
(Kun søstera Cuda AAR kan komme opp mot denne!)

Sånn bil bare MÅ eg ha ein gong før eller seinere - ingen umulighet med dagens priser det.

_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
beep beep
Bigblock


Joined: 01 Feb 2005
Posts: 71
Location: løten

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 2:57 pm    Post subject: favoritt bil?? Reply with quote

Tror jeg må si meg enig med signaturen 383..

Challenger er nok favoritten selv om jeg er svak for alt av muskelbil.. spes. mopar da..

har selv vært eier av ett par challengere.. bla. en plum crazy 70 mod med 440/4tr. man.. den likte jeg svært godt.. brukte den til alt.. bruksbil/treffbil/race.. såkalt flerbruks bil.. hehe.. den er solgt nå.. så nå går tida til å bygge opp en 69 road runner clone.. men tror jeg skal ha igjen en 70 challenger en gang..

Beep Beep!
Back to top
View user's profile Send private message
beep beep
Bigblock


Joined: 01 Feb 2005
Posts: 71
Location: løten

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 3:25 pm    Post subject: drømmebilen Reply with quote

Her er en beskrivelse av drømmebilen min..

70 Challenger R/T cab, plum crazy med hvit stripe, hvit intr. go wing, flip top tanklokk.. hemi/man.gir evt 440 six pack..

men jeg tror det blir med drømmen.. (tror en slik kan bli litt for dyr for lommeboka mi..)

Beep Beep
Back to top
View user's profile Send private message
Norwegianmopar
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 148
Location: Ørsta

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 7:51 pm    Post subject: Reply with quote

En kompis av meg har nesten akkurat det du beskriver. Det er en 70 Challenger R/T cab med hvit cab og hvitt interiør, men den har 383 cid og automat.
Han har forøvrig også en Sublime 70 AAR Cuda og en trippelsvart 70 Cuda cab med vinge og shakerhood, som han nå har kjøpt en 426 til.....

_________________
1964 Dodge Max Wedge Race Clone
1967 Chrysler Newport Custom
1979 Dodge Aspen Coupe 360 Hi-Po
www.rm-toybox.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
beep beep
Bigblock


Joined: 01 Feb 2005
Posts: 71
Location: løten

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 8:28 pm    Post subject: prosjektet mitt.. Reply with quote

69 Plymouth Road Runner(clone)

driver med en omfattende jobb på min 69 Plymouth satellite..
Bilen har ikke vært på veien på mange år.. men er en bil som sikkert vekket mye oppsikt når den var i bruk.. den har blant annet vært i amcar tidlig på åttitallet.. sort med røde å gule striper.. noe den fortsatt har.. hehe.. det så sikkert tøft ut den gangen men.. satser på å lakkere den i orginal B5 blå som er orginalfargen på den.. det satt også en Hemi 426 i den når den ble presentert i amcar.. den å veldig mye annet av deler til den har desverre forsvunnet med tiden.. men nå ser det ut til å løsne litt..
har bla. fått skaffet en 383 til den ++ masse annet.. men vis noen skulle ha deler til 69 road runner så er jeg intr. i det meste.. meningen er at det skal bli en replica av en 440 6-bbl(utvendig altså) tror den vil se bra ut med org B5 blå med sort glassfiberpanser, sort vinyltak å sorte platefelger..

tror dette blir det nermeste jeg kommer drømmebilen intil videre..

beep beep
Back to top
View user's profile Send private message
Norwegianmopar
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 148
Location: Ørsta

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 8:45 pm    Post subject: Reply with quote

B5 Roadrunner er en meget rå bil!
Jeg skal muligens importere 1 eller 2 RR/GTX`er til våren. Det er en kar i Finland som sier at han vil ha Chargeren, og dersom den blir solgt, så blir det noe nytt.
Har en oransje 68 RR på hånd som jeg vurderer sterkt, med 440 og manuell. Har også et par 69 og 70 modeller på hånd.
Jeg og en kompis har akkurat bestilt oss en AC Cobra som vi skal lage til for salg, og det tror jeg skal bli veldig gøy!!
Jeg satser på å få i gang import av muskelbiler fra statene, og da i hovedsak Mopar. Har etterhvert fått ganske gode kontakter "over there", så jeg kan skaffe det meste.

_________________
1964 Dodge Max Wedge Race Clone
1967 Chrysler Newport Custom
1979 Dodge Aspen Coupe 360 Hi-Po
www.rm-toybox.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bippe
Hemisfærisk aktiv


Joined: 09 Feb 2005
Posts: 357
Location: Horten

PostPosted: Wed Feb 09, 2005 3:07 am    Post subject: Reply with quote

Skal det være drømme bil må det bli en 1969 Charger wagon med HEMI. Det er det i vertfal ingen som har.
_________________
Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Norwegianmopar
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 148
Location: Ørsta

PostPosted: Wed Feb 09, 2005 10:22 am    Post subject: Reply with quote

Du kan da vel ikke mene at du ville ramponert en Charger for å lage stasjonsvogn vel.... Question
Da må det være bedre med en 70 Satellite wagon med RR eller GTX look....

_________________
1964 Dodge Max Wedge Race Clone
1967 Chrysler Newport Custom
1979 Dodge Aspen Coupe 360 Hi-Po
www.rm-toybox.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
beep beep
Bigblock


Joined: 01 Feb 2005
Posts: 71
Location: løten

PostPosted: Wed Feb 09, 2005 2:00 pm    Post subject: Charger stv?? Reply with quote

Hmm.. ingen tvil om at det ville sett spes. ut ja...

men det kunne vel kansje la seg gjøre å montere Carger front på en Coronet wagon kansje??

vis det er mulig så er det sikkert gjort før.. det ble jo bygget mye rart i usa på 70 tallet å tidlig på 80 tallet..

beep beep
Back to top
View user's profile Send private message
Bippe
Hemisfærisk aktiv


Joined: 09 Feb 2005
Posts: 357
Location: Horten

PostPosted: Thu Feb 10, 2005 11:43 pm    Post subject: Reply with quote

Det må jo være en med Vin. Nr. XS45J9. Men det er jo bare en drømmebil. Har ingen planer om å lage en, alt for mye arbeide. I tilfelle så må en ta en Coronet wagon med front, panser, skjermer, dører, frontrute og deler av tak og interiøret i fra Charger. Og på en finulig måte få tilpasset Chargerens baklykter til Coroneten.
_________________
Been,s Garage
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Norwegianmopar
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 148
Location: Ørsta

PostPosted: Wed Mar 09, 2005 12:19 am    Post subject: Reply with quote

Heisann Beep Beep.
Nå har jeg bestilt en 69 Road Runner som skal komme i slutten av mai.
Det er en match.# 383/727, A4 Silver med sort vinyl og intr. med buckets og konsoll. Den vil få nye 15" Magnum 500, komplett MSD tenning og div. annet snacks. Den har nytt intr., ny krom, nybygd motor etc, så det eneste jeg trenger å gjøre er å lakkere den.
Den vil bli til salgs når den står ferdig i løpet av juni.
Jeg skaffer forøvrig det meste av Moparbiler og også andre merker på bestilling.

_________________
1964 Dodge Max Wedge Race Clone
1967 Chrysler Newport Custom
1979 Dodge Aspen Coupe 360 Hi-Po
www.rm-toybox.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
beep beep
Bigblock


Joined: 01 Feb 2005
Posts: 71
Location: løten

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 3:10 pm    Post subject: Reply with quote

Hei! hvordan går det med Road Runneren?

Har du mulighet til å sende meg bilder av den? evt. legge ut bilder av den her?

beep beep
Back to top
View user's profile Send private message
Norwegianmopar
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 148
Location: Ørsta

PostPosted: Wed Apr 06, 2005 2:38 pm    Post subject: Reply with quote

Hei.
Jeg har ingen bilder å legge ut akkurat nå, men det kommer....
Nå sitter jeg å venter på Cobraen som er på vei fra Tyskland. Den kommer i neste uke, så det blir moro... Cool

_________________
1964 Dodge Max Wedge Race Clone
1967 Chrysler Newport Custom
1979 Dodge Aspen Coupe 360 Hi-Po
www.rm-toybox.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mopargirl
Slant Six


Joined: 08 Feb 2008
Posts: 4

PostPosted: Mon Feb 11, 2008 2:26 am    Post subject: `71 Satellite Reply with quote

Very Happy Min fine matt svarte `71 satellite er min favoritt. Syns 70 challenger er oppbrukt....

Liker heller ikke at folk driver å har "wanna beep" satelliter! Vær stolt av satelliten din, eller for svarte kjøp en ekte roadrunner!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group