Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

1974 Plymouth Road Runner
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Mon Feb 27, 2006 12:14 pm    Post subject: Reply with quote

Bestillte Ledningsnett, radiatorslanger og lysbryter fra Year One før helgen. På ebay kjøpte jeg Plymouth Dekoren til bakskjermene, samt div litteratur, Parts interchange manual, å how to hot rod small block mopar engines. Fikk meg også en steering wheel puller.

Fikk Passenger Headlight Bezel jeg kjøpte på ebay i posten på fredag. FEIL SIDE!!! nei, selger sa det var passenger side, men viste seg å være driver side. Får returnere den idag. irriterer meg, vanskelig å få tak i. Sette in bud på et sett brukte igår kveld, gikk opp til 170 dollar, men noen hadde automatisk bud over meg. orket ikke gå lenger, hadde nok sett dem opp til 200 dollar ++. Er det noen så kan hjelpe meg med å få fatt i en slik?

La også inn bud på Disse front spoilerene i natt, og vant!


Men uansett, gleder meg til å komme hjem til postkassa idag, og se hva som kommer.

Har begynt å rette på h forskjerm, fikk borra ut punktsveisene til lykteholderene, for å komme bedre til. Skal gå over med kusa og ta noe gammal sand som har forkalka seg på baksiden av lykteholder platene, så sandblåse dem, rette dem, sveise et rust hull og punkte de på skjermen igjen.


_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring


Last edited by 74 Sebring on Fri Mar 17, 2006 12:08 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Wed Mar 01, 2006 12:04 pm    Post subject: Reply with quote

Fikk Roofrail pakninger og Dørpakninger i posten igår fra Ks Autoparts, samt en Steering wheel puller fra ebay. måtte ha en slik:) skal skifte fra orginal rattet til et Grant ratt.

Skal sandblåse platene til lyktefestene til høyre forskjerm idag etter jobb.

Håpe det kommer noe i posten idag:)

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Wed Mar 01, 2006 7:35 pm    Post subject: Reply with quote

Hei igjen, 74 Sebring!

Det er interessant å lese om progresjonen på bilen din. Keep on posting!

_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Wed Mar 01, 2006 10:36 pm    Post subject: Reply with quote

Så hyggelig!

Fikk denne pakken fra year one idag, samt Interchangeable Parts manual fra ebay



Ledningsnettet så bra ut, og det sammen med ny lysbryter kommer det til å gjøre underverker! Smile

apropos front spoilerene, leste jeg i boka at de ikke ville passe 73 74 modell roadrunner, men jeg har sett en avbildet med slike. er nok bare noen få modifikasjoner som skal til:)

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 11:42 pm    Post subject: Reply with quote

Henta Frontspoilerene og Roadrunner Dash emblemet idag! så bra ut! Har ikke fått prøvd passformen på spoileren ennå, da frontbrettet ikke er montert, men ser ut til at det skal gå bra. Lakka stabilisator staga, og noen skjerm stag, samt noen deksel som ligger over opphenget i motorrommet igår! Glassblåste og lakka en panser lås også, den som følgte med det nye panseret. hadde allerede grunna en, men der hadde jeg bare pussa bort rusta (hadde ikke tilgang på glassblåserkabinett da, men det har jeg nå i den nye jobben;) Så det kommer til å gå en del smådeler fra front og motorrom gjennom den før bilen skal lakkes;) Har funnet ut at lakkerene på jobben skal få æren av å lakke bilen for meg. blir vel til høsten. Har et passenger side headlight bezel for hånd fra ebay, noe slitt, men fri for bulker, kanskje jeg får bona den opp, eller så får jeg kromme den på ny. har noen erfaring med dette? kromming av sånnne små enkle deler? har hørt at sørligata fornikling er å anbefale. noen peiling hva dette kommer på pris messig? sendte en mail til amcarservice.com som du finner i amcar, om de evt kunne skaffe en nykromma slik en. så får vente å se. skal ringe sørligata imorgen og spør etter pris på kromming. Blir lite gjort her med den forbanna snøen og kulden. Planen var å gå over og fjerne lakk og overflate rust fra rammevangene og motorromet og få det lakka, sånn jeg kan få montert herligheten:) Skal sette dama på saken for å få en touch up på malingen på dashbord emblemet:) Så har jeg også 66 Lincolnen min som er på motoroverhaling. Han som gjør jobben har flytta inn i nye lokaler i nærheten av jobben min (praktiskt) og har fått rigga seg til med ny bremsebenk og alt. Han har fått plukka motoren, og skal gi meg en pris. Håper det ikke blir veldig dyrt. men som jeg har sagt er Road Runneren første prioritet. Men blir Lincolnen kjørbar, sveiser jeg noe rust i bakskjermene, får den lakka og noen nye felger, kjører litt med den of selger den, hvis jeg har hjerte til det....... Mørke grønn..... eller Frostvæske grønn, Flake grønn.... hvem vet, og enkelt og greit noen 17" kromma spile felger. må senke den litt foran også. Dette er en florida bil, så varmen har tatt på dørpakningene som skulle ha vært nye, samt at støtfangerene ikke er helt tipp topp(men bra nok). så får se hva jeg gjør med det. div firma i norge skal ha 10.000 bare for 4 dørpakninger. kan få billigere ved å vulke de gamle endestykkene. Men jeg har handla litt fra lincolnland, og der kan jeg få dem for ca 5000!!! betraktelig mye billigere.
Bortsett fra dette har jeg en ønskeliste bestående av div eget verktøy som sveiseapparat (7000,- tema norge), retteapparat(7000,- tema norge), kompressor (ja si det, må være stort nok) og ett rettebord (13.500,- TO Slettebøe) Noen som vet hvor stor tank/kompressor jeg bør ha for å drive div luftverktøy som feks, slipeutstyr, muttertrekker osv? Har noen brukte rettebord?

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Sat Mar 11, 2006 2:21 pm    Post subject: Reply with quote



Var ute og skifta ratt idag. Kjøpte et Grant ratt på Power Big Meet for noen år siden. hadde egentlig planlagt å ha det i lincolnen. Er noen interesserte i det gamle så finner du det på til salgs sidene på klubbens hjemme side.

Legger ved et bilde av skaden på h forskjerm. Er ikke ferdig retta, skal prøve å få det gjort snart. første prioritet er lakk av motorrommet sånn jeg kan begynne å montere sammen slik den blir kjørbar. Skal ha den "klar" om litt over to måneder, til Sørlanstreffet på Roligheden Camping den 19-21 mai. Alt jeg ber om er at snøen skal forsvinne.... sukk:) Skal gå til innkjøp av et roof strobe stripe kit fra ebay lignende det som står på 72 roadrunner. dette er ikke en orginal del, men ettermarkedsdel. føler ikke det gjør så mye da bilen ikke i seg selv blir orginal. kunne få med valgfri skrift nederst på vinylen. Jeg skal ha navnet SEBRING, for å jukse litt å kalle bilen en 74 Plymouth Road Runner Sebring. Er dette harry? sorry alle orginal freaks:) skal ha et Sebring klister bakerst på panserscoopet slik at jeg ser rett på det når jeg sitter i bilen. Classic autoparts mener at de skal kunne skaffe de roadrunner gulvmattene som jeg snakka om, til en "rimeligere" penge. så de blir nok kjøp av de og.

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Sat Mar 11, 2006 3:55 pm    Post subject: Reply with quote

Eg synest strobe dekoren over taket kler dei bilene godt. Ingenting er harry så lenge eigaren installerer endringer i beste meining eller eigen (god!) smak. Owner-installed options!
_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Tue Mar 14, 2006 12:30 pm    Post subject: Reply with quote

Rota litt i garasjen på søndag og fikk tankene på den knekkte grillen. Var egentlig ikke så veldig alvorlig, eller det var jo noen biter da:) så igår begynnte jeg å lime litt, har limt smådelene som er knukket og øvre hjørnene på begge sider av grillen, samt laga et feste (med deler fra Boeing 737:) for Roadrunner emblemet, den blir stående øverst til venstre. Grillen var knukket rett over på midten, har igjen å skjøte den sammen. det går greit, er 2 pyntelister som er med og forsterker den. Jeg skal ta et bilde av den nå jeg er ferdig. Hvis dere ser på skissene jeg laga om hvordan jeg ser for meg bilen skal bli, tror jeg at jeg skal gå vekk fra ideen om de AAR cuda lignende stripene, og bare ha Roof strobe stripe, plymouth dekor på bakskjerm, samt svart lakkering rundt siderutene, fremre del tak, og panser scoop. ER redd det blir for mye. men synes jeg den blir for "naken" så får jeg få laga til noe senere. på torsdag/fredag skal jeg gå over med kusa på rammevangene og frontbjelkene å fjerne gammel lakk og dritt. Så hvis alt går etter planen blir det sprøyta i helga. Har fått pengene i retur for Headlight bezel som var feil. og vant lørdag natt budrunden på en annen på ebay. Denne trenger polering/kromming. har snakka med sørligata fornikling angående for å få den kromma på nytt. ca 1000 - 1500 sier de. Men igår ble det lagt ut en NOS passenger side headlight bezel for salg på ebay. hehe. den har 2 små riper, men utrolig bra krom. får jeg den til en rimelig pris kjøper jeg den, og bruker den jeg kjøpte nå frem til bilen blir lakka. men prisen må da ikke overgå prisen for det jeg gir for den brukte jeg har kjøpt, ferdig kromma. Går til helgen innkjøp av 72 modell Roof strobe Stripe, og repair manual til bilen. og bestiller over helgen de etterlengta gulvmattene:) Så nå er det fullt kjør! kanskje jeg klarer å få den kjørbar 1 mai? hvem vet:)
Back to top
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Tue Mar 14, 2006 7:56 pm    Post subject: Reply with quote

Aah... glemte å logge inn. men uansett. ferdig med å lime grillen idag, skal slipe litt limrester og sparkle litt imorgen:)
_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Fri Mar 17, 2006 12:01 pm    Post subject: Reply with quote

Jepp, da nærmer det seg helgen! Igår tok jeg noen bilder av grillen, med Roadrunner hodet montert. Nå mangler det bare fin sparkling, og lakkering, Svart blank, med sølv kant.





Har dekka til bilen og teipa opp div ting klar til lakkering. Begynnte å slipe litt lakk og rust med kusa. det er ingen hull som skal sveises. dette tar da sin tid. skal fortsette idag, og så blir det lakkert i morgen utpå dagen:)

da begynner monteringen!!!

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 12:22 pm    Post subject: Reply with quote

Nå går det rette veien her! Fikk lakka motorrommet i går! Grunna og sprøyta fyller i helga. Har kjøpt roof strobe stripe og så ble det noen ventilhetter merket med plymouth i stedet for de med roadrunner hodet som jeg ønska meg. Nå skal jeg bare ta en liten touch up på travers, og div reimhjul før monteringen begynner. Inn med radiator, ledningsnett, ventildeksel, luftfilter, dynamo oppsett, spylertank, batteri holder + div andre småtting, og alt er nytt!!! Skal høre med svendsen eksos for pris på et dobbelt eksos anlegg, som lager grom lyd og har noen fine endestusser som stikker ut foran hjula.

Her er bildene:

Her er bilen ferdig grunna. har sandblåst under batteriet.




Her med det første røde strøket. har hatt på et svart bunnstrøk, og 2 med rødt.



Bilde av ventilhettene:

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 12:25 pm    Post subject: Reply with quote

ikke vet jeg hva det GM merket gjør der...
_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Guest






PostPosted: Tue Mar 21, 2006 1:29 pm    Post subject: Reply with quote

74 Sebring wrote:
Bestillte Ledningsnett, radiatorslanger og lysbryter fra Year One før helgen. På ebay kjøpte jeg Plymouth Dekoren til bakskjermene, samt div litteratur, Parts interchange manual, å how to hot rod small block mopar engines. Fikk meg også en steering wheel puller.

Fikk Passenger Headlight Bezel jeg kjøpte på ebay i posten på fredag. FEIL SIDE!!! nei, selger sa det var passenger side, men viste seg å være driver side. Får returnere den idag. irriterer meg, vanskelig å få tak i. Sette in bud på et sett brukte igår kveld, gikk opp til 170 dollar, men noen hadde automatisk bud over meg. orket ikke gå lenger, hadde nok sett dem opp til 200 dollar ++. Er det noen så kan hjelpe meg med å få fatt i en slik?

La også inn bud på Disse front spoilerene i natt, og vant!


Men uansett, gleder meg til å komme hjem til postkassa idag, og se hva som kommer.

Har begynt å rette på h forskjerm, fikk borra ut punktsveisene til lykteholderene, for å komme bedre til. Skal gå over med kusa og ta noe gammal sand som har forkalka seg på baksiden av lykteholder platene, så sandblåse dem, rette dem, sveise et rust hull og punkte de på skjermen igjen.

Idea
Back to top
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Wed Mar 22, 2006 12:41 am    Post subject: Reply with quote

Slik ser roof strobe stripen ut, spesial laga til meg:)


_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Thu Mar 23, 2006 2:40 pm    Post subject: Reply with quote

Har snakka med Svendsen eksos, de sa at et komplett dobbelt eksos anlegg med montering kommer på ca 6000-6500 kr. Dette var av den litt mer orginale typen. Sa jeg var interessert i å få laga et lignende AAR Cuda, Challenger TA oppsett. Og hvis dette lot seg gjøre (måtte se og måle først) så ble de vel en tusenlapp billigere ca.

Får bare få bilen på veien og ta turen bort. Orker ikke gå i gang med å lage noe selv, tidkrevende, mye tilpassing osv.

En time til nå, så skal jeg hjem å montere motorrommet på bilen.
lurer på hvor jeg skal begynne..... ventildeksel..... ledningsnett.... tja vi får se. (klør i fingrene)

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group