Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Bensin?? Blytilsetning?

 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tbag
Hemisfærisk aktiv


Joined: 26 Aug 2007
Posts: 162

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 12:59 am    Post subject: Bensin?? Blytilsetning? Reply with quote

Hei.

Er så mange som sier forskjellig men hva skal man tro på??

Sikkert mange som spør om det hele tiden, men hvis man kjører 98 eller 99 bensin på en 69 charger, må man ha blytilsetning??? Kjørt 98 på en 67 mustang som jeg hadde i et par år, og ikke hatt noe tull med det. Hva sier folk som har litt peiling??
Back to top
View user's profile Send private message
V8POWER
426 HEMI - elephant


Joined: 17 Dec 2007
Posts: 146

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 1:03 am    Post subject: Reply with quote

Kommer an på årsmodell på topper og evnt modifiseringer på setene.
Skal helst ha blytilsetning, men de aller fleste kan kjøre uten problemer i åresvis på vanlig blyfri.

_________________
1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick.
Back to top
View user's profile Send private message
Tbag
Hemisfærisk aktiv


Joined: 26 Aug 2007
Posts: 162

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 10:49 am    Post subject: Reply with quote

Motoren ble overhalt for 2 år siden og fikk bare beskjed om dette da jeg kjøpte bilen:

engine is .30 over with Mopar D heads and a Mopar "purple" cam, steel crank,
forged pistons at 10:25 to 1. Edelbrock intake


Sier vel kanskje ikke så kjempe mye om årstall men er jo ihvertfall nye og bra deler sa de.

En annen ting, hvis den er .30 over hvor stor er motoren da? (440 block) Hvor mange hester kan det være i kjerra? De sa rundt 450 gamp de som hadde den men kan jo aldri stole på at det er riktig.
Back to top
View user's profile Send private message
jvike
burner


Joined: 29 Sep 2007
Posts: 48
Location: Mosjøen

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 4:05 pm    Post subject: Reply with quote

Det er ventilsetene som trenger bly i gamle topper, vil tro at det er bytta ventilseter når motoren ble overhala for 2 år siden. Kjører 98 blyfri på min 340, med J-topper.
_________________
Member of The Rapid Transit System
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kenneth
426 HEMI - elephant


Joined: 09 Feb 2007
Posts: 113

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 11:51 pm    Post subject: Reply with quote

På gamle topper, er det ikke løse ventilseter, men det er frest seter rett i støpegodset.
Disse toppene må ha blytilsetning, eller så ødelegger du setene fortere.
På støpejernsttopper som har fått montert løse ventilseter, eller alu-topper, kan du kjøre på blyfri bensin.

_________________
'71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
V8POWER
426 HEMI - elephant


Joined: 17 Dec 2007
Posts: 146

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 11:58 pm    Post subject: Reply with quote

En 440 blir 446 med 0,30 borring.
_________________
1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick.
Back to top
View user's profile Send private message
Tbag
Hemisfærisk aktiv


Joined: 26 Aug 2007
Posts: 162

PostPosted: Thu Feb 21, 2008 12:49 pm    Post subject: Reply with quote

Fikk mail av de gutta som hadde kjerra før og de sa:

Any vehicle in america that has had a valve job since 1974 has hardend
guides and seats to run no lead fuel, so premium no lead is fine... Roy


Så med andre ord så kan jeg kjøre blyfri uten noe problemer da, etter hva de sier. (Det er 2 år siden motoren ble overhalt)

Eller er noe uenig i dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> A, B og E-body All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group