View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mr57Belvedere Hemisfærisk aktiv

|
Posted: Wed Aug 13, 2008 11:52 am Post subject: Restaurering av bil i Polen/Litauen |
|
|
Hei.
Er det noen her på forumet som har erfaring med å få hobby bilen del- eller hel restaurert i Polen/Litauen???
Eller kjenner noen som har fått det gjort? _________________ 57 Plymouth Belvedere 2dr HT
70 Plymouth Sport Fury S/23 2dr HT
70 Plymouth Sport Fury GT 2dr HT
94 Chrysler Voyager AWD
94 Chrysler Grand Voyager delebiler 2 stk |
|
Back to top |
|
 |
madvaa Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Wed Aug 13, 2008 4:02 pm Post subject: |
|
|
Dette var en ineressang tråd som jeg er spent på utkommet på. kunne godt tenkt meg og sendt bilen til lakkering sjøl. _________________ '73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
'06 Dodge Charger R/T Daytona |
|
Back to top |
|
 |
Kim Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Wed Aug 13, 2008 11:03 pm Post subject: |
|
|
Blir helt dårlig ved tanken.......... |
|
Back to top |
|
 |
surre sprett Bigblock

Joined: 25 Aug 2007 Posts: 87 Location: Overhalla, Nord-Trøndelag
|
Posted: Thu Aug 14, 2008 11:25 am Post subject: |
|
|
Jeg kjenner til folk som driver med dette, har sett flere biler som har vært i polen til restaurering/lakkering, men dette har stort sett vært europeiske biler som det "ikke er så nøye med", vet ikke om jeg ville ha sendt avgårde gullet uten noen form for garanti på frakt/arbeid osv. _________________ 1966 Dodge Coronet Deluxe |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: Thu Aug 14, 2008 4:54 pm Post subject: |
|
|
Forsto ikkje heilt den der med "ikkje så nøye med" på restaureringa av europeisk veteranbil????
Eg må sei att det eg har sett av proff restaurerte europeiske veteranbiler ligger ganske på høgde med resten.....
Det eg tenkte meg er att hvis f.eks lakkeringen dei gjer i Polen er på høgde med det som var på bilen når den forlot fabrikken er eg fornøgd.
Blir den for fin tørr ein bare ikkje å bruka da.
Har litt erfaring med det frå -57'en.......
Men som sagt vil eg gjerne sjå noko arbeid som er gjort i Polen/Litauen før eg eventuelt bestemmer meg for noke.
Eg ser det att hvis eg skal få det gjort her på bjerget vil det ta laaaang tid før økonomien tillater det.
Då er det gjerne bedre med ein 80% bra lakk i frå Polen enn ein 110% dårlig original lakk. _________________ 57 Plymouth Belvedere 2dr HT
94 Chrysler Voyager AWD
|
Back to top |
|
 |
surre sprett Bigblock

Joined: 25 Aug 2007 Posts: 87 Location: Overhalla, Nord-Trøndelag
|
Posted: Thu Aug 14, 2008 11:45 pm Post subject: |
|
|
Misforstå meg rett, nå var det ikke europeiske veteranbiler jeg siktet til, men litt oppstrigla europeere, som Opel Manta, Vectra o.l.
Resultatet på de bilene jeg har sett, er absolutt akseptabelt, dog var den Vectraen kanskje litt mer påkostet enn Mantaen, med en friskere lakktype osv. _________________ 1966 Dodge Coronet Deluxe |
|
Back to top |
|
 |
madvaa Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Thu Aug 14, 2008 11:55 pm Post subject: |
|
|
Snakket akkuratt med ei venninde nå som har et par lithauere som jobber for ho, hun sendte ned sin Golf mk1 for total restaurering, skal komme tilbake når jeg ser resultatet og pris. _________________ '73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: Fri Aug 15, 2008 10:34 am Post subject: |
|
|
madvaa wrote: | Snakket akkuratt med ei venninde nå som har et par lithauere som jobber for ho, hun sendte ned sin Golf mk1 for total restaurering, skal komme tilbake når jeg ser resultatet og pris. |
Ja det må du gjøra og legg med noen bilder
Det eg kunne tenkt meg å få gjort er å ta karosseriet på -70 Sport Fury'en og då er det snakk om retting og lakkering, montering av bilen og slikt vil eg gjera sjølv heima. _________________ 57 Plymouth Belvedere 2dr HT
94 Chrysler Voyager AWD
|
Back to top |
|
 |
madvaa Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Fri Aug 15, 2008 7:54 pm Post subject: |
|
|
Jeg skal bare ha de til å pusse ned bilen for så og grunne/lakke.
Kommer til å sende med lakk så de ikke tuller med fargen (sub lime green)
Drar på jobb neste mandag men jeg skal få ho til å maile meg bilder når ho får den. _________________ '73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
|
Back to top |
|
 |
Dart Laffen 426 HEMI - elephant

|
Posted: Fri Aug 15, 2008 11:05 pm Post subject: |
|
|
Har sett eksempel på jobb på gamle SAAB som er gjort i Polen, dette var resturering helt fra bunnen av.
Jobben var kjempe fin og utført meget bra med full dokumentasjon (bilder), men det er viktig å ha de rette kontakter.
Verkstedet var anbefalt av lokal SAAB klubb i Polen, når det gjelder Amrikanske biler er det kansje noe vanskligere, er vel ikke så mange som driver med de i Polen. |
|
Back to top |
|
 |
71Fisk Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Sun Aug 17, 2008 8:32 am Post subject: |
|
|
Jeg har meget dårlig erfaring med restaurering i Polen! Sendte selv bort mine støtfangere og komplett listverk for "show-chrome". Dette skulle ta 2-3 måneder. 1 år og 3 måneder tok det før jeg fikk tilbake det jeg hadde sendt. Resultatet var i tillegg mildt sagt ELENDIG! Over halvparten av delene var regelrett ødelagt og måtte bestilles nye fra Statene. Utrolig mye hæssel og tid jeg brukte på dette...til tross for at jeg brukte en "seriøs" norsk aktør som skulle ordne dette.
Har også en kompis som har hatt en 55 Chevy der nede...i snart 2 år.... Tror dere han er blid???
Traff også en annen kar med en Peugeot som hadde brukt samme aktør...han var lynforbanna og holdt tilbake en stor del av avtalt restaureringssum.... Jeg så selv resultatet av denne restaureringa....SATAN!  |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: Mon Aug 18, 2008 8:38 am Post subject: |
|
|
Ja det er derfor eg syntes de er viktig og få sjå noen referanser og å få snakka med noen som virkelig er fornøyd.
Ser att det firmaet her annonserer på Veteranbørsen sine heime sider:
http://www.classiccarsvbi.com/
Noen som har hørt om dei?? _________________ 57 Plymouth Belvedere 2dr HT
94 Chrysler Voyager AWD
|
Back to top |
|
 |
71Fisk Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Mon Aug 18, 2008 10:42 am Post subject: |
|
|
Mr57Belvedere wrote: | Ja det er derfor eg syntes de er viktig og få sjå noen referanser og å få snakka med noen som virkelig er fornøyd.
Ser att det firmaet her annonserer på Veteranbørsen sine heime sider:
http://www.classiccarsvbi.com/
Noen som har hørt om dei?? |
PM sendt |
|
Back to top |
|
 |
madvaa Hemisfærisk aktiv
|
Posted: Mon Aug 18, 2008 11:50 am Post subject: |
|
|
38000 For en lakkering der!!!! Da er det vel nesten billigere her på berget! _________________ '73 Dart sport 440-six pack *solgt* kjøpt tilbake
|
Back to top |
|
 |
V8POWER 426 HEMI - elephant
|
Posted: Mon Aug 18, 2008 11:33 pm Post subject: |
|
|
Det er vel akkurat like stor forskjell på Polske verksteder som det er på norske.
Finner du flinke folk er det ikke tvil om at det er mye å spare. _________________ 1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick. |
|
Back to top |
|
 |
|