| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Tbag Hemisfærisk aktiv
Joined: 26 Aug 2007 Posts: 162
|
Posted: Wed Feb 20, 2008 12:59 am Post subject: Bensin?? Blytilsetning? |
|
|
Hei.
Er så mange som sier forskjellig men hva skal man tro på??
Sikkert mange som spør om det hele tiden, men hvis man kjører 98 eller 99 bensin på en 69 charger, må man ha blytilsetning??? Kjørt 98 på en 67 mustang som jeg hadde i et par år, og ikke hatt noe tull med det. Hva sier folk som har litt peiling?? |
|
| Back to top |
|
 |
V8POWER 426 HEMI - elephant
Joined: 17 Dec 2007 Posts: 146
|
Posted: Wed Feb 20, 2008 1:03 am Post subject: |
|
|
Kommer an på årsmodell på topper og evnt modifiseringer på setene.
Skal helst ha blytilsetning, men de aller fleste kan kjøre uten problemer i åresvis på vanlig blyfri. _________________ 1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick. |
|
| Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
Joined: 26 Aug 2007 Posts: 162
|
Posted: Wed Feb 20, 2008 10:49 am Post subject: |
|
|
Motoren ble overhalt for 2 år siden og fikk bare beskjed om dette da jeg kjøpte bilen:
engine is .30 over with Mopar D heads and a Mopar "purple" cam, steel crank,
forged pistons at 10:25 to 1. Edelbrock intake
Sier vel kanskje ikke så kjempe mye om årstall men er jo ihvertfall nye og bra deler sa de.
En annen ting, hvis den er .30 over hvor stor er motoren da? (440 block) Hvor mange hester kan det være i kjerra? De sa rundt 450 gamp de som hadde den men kan jo aldri stole på at det er riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
jvike burner
Joined: 29 Sep 2007 Posts: 48 Location: Mosjøen
|
Posted: Wed Feb 20, 2008 4:05 pm Post subject: |
|
|
Det er ventilsetene som trenger bly i gamle topper, vil tro at det er bytta ventilseter når motoren ble overhala for 2 år siden. Kjører 98 blyfri på min 340, med J-topper. _________________ Member of The Rapid Transit System |
|
| Back to top |
|
 |
Kenneth 426 HEMI - elephant
Joined: 09 Feb 2007 Posts: 113
|
Posted: Wed Feb 20, 2008 11:51 pm Post subject: |
|
|
På gamle topper, er det ikke løse ventilseter, men det er frest seter rett i støpegodset.
Disse toppene må ha blytilsetning, eller så ødelegger du setene fortere.
På støpejernsttopper som har fått montert løse ventilseter, eller alu-topper, kan du kjøre på blyfri bensin. _________________ '71 Dodge Demon, 440, 727, 8 3/4"
'74 Dodge Dart Custom, 360, 727, 8 1/4"
'74 Dodge Dart Swinger prosjekt |
|
| Back to top |
|
 |
V8POWER 426 HEMI - elephant
Joined: 17 Dec 2007 Posts: 146
|
Posted: Wed Feb 20, 2008 11:58 pm Post subject: |
|
|
En 440 blir 446 med 0,30 borring. _________________ 1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick. |
|
| Back to top |
|
 |
Tbag Hemisfærisk aktiv
Joined: 26 Aug 2007 Posts: 162
|
Posted: Thu Feb 21, 2008 12:49 pm Post subject: |
|
|
Fikk mail av de gutta som hadde kjerra før og de sa:
Any vehicle in america that has had a valve job since 1974 has hardend
guides and seats to run no lead fuel, so premium no lead is fine... Roy
Så med andre ord så kan jeg kjøre blyfri uten noe problemer da, etter hva de sier. (Det er 2 år siden motoren ble overhalt)
Eller er noe uenig i dette? |
|
| Back to top |
|
 |
|