Chryslerklubben Forum Index Chryslerklubben
Forum for WPC Club of Norway og WPC Club Sweden Region
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

1974 Plymouth Road Runner
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips
View previous topic :: View next topic  
Author Message
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Sat Mar 25, 2006 12:35 pm    Post subject: Reply with quote

Monteringen er godt på vei. Div tectylering utført, montert ny batteriholder og brett, ny radiator, ny (brukt) spylertank (hadde en uorginal), nye radiatorslanger, nytt kromma bensinfilter, nytt kromma bremsevæskebeholderlokk, ny kromma peile pinne, nye kromma braketter for dynamo (uten AC), den gamle ekspansjonstanken, ledningsnettet til lyktene, nye vifte og dynamo reimer, fyllt på Servoolje og kjølevæske. Begynnte å montere ventildeksela, men jeg ma ha lenger bolter, samt nye pakninger til PVC ventil og oljerdampretur. I morgen skal jeg få på plass det nye ledningsnettet og de nye pluggledningene. får se hva mer jeg gjør, er vel noen vakum slanger som trenger ettersyn. legger ut bilde en dag.
_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Mon Mar 27, 2006 10:55 am    Post subject: Reply with quote

ledningsnettet er på plass, motoren starter og hornet kvitrer!
Fikk også Plymouth dekoren på lørdag!

det eneste er at det er noen vakum slanger som jeg ikke helt vet hvor skal, samt en ledning som manglet kabelsko, vet ikke helt hvor den heller skal. Håper jeg får Instruksjonsboka i løpet av uka. ordner seg nok da!

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Fri Mar 31, 2006 11:10 am    Post subject: Reply with quote

Fikk Headlight bezel`en igår..... ENDELIG:) den hadde noen ujevnheter, som jeg kunne se utfra bildet, men de er nå banka ut og pussa ned. Har snakka med Sørligata fornikling angående ny krom til den. går det lang tid, tror jeg jeg venter til høsten med å sende den, så kjører jeg med den slik den er. Håper verksted håndboka kommer idag. Nå får jeg bare få ræva i gir å rette ferdig høyre forskjerm. Hadde problemer med den nye roadrunner burta mi. så hele onsdagen gikk med på å fikse den. (surt, ny del og alt) Helt plutselig ville ikke den lage lyd, jeg justerte på tonefall skruen, og så ville den ikke mer,. (for mye kansje?) men uansett den virker nåSmile
Fikk også et fender emblem til Lincolnen her i uka. Noen idioter stjal den for noen år siden.
Boltene til ventildekselene er i hus, og så venter vi på pvc valve og breather grommet`en skal komme i slutten av neste uke

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Thu Apr 06, 2006 9:51 pm    Post subject: Reply with quote

Hei og takk for sist! Har fått tatt noen bilder til dere!


Fikk PVC og Breather pakningene i forgårs (kjapt levert) og fikk onkelen min til å borre ut et 38mm stort hull i det ene ventildekselet til breather pakningen, siden jeg ikke har utstyret for det hjemme. Fikk dem på plass og monteterte ventil dekselene. Jeg kjører med det orginale luftfilteret inntil videre. Som dere ser juksa jeg litt og bare la mopar performance luftfilter dekselet over det andre:) Just for fun. Da det ble en lenger avstand mellom breather og luftfilter, måtte jeg jukse litt med slangene, ser ikke så bra ut, men er bare midlertidig inntil jeg får meg 4 porter og innsug. Fikk også satt på Nye Accel pluggledninger. Som dere ser er det ikke gjort noe med torpedoen, det tar jeg når resten av karosseriet blir lakkert. Det som er greit nå er at jeg får meg et rullende prosjekt, som kanskje gjør at jeg holder motet litt oppe. Som i motsetning til Lincolnen (stakkars, kanskje litt glemt?) Har ennå ikke fått Instruksjonsboka. håper den kommer imorgen eller lørdag.
Henta Roof strobe stripen på posten igår. Den var rå, men de hadde glemt å legge ved SEBRING bokstavene. Men de er sendt nåSmile
Vet ikke om jeg sa det men Plymouth ventilhettene fikk jeg også tidligere i uka.
Venter også på de dødsrå Roadrunner gulvmattene mine som nok kommer neste uke.
Fikk meg også en overaskelse da jeg tidligere sjekka sikringen til burta, såg jeg at sikringen til dashbordet også var gått. Mente at jeg hadde sjekka før og sett at alt var Ok, og frykta det var lysbryteren som var ødelagt, men neida! Ny sikring og det fønka!

Nå er skjermen ferdig retta! Blei dødsbra! mangler bare å sveise noen småsprekker og punkte på lykteholder platene. Gjenstår også litt jobb med dem, som å sveise igjenn et rusthull og rette dem også. Skal gjøre dette fredag ettermiddag:)


Med litt korrekt veggpryd:)

Ny deadline, 29 April Hobbykjøretøyenes dag! på Jærhagen Klepp (hmm delte meninger om dette, Rogaland amcar klubb sier 22 mens Jæren Amcar klubb sier 29) Hey vent, påskecruising den 17 april! tja...... kanskje det gårSmile
Etter skjermen er ferdig er det kunn karosseri montering som gjenstår, Skjerm, frontplate (Øvre og nedre), grill, lykteholdere med lykter, lyktedeksel, Panser, Bumperfillers, så kjører jeg uten Støtfanger. Setter ikke på en nykromma del bare for å ta den av igjen. Dessuten monterer jeg frontspoilerene og Hood Pins`ne med det samme, da det må borres hull til dem. Tror bilen kommer til å få et slemt utseende slik:) Kjører med et småbulka lyktedeksel på førerside (har nytt som sagt, men det får vente) og det ny anskaffa ferdig retta lyktedekselet på passasjersiden. (venter til i høst med å kromme det)
Ellers ser jo bilen noe småstygg ut uten vinyltak, grunning her og der, gult panser. men får jeg tid, Gir jeg den ett lett strøk med noe rød maling jeg har igjenn fra motorrommet (ca 1,5 liter) på tak, panser og skjermer.
Kan hende jeg prøver ut noen dekor kombinasjoner ved panser, skjerm området da den bakre delen er i boks.

Før kjøringen starter for fullt får nok bilen et oljeskift, mens jeg samtidig skifter bunnpanne.


Gleder meg så enormt til Sørlandstreffet den 19 Mai, Førstegang i egen bil. Jeg i min, kompisen min i sin 70 GTX og ellers en Konvoi av venner og kjente deriblandt en fra jobben med en 70 Mustang Fastback.
Håper på bra cruisevær langs E39. Forresten er den nye veien ved Kvinesdal åpnet? såfall blir det spennende. Sparer vel 20 minutter har jeg hørt?
Noen andre her som skal til Sørlandstreffet på Roligheden Camping?

Jaja, nok for nå! På gjensyn. Legger inn bilder etterhvert!

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Sun Apr 09, 2006 8:20 pm    Post subject: Reply with quote

Da var skjermen ferdig retta og sveisa. Fikk punkta på lykteplatene og sveisa rust. Litt av en jobb. men fornøyd med resultatet. Har grunna skjermen nå. Monterer den på imorgen, sammen med resten av karosseri delene! Så får jeg ta årets første kjøretur i morgen:)


_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Mon Apr 10, 2006 11:02 pm    Post subject: Reply with quote

Da fikk jeg tatt meg en tur gitt:) Blei seint. men pytt...


Som du ser monterer jeg ikke støtfangeren nå. Kjører ikke med en nykromma støtfanger på en halvferdig bil som skal lakkeres. likt også med innerskjermer osv.
Hadde problemer med lyktedekselet på passasjer siden, litt tilpassing må til. Lyktedekselet på førersiden, er også det gamle fra skadde som er litt utbedra, setter ikke på noe nytt her heller før bilen er lakka. Likt med grillen også. klarte å påføre den en sprekke. så den må limes litt til før lakkering men det går greit. Må justere litt på bibbe hodet i grillen også, var ikke klar over at grillen skrådde så mye innover. så den ble seende litt ned i bakken. Ser om jeg får tilpassa lyktedekselet skikkelig i morgen, og montere Hood Pins og frontspoilere, så jeg slipper å gjøre det etter bilen er lakkert..

Men allikevel, detta var kjekt, ga mersmak. blir noen cruising runder nå fremover:)

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Sat Apr 15, 2006 3:02 am    Post subject: Reply with quote



Tenkte jeg skulle legge ved et bilde av hvordan bilen så ut med spoilerne og Hood Pins. Har bestillt ei plate med stål. som det blir laga Scoop av. men får se når det blir gjort. se om jeg pusser på taket imorgen.

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Thu Apr 20, 2006 11:10 pm    Post subject: Reply with quote



Begynnte å pusse ned taket idag, hmm... .noe skjulte seg under all sparkelen og tinnet.. men men! blir sveising i helga det:)

Skulle også ha justert tenninga men vet ikke hvor mye den skal være, står ikke i instruksjonsboka. Venter på verkstedhåndboka, gulvmattene, og.... amcar!

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Sat Apr 22, 2006 3:42 pm    Post subject: Reply with quote

Fikk golvmattene og Vanishing Point nyinspillinga i posten idag, ooo gulvmattene var rå!

Hadde på lakkfjerner på taket igår. skal pusse alt til stålet idag.
Litt rust og bulker her og der, får ta å demontere invendig for å se hvordan jeg kommer til.

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Wed May 03, 2006 10:55 am    Post subject: Reply with quote

Taket ble ferdig retta sist uke, Avstiverene også, samt at det er lagt ny fugemasse mellom tak og avstivere. har kappa bort alt rust, Rutene er ute og alt er klar til å sveise.

Nå går jeg bare å venter på at været skal bli bra.... kan ikke kjøre ut med den slik i regnet. Skal sveise hos en kompis, og bilen kommer til og stå utenfor. Skal ned til en annen kompis å inspisere et lokale og om det er mulighet til å få sveise der. såfall så kan det regne så mye det vil. Bilen MÅ være færdig 18 Mai, koste hva det koste vil. Skulle egentlig ikke være en stor jobb!

Var på Vårmønstring 1mai på maxien på sandnes, mye bra biler der:)
Ble kjent med en eiger av en blå 70 Charger RT SE hvis jeg ikke husker feil for 2 år siden. Bilen hans har vært med i en film i statene, og manuset følgte med når han kjøpte bilen. (strøken bil by the way) Kanskje noe å ha som månedens bil? Vet ikke navnet på eigeren, men den går her i rogaland. Filmen kan kjøpes på www.finishlinemovie.com. Er vel en smule lavbudsjettsfilm, men... who cares, mange bra biler. En superbird har hovedrollen. Ser du på Bildegalleriet så ser du bilder av bilen. (noen av de siste bildene tror jeg)

Har funnet ut at jeg må gå til innkjøp av et interiørskrue sett, finner det på ebay for en rimelig penge. De fleste skruene er rustet, så det vil hjelpe på med nye.
De dørhengsle greiene jeg etterlyste tidligere fant jeg også på ebay. Rep sett til 10 dollar:) må nok ha 2 sett med sånne:)

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
challenger
340 SixPack


Joined: 07 Jan 2005
Posts: 1753
Location: Hvam

PostPosted: Wed May 03, 2006 5:03 pm    Post subject: Reply with quote

Filmen Finishline venter eg på å få sett. Er litt spennt på den, har hørt det er mykje Mopar Muscle der. Han som driver http://www.bilfilmer.com har lovt å ta inn eit eksemplar for å sjå gjennom. Eg skulle få låne den av han (evt kjøpe dersom han tek inn fleire eks.)

Likte spoilerne i fronten på bilen din!

_________________
A beer is 5 short of a six-pack
Back to top
View user's profile Send private message
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Wed May 03, 2006 6:31 pm    Post subject: Reply with quote

Takker:) Du kan også få kjøpt filmen via paypal på hjemmesidene til finish line, 15 dollar for filmen, 10 dollar frakt!
_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Mon May 15, 2006 11:15 am    Post subject: Reply with quote

Taket er ferdig sveisa og syregrunna. Har lagt på glasfibersparkel over skjøtene. Skal hjem å pusse dette idag! I løpet av kvelden skal bilen være kjørt ned der jeg skal lakkere den, være ferdig pussa, dekka til og grunna, klar til å lakkeres imorgen etter jobb. På Onsdag/Torsdag skal jeg sette i rutene, taktrekket, baksete og div interiør ting, samt spraye på midlertidig dekor. Alt skal være pakket og klart til Fredag, for da går turen til Sørlandstreffet på Roligheden camping. Tar med kamera og skal legge ut noen bilder når jeg kommer tilbake.
_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Tue May 16, 2006 10:54 am    Post subject: Reply with quote

Ble en sen kveld igår, men etter en god del pussing og sparkling ble det ok. ER fortsatt noen søkk mellom bakskjerm og tak. men jeg hadde ikke tid til å legge på et strøk til. men uansett er det ikke så viktig. blir jo bare midlertidig.
Fikk grunna taket også før jeg gikk. Så idag skal jeg ned å fuge takrennene grunne over fugemassen. mens det tørker skal jeg dekke til ett par plasser som jeg ikke har tatt ennå, da jeg gikk tom for maskeringstape:) Så kommer lakken etter det:)

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
74 Sebring
426 HEMI - elephant


Joined: 24 Sep 2005
Posts: 121

PostPosted: Fri May 19, 2006 10:29 am    Post subject: Reply with quote

Da var helgen kommet! Jeg har fri idag, skal sette inn baksete og montere taktrekket før vi reiser på Sørlandstreffet. Det blir deilig Very Happy

Slenger med et bilde av bilen:)


Lakka den selv i en garasje. ikke så veldig bra utført. men ser tøff ut langt fra Cool

_________________
1973 Plymouth Roadrunner
1981 DMC DeLorean DMC-12
x1979 Pontiac Trans Am
x1975 Chevrolet El Camino
x1966 Lincoln Continental
x1974 Plymouth Satellite Sebring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Chryslerklubben Forum Index -> Prosjekter, Teknikk og Tips All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group